Linkless Mention چیست

Linkless Mention چیست ؟

زمانی که شما نام شرکتی یا هر نام دیگری را در محتوای خود گنجانده اید ولی هیچ پیوند اضافی یا هیچ منبعی برای آن مشخص نکرده اید، به آن Linkless Mention می گویند. این روز ها Linkless Mention ها بسیار اهمیت پیدا کرده اند و در بالا بردن سئو سایت بسیار مورد استفاده قرار می گیرند پس بسیار مهم است که هر کسی که در دنیای وب قصد فعالیت دارد، متوجه شود که Linkless Mention چیست .

برای آن که سئو سایت شما بالا برود و سایتتان رتبه خوبی در صفحه نتایج جستجو گوگل کسب کند، سایت شما باید بازخورد مناسبی از الگوریتم های گوگل دریافت کند. به این منظور، یک طراح وب مسئول است تا مراحل بهینه سازی وبسایت را به درستی بگذراند تا سئو سایت بهبود یابد.

به طور کلی از همان ابتدا، موتور جستجوی گوگل از پیوند ها و بک لینک ها به عنوان وسیله ای برای مشخص کردن اعتبار صفحات سایت ها استفاده می کرد و روند این اعتبارسنجی به این صورت بود که هرچه پیوند های بیشتری به صفحه ای از سایت شما، مخصوصا از سایت های معتبر داده شود، سئو سایت شما بهتر می شود و رتبه سایتتان در صفحه نتایج جستجو گوگل یا SERP بالاتر می رود.

با توضیحاتی که در بالا اشاره کردیم و با تعریفی که برای سوال Linkless Mention چیست ارائه دادیم حتما متوجه شده اید که بک لینک ها و پیوندها عنصر جدایی ناپذیر بهینه سازی سایت ها محسوب می شوند و در بهبود سئو سایت ها از اهمیت بالایی برخوردارند. هرچه سایت ها از بک لینک های معتبر تر و بیشتری استفاده کنند، کاربران بیشتری به آن سایت ها اعتماد می کنند در نتیجه بازدید آن سایت ها بیشتر می شود. به همین منظور خیلی از متخصصان سئو در تلاش هستند تا با خرید لینک ها رتبه وب سایت خود را افزایش دهند که یکی از عوامل کلیدی در استراتژی سئو محسوب می شود.

Linkless Mention چیست

الگوریتم های گوگل

هر سال، گوگل الگوریتم های معتبر و به روزی را برای رتبه بندی وبسایت ها متناسب با ویژگی های مختلف آن ها معرفی می کند. وظیفه بعضی از این الگوریتم ها، بررسی تعداد بک لینک ها و پیوند های اسپم در صفحات یک سایت است. اگر شما از روش اسپم بک لینک ها استفاده کنید، این الگوریتم ها متوجه می شوند و شما با جریمه گوگل روبه رو خواهید شد با توجه به این موضوع و همچنین به خاطر ایجاد این الگوریتم ها، کار متخصصان سئو برای بالا بردن رتبه سایت ها با استفاده از ایجاد پیوند ها و بک لینک ها، بسیار دشوار تر شده است. در این قسمت به سه الگوریتمی که مسئولیت بررسی پیوند های سایت ها را برعهده دارند، اشاره می کنیم.

 

الگوریتم Penguin

الگوریتم پنگوئن با هدف شناسایی پیوندهای غیر طبیعی و هرزنامه ها ایجاد شده است. این الگوریتم توجه زیادی به پیوند وب سایت ها می کند و سعی دارد وب سایت هایی را که حاوی بک لینک های نامربوط هستند و محتوا هایی که برای کلمات کلیدی بی ربط ایجاد شده اند را پیدا و سپس آن صفحات را مجازات کند.

به زبان ساده، الگوریتم Penguin روشی است برای متخصصان سئو که سعی دارند با دور زدن قوانین گوگل و اسپم کردن بک لینک ها، رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجو گوگل برای سایت خود رقم بزنند را مجازات کند و سایت آن ها را با پنالتی گوگل رو به رو سازد. این الگوریتم یکی از مهم ترین و اساسی ترین الگوریتم های گوگل محسوب می شود.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم Google PageRank

این الگوریتم نمره ای بین صفر تا ده برای هر سایت در نظر می گیرد و این نمره معیاری برای رتبه بندی سایت ها به شمار می آید. روند نمره دادن این الگوریتم به سایت ها به این صورت است که هرچه پیوند های ورودی به یک سایت بیشتر باشد، رتبه آن سایت از دید این الگوریتم بالا تر تعیین می شود.

در واقع اگر سایت های بیشتری به سایت شما پیوند دهند به این معنی است که سایت شما از اعتبار بالایی برخوردار است در نتیجه ارزش و رتبه این سایت از نظر گوگل بالا تر می رود و نمره ای که الگوریتم Google PageRank به آن می دهد، نمره بالاتری است البته باید در نظر گرفت اعتبار سایت هایی که به سایت شما پیوند می دهد بسیار اهمیت دارد.

Linkless Mention چیست

نحوه تاثیرگذاری Linkless Mention چیست ؟

بسیاری از افراد تاثیرگذار در دنیای اینترنت از اهمیت Linkless Mention گفته اند. یکی از این افراد، مدیر ارشد موتور جستجوگر Bing، Duane Forrester، است که در سال 2016 بیان کرد که Linkless Mention می تواند به اندازه بک لینک ها و پیوند ها در افزایش بازدید سایت ها و بهبود سئو آن ها تاثیرگذار باشد. این حرف Duane Forrester باعث شد تا اکثر افرادی که در دنیای وب کار می کنند، این فرضیه که Linkless Mention ها می توانند رتبه سایت ها را در صفحه نتایج جستجو گوگل بالاتر ببرند را جدی تر در نظر بگیرند.

به طور کلی، اگر محتوای با کیفیتی را در وبسایت خود منتشر کنید و آن محتوا به طور مداوم و گسترده به اشتراک گذاشته شود، گوگل می تواند به این نتیجه برسد که سایت شما به طور کلی حاوی محتوای مفید و معتبر است و وبسایت به اندازه کافی ارزشمند است. این اشتراک گذاری می تواند به دو روش پیوند ها و بک لینک ها و همچنین Linkless Mention صورت گیرد. حال شاید فکر کنید که تاثیر Linkless Mention چیست. موتور جستجوی گوگل تمام Linkless Mention هایی که به سایت شما اشاره کرده است را پیدا کرده و سپس آن ها را به عنوان یک عامل کلیدی در اندازه گیری ارزش وبسایت شما مورد استفاده قرار می دهد.

امیدواریم که با خواندن این مقاله، با الگوریتم هایی که تاثیر بک لینک ها و پیوندهای سایت شما را تعیین می کنند، آشنا شده و متوجه شده باشید که Linkless Mention چیست.

Linkless Mention چیست

الگوریتم FRED

وظیفه الگوریتم FRED این است که وبسایت هایی را که سود کمی برای کاربران خود دارند اما با استفاده از تبلیغات زیاد برای صاحبان سایت درآمد زیادی ایجاد می کنند را پیدا نماید. به زبان ساده، این الگوریتم به دنبال آن است که سایت هایی که بیش از حد از پیوند ها و بک لینک ها استفاده می کنند را پیدا کند و آن ها را مورد مجازات قرار دهد.

این سایت ها معمولا از تبلیغات زیادی استفاده می کنند و محتوایی که در سایتشان قرار می دهند بسیار کم ارزش است. در نتیجه این سایت ها فقط برای صاحبان خود مفید به شمار می آیند و هیچ کاربری نمی تواند از‌ آن ها سودی ببرد. این مسئله بر خلاف هدف موتور جستجوی گوگل می باشد و این شرکت به شدت با این سایت ها برخورد می کند.

 

نظرات کاربران