چگونه فریلنسر شویم

چگونه فریلنسر شویم ؟

در عصر حاضر و با توجه به افزایش هزینه های زندگی، با داشتن تنها یک شغل نمی توان از پس هزینه های زندگی برآمد. امروزه 80 درصد مردم در سراسر جهان ترجیح می دهند در کنار شغل ثابت خود، کار آزاد دیگری نیز داشته باشند. خوشبختانه با توجه به پیشرفت تکنولوژی دیگر نیازی نیست که در محیط کار حضور فیزیکی داشته باشید و می توانید وظایف شغلی خود را از راه دور نیز انجام دهید. در نتیجه تعداد شرکت هایی که به دنبال استخدام فریلنسر ها هستند، روز به روز در حال افزایش است. اما اینکه چگونه فریلنسر شویم و در این تجارت مدرن کسب درآمد کنیم، جزئیات بسیاری دارد که در مقاله پیش رو قصد داریم آن ها را بررسی کنیم.

6 گام تا فریلنسر شدن

چگونه فریلنسر شویم

اگر در حال حاضر یک شغل تمام وقت دارید، برای شروع فریلنسری (کار آزاد) می توانید این مراحل را طی کنید:

  1. مشخص کردن اهداف کسب و کار فریلنسری

 

قبل از شروع کار به عنوان یک فریلنسر باید به یک سوال مهم، صادقانه پاسخ بدهید: آیا فریلنسینگ برای شما فقط حکم یک کار جانبی را دارد یا قصد دارید آن را به یک تجارت تمام وقت گسترش دهید؟

پاسخ به این سوال قدم های بعدی شما را مشخص می‌ کند. در این مرحله باید با توجه به این که می خواهید بین کار تمام وقت و پاره وقت خود تعادل ایجاد کنید یا قصد دارید در آینده شغل فعلی خود را کنار بگذارید و فریلنسری را ادامه دهید، فرصت شغلی مناسبی برای خود پیدا کنید. پاسخ به این سوال هدف بلند مدت شما را مشخص می کند.

برای رسیدن به یک جواب منطقی و درست ابتدا باید تعدادی هدف کوتاه مدت تعیین کنید و به سوالات اینچنینی پاسخ دهید:

  • در چه زمینه ای تخصص دارید؟
  • قصد دارید چه خدماتی ارائه دهید؟
  • در صورت رسیدن به چه درآمدی شغل تمام وقت خود را رها می کنید؟

این ها تنها بخشی از سوالات مهم و اهداف کوتاه مدتی هستند که باید برای ورود به صنعت فریلنسری به آن ها پاسخ دهید.

 فریلنسر
  1. پیدا کردن جایگاه خاص خود

قدم بعدی برای رسیدن به پاسخ این سوال که چگونه فریلنسر شویم؟ شناخت دقیق مهارت های خود است.

چندان تفاوتی ندارد که شما یک طراح گرافیک، تولید کننده محتوای فریلنسر، توسعه ‌دهنده یا هر چیز دیگر باشید. در هر صورت بهتر است تنها بر یک زمینه کاری خاص متمرکز شوید و در همان مسیر قدم بردارید. برای مثال اگر یک تولید کننده محتوا هستید، بهتر است در راستای موضوع خاصی محتوا های خود را بنویسید. در ابتدای کار ممکن است مجبور شوید برای صنایع مختلفی محتوا بنویسید تا مهارت و علاقه خود را کشف کنید. اما در نهایت باید یکی از آن ها را انتخاب کنید و تا انتهای مسیر به آن پایبند باشید.

در واقع کارفرمایان ترجیح می دهند سفارشات خود رابه افرادی بسپارند که در زمینه مورد نظرشان تخصص دارند و به صورت اختصاصی در همان حوزه فعالیت می کنند. البته این به این معنی نیست که نمی توانید در حیطه های دیگر مشغول به کار شوید؛ با این حال کسب تجربه و مهارت در یک حوزه خاص، احتمال استخدام شما را بیشتر می کند.

  1. شناسایی مشتریان هدف

همان طور که نباید در شاخه های مختلف فعالیت کنید نباید خود را با صنایع گوناگون درگیر کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که نمی توانید نیاز های کل بازار را برآورده کنید. شاید کسب و کار های کوچک و گروه های مختلف به خدمات فریلنسری شما احتیاج داشته باشند؛ اما شما باید تنها یک یا دو نوع مشتری را هدف قرار دهید.

  1. مشخص کردن نرخ ارائه خدمات فریلنسری

تعیین یک نرخ مشخص برای کار هایی که به صورت فریلنسری انجام می شود، همیشه چالش برانگیز بوده است. این موضوع که چگونه فریلنسر شویم و چگونه برای خدمات ارائه شده قیمت تعیین کنیم، ممکن است ماه ها به طول بینجامد. البته اگر برای مشخص کردن نرخ شرایط لازم را داشته باشید، این کار بسیار ساده تر خواهد بود.

به طور کلی این شرایط به این شرح است:

  • میزان تجربه کاری
  • سطح تحصیلات
  • میزان عرضه و تقاضا برای خدمات شما
  • متوسط ​​نرخ ساعتی فریلنسری در جایگاه شما

زمانی که همه این داده ها را در کنار هم بررسی کردید، می توانید نرخ منصفانه ای برای خدمات خود در نظر بگیرید. البته این رقم به موقعیت مکانی شما نیز بستگی دارد. برای مثال اگر در یک شهر یا کشور بزرگ و پیشرفته زندگی می کنید، مسلما دستمزد شما نیز بیشتر می شود. خاطرتان باشد قیمت را طوری تنظیم کنید که علاوه بر تامین و مدیریت هزینه های فریلنسری، سود خوبی کسب کنید.

فریلنسر2
  1. ایجاد یک وب سایت

مرحله بعدی ایجاد یک وب سایت و حضور آنلاین در دنیای فریلنسر ها است. بهترین راه برای به نمایش گذاشتن نمونه کار ها و مهارت ها، طراحی وب سایت شخصی است. هرچند می توانید رزومه و نمونه کار های خود را در سایت های واسطه به نمایش بگذارید، داشتن یک وب سایت اختصاصی اعتبار شما را بیشتر می کند. فراموش نکنید که باید وب سایت خود را برای موتور های جست و جو بهینه کنید تا گوگل به شما کمک کند موقعیت بهتری در بازار کسب کنید.

  1. پیدا کردن اولین مشتری

قدم آخر برای تبدیل شدن به یک فریلنسر پیدا کردن اولین مشتری است. اولین مشتری می تواند از طریق وب سایت شخصی شما یا وب سایت هایی که در آن ها رزومه قرار داده اید، سراغ شما بیاید. سعی کنید پیشنهادی را قبول کنید که با تخصص شما همسو باشد.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم توضیح دهیم که چگونه فریلنسر شویم و در کنار شغل تمام وقت خود، درآمد دیگری داشته باشیم. همان طور که گفته شد ورود به کسب و کار فریلنسینگ ممکن است در ابتدا کمی پیچیده و طاقت فرسا به نظر برسد؛ اما با رعایت نکات گفته شده در طول مقاله ساده تر پیش می رود. برای موفقیت در این مسیر کافی است بر بهبود و گسترش مهارت خاص خود تمرکز کنید و در ادامه، اهداف کسب و کار و چشم انداز آینده شغلی خود را مشخص نمایید.

نظرات کاربران