Affiliate Marketing چیست

 Affiliate Marketing چیست ؟

برای بهبود چرخه اقتصادی، انواع مختلفی از بازاریابی وجود دارد که Affiliate Marketing  یکی از آن ها است در پاسخ به سوال Affiliate Marketing  چیست، باید بدانید که نوعی بازاریابی است که از طریق مشارکت با سایت یا صفحه اجتماعی دیگری صورت می گیرد. در واقع این مدل کسب درآمد برای همه مردم نوعی رویا می باشد که تنها با قرار دادن چند لینک و تبلیغات، همچنین بدون هیچ هزینه ای درآمد بالا داشته باشید.

بازاریابی  Affiliate ، که در زبان فارسی بازاریابی واسطه ای نامیده می شود، در انواع مختلفی صورت می گیرد که در ادامه مطلب به بررسی آن ها و سوال Affiliate Marketing چیست، بیشتر خواهیم پرداخت.

 

مفهوم بازاریابی واسطه ای

اگر بخواهم برای رساندن مفهوم Affiliate Marketing چیست، یک مثال بیاوریم می توانیم بگوییم که شبکه مجازی شما وبسایت، ایمیل و هرگونه شبکه اجتماعی  یک فروشگاه محسوب می شود و شما فروشنده آن هستید. از فروش هر محصول، مقداری سود می برید پس این هنر شما می باشد که چگونه آن را به فروش می رسانید و درصد موفقیتتان به چه میزان است.

مفهوم بازاریابی واسطه ای

نحوه مختلف کسب درآمد از طریق بازاریابی واسطه ای

1) دریافت پول به ازای فروش هر محصول: در این مدل فرد واسطه به ازای هر محصولی که به فروش می رسد درصدی از پول آن را با توجه به قرار اول بر میدارد.

2) کسب درآمد از طریق بازدید: همیشه کسب درآمد از طریق فروش محصول صورت نمی گیرد بلکه گاهی اوقات فرد واسطه باید افراد را متقاعد کند که وارد سایتی بشوند و یا فرمی را برای آن پر کنند.

3) کسب درآمد به ازای هر ورود: جهت پاسخ به سوال Affiliate Marketing چیست، لازم است به روش ورود کاربر به صفحه نیز توجه کنید. در این روش واسطه، لینک صفحه فروشنده را در وبسایت خود قرار می دهد و در ازای هر بازدید کسب درآمد صورت می گیرد.

چرا بازاریابی واسطه ای پیشنهاد می شود

این نوع بازاریابی از فواید زیادی برخوردار است که در پاسخ به سوال Affiliate Marketing چیست، به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

1) کسب درآمد حتی در خواب: با این روش، حتی وقتی خواب هستید و کاری انجام نمی دهید، باز هم به درآمد شما افزوده می شود و نیاز به زحمت زیادی ندارد.

2) نگرانی بابت مشتری نخواهید داشت: شما تنها یک واسطه هستید و تمام برخورد ها و مسئولیت محصول بر عهده فروشنده اصلی است در نتیجه نگرانی برای شما به وجود نمی آورد.

3) عدم حضور در محل کار: با استفاده از این روش بازاریابی، می توانید کل روز را در خانه خود بمانید و با لباس راحتی و فنجانی قهوه بیزینس خود را پیگیری کنید.

4) کسب درآمد با توجه به مقدار تلاش شما: هرچقدر زمان برای تولید محتوا بگذارید به همان اندازه نیز درآمد خواهید داشت این ویژگی اغلب در شغل های دیگر به ندرت یافت می شود.

Affiliate Marketing چیست

انواع مختلف بازاریابی واسطه ای

جهت پاسخ به سوال Affiliate Marketing چیست، نیاز است به انواع مختلف شکل گیری آن نیز توجه کنیم.

1) اینفلوئنسر ها: به شخصی اینفلوئنسر گفته می شود که قدرت تاثیر گذاری بر روی نظر، عقیده و تصمیم مردم را داشته باشد. همچین یک فرد شناخته شده، با استفاده از صفحات اجتماعی خود به راحتی می تواند کار بازاریابی واسطه ای را انجام دهد. در پاسخ به سوال Affiliate Marketing چیست، باید ذکر کنیم که امروزه این  نمونه رایج ترین نوع بازاریابی واسطه ای شناخته می شود.

2) ایمیل ها: گرچه با پیشرفت روزانه تکنولوژی، دیگر ایمیل ها گزینه مناسبی برای انجام تبلیغات نیستند ولی همه ما هنوز هم شاهد پیام های تبلیغاتی در اینباکس خود هستیم. پس این پیام ها نشان می دهد که بازاریابی از طریق ایمیل نیز بازدهی خود را دارد.

3) سایت های اطلاع رسانی: این مدل سایت ها دارای مخاطب های زیادی هستند. روزانه به طور میلیونی بازدید کننده دارند. به راحتی می توانند برای کسب و کار شما مفید باشند. تنها یک لینک دهی از صفحه شما و یا یک تبلیغ کوتاه کافی است.

انواع مختلف بازاریابی واسطه ای

نکته هایی مهم برای پیشرفت کار بازاریابی واسطه ای

1) شخصا انتخاب کنید: هر محصولی را که برای تبلیغ انتخاب می کنید، فکر کنید که محصول برای خودتان است و اگر از نظر خودتان محصول قابل قبولی می باشد کار تبلیغش را قبول کنید تا به بهترین نحو شکل گیرد و از اعتماد کاربران سواستفاده نشود.

2) ایجاد رابطه صمیمی با مخاطب: زمانی که با مخاطب خود رابطه ای نزدیک برقرار می کنید، اعتماد آن ها به شما بیش تر خواهد شد و در نتیجه از تبلیغات و معرفی های شما استقبال می کنند.

Affiliate Marketing چیست

3) به روز باشید: در ادامه پاسخ به سوال Affiliate Marketing چیست، لازم است بدانید که روش های بازاریابی و تبلیغات، به طور دائم در حال تغییر است. اگر می خواهید در این کار موفق باشید و برای مدت طولانی ماندگار بمانید، باید به روش های جدید و به روز دقت کنید. بازاریابی وابسته ای گزینه ای بسیار مناسب برای کسانی است که به دورکاری و تبلیغات علاقه دارند ولی باید توجه داشته باشید که ملزم مهارت بالا است.

نظرات کاربران