Manual Actions چیست

Manual Actions چیست ؟

اگر شما از دستورالعمل هایی که به مدیر سایت‌ها به وسیله گوگل داده می شود، پیروی نکید، شما درگیر مجازات گوگل خواهید شد و ضربه ای به سئو سایت شما وارد خواهد شد. به این مجازات علیه سایت ها را Manual Actions گوگل می گویند. اگر Manual Actions گوگل شامل حال شما شود، سئو سایت شما افت می کند، در نتیجه بازدید سایت شما پایین خواهد آمد.

به طور کلی Manual Actions زمانی رخ می دهد که عضوی از شرکت گوگل به بررسی سایت شما بپردازد و متوجه شود که سایت شما از قوانینی که گوگل برای سایت ها وضع کرده‌ است، پیروی نمی کند. Manual Actions انواع مختلفی دارد. در ادامه مقاله شما را با این موضوع که انواع Manual Actions چیست ، آشنا می کنیم.

 

انواع Manual Actions چیست ؟

انواع Manual Actions چیست ؟

مجازات جزئی

Manual Actions به صورت مجازات جزئیی زمانی رخ می دهد که گوگل تنها صفحات مشخصی از سایت شما را مورد پنالتی خود قرار دهد. در واقع وقتی این اتفاق رخ دهد، آن صفحات خاص از سایت شما، دیگر در صفحه نتایج جستجو گوگل یا SERP نمایش داده نمی شوند تا هنگامی که شما راهکارهایی که برای این مجازات لحاظ شده است را انجام دهید.

اگر Manual Actions از نوع مجازات جزئی شامل حال سایت شما شود، بهترین نوع پنالتی و Manual Actions گوگل برای شما اتفاق افتاده است. چون در این صورت بازهم دامنه شما از کار نمی افتد و فقط صفحات خاصی با مجازات و پنالتی روبه رو می شوند. این به این معناست که ترافیک سایت شما ضربه آنچنانی نخواهد خورد و کاربران همچنان می توانند وارد سایت شما شوند.

مجازات کل سایت

اگر این مشکل برای شما پیش بیاید، شما باید به سرعت راهکاری برای حل آن بیابید زیرا اگر کل دامنه سایت شما برای مدت زمان طولانی تحت مجازات و پنالتی گوگل قرار داشته باشد،‌ ضربه جبران ناپذیری به ترافیک سایتتان و در نتیجه تجارت شما وارد خواهد شد.

در این نوع از مجازات های Manual Actions، گوگل با بررسی سایت شما و تعیین کردن این مسئله که شما از قوانین گوگل پیروی نکرده‌ اید، کل دامنه سایت شما را مسئول می ‌داند و کل سایت شما و تمامی صفحات و زیردامنه های آن را از صفحه نتایج جستجوی خود خارج می کند. بدیهی است که چنین مجازاتی باعث خواهد شد که کاربران نتوانند وارد سایت شما شوند و محتواهای شما را بازدید کنند. این نوع از Manual Actions معمولا برای سایت هایی اتفاق می افتد که محتواهایی که به کاربران نشان داده می شود با محتواهایی که به ربات های گوگل نشان می دهند متفاوت است که در واقع این کار برای گول زدن گوگل انجام می شود. همچنین اگر سایت شما از محتوایی استفاده کند که کاربر در صورت بازدید آن در معرض محتوای مخرب قرار بگیرد، سایت شما در خطر این است که به وسیله گوگل مجازات شود.

مجازات کل سایت

چگونه بفهمیم سایت ما درگیر Manual Actions شده است؟

شاید به طور ناگهانی و دور از انتظار متوجه افتی در ترافیک سایت خود شوید و دلیل برای این افت در بازدید را پیدا نکنید. در این صورت به احتمال زیاد Manual Actions گوگل شامل حال شما شده است. برای آن که راهکارهایی برای حل این مشکل در نظر بگیرید ابتدا باید مطمئن شوید که آیا مجازات گوگل برای شما صورت گرفته است یا خیر.

شما ابتدا باید وارد صفحه Google Search Console شوید. در این بخش وارد اطلاعات مربوط به سایت خودتان شوید. سپس وارد بخش Security & Manual Actions شوید. هر سایتی که درگیر Manual Actions گوگل شود، ابتدا از گوگل پیامی که رویدادن این اتفاق را به آن سایت اعلام می کند، برای او ارسال خواهد شد و این پیام پس از ارسال وارد این بخش در Google Search Console خواهد شد. اگر در این بخش پیامی از طرف گوگل مبنی براینکه Manual Actions شامل حال شما شده است، مشاهده کردید، در این صورت سایت شما به وسیله گوگل مورد مجازات قرار گرفته است است.

دلایل اتفاق افتادن Manual Actions چیست؟

برای پاسخ به این سوال که Manual Actions چیست میتوان گفت، دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود که گوگل Manual Actions را بر سایت شما اعمال کند. بیشترین دلیلی که باعث می شود گوگل سایت شما را درگیر پنالتی خود کند، استفاده از پیوندهای هرزنامه یا اسپم است. استفاده از این پیوندها و ایجاد لینک، در حال حاضر بیشتر از روش های دیگر برای دور زدن قوانین سئو و قوانینی که گوگل برای مدیران سایت وضع کرده است، مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر علاقه مندید که بدانید دلایل اتفاق افتادن Manual Actions چیست، به مواردی که در زیر اشاره کردیم، دقت کنید.

هرزنامه ایجاد شده به وسیله کاربر

این تخلف از طرف مدیران سایت صورت نمی گیرد و کاربران سایت موجب می شوند که این تخلف در سایت ها رقم زده شود. سایت هایی که انجمن های مختلف یا بخش های پرسش و پاسخ مختلف دارند، امکان دارد درگیر چنین مشکلی شوند.

پیوندهای غیرطبیعی به سایت شما یا از طرف سایت شما

 این مجازات در ارتباط با طرح های ایجاد لینک و پیوندهای هرزنامه ای است. اگر سایت شما به طور ناگهانی هزاران پیوند را به یک سایت خاصی که دامنه بسیار ضعیفی دارد ارسال کند یا این اتفاق برعکس بیافتد، این مسئله نشان دهنده این است که سایت شما وارد تبادل لینک های هرزنامه شده است و اگر گوگل متوجه همچین موردی شود، سایت شما را درگیر Manual Actions می کند.

پیوندهای غیرطبیعی به سایت شما یا از طرف سایت شما

محتوای تکراری

در بعضی از سایت ها از محتواهای تکراری استفاده می شود. یعنی محتوایی که در صفحه خاصی از سایت وجود دارد دقیقا در صفحه دیگری از این سایت هم دیده می شود. البته گاهی اوقات این اتفاق به دلیل اشتباهات مدیران سایت صورت می گیرد و به دلیل سهل انگاری هایشان هزاران صفحه با یک محتوا ممکن است تولید شود.

پوشاندن محتوا

این یک روش بسیار قدیمی برای بالا بردن سئو سایت و گول زدن ربات های گوگل و دور زدن قوانین که گوگل برای مدیران سایت وضع کرده است، می باشد و گوگل به طور کامل با انواع استفاده از این روش آشنایی دارد و می داند که چگونه کسانی که سعی به انجام این کار می کنند را پیدا کند. در این روش، محتوایی که به وسیله مدیران سایت به کاربران نمایش داده می شود با محتوایی که به ربات های گوگل داده می شود، تفاوت می کند. برای انجام این کار، مدیران سایت به طور مثال یک تصویر را روی تصویر دیگری قرار می دهند یا پاراگرافی با کلمات کلیدی خاصی را با همان رنگ پس زمینه می نویسند تا به وسیله ربات های گوگل دیده نشود یا کلمات کلیدی خود را در متن های مبهم قرار می دهند. گوگل با سایت هایی که این کار را انجام می دهند، برخورد جدی می کند.

تغییر مسیرها

تغییر مسیرها همانطور که از اسم آن ها پیداست، زمانی رخ می دهد که کاربر روی پیوندی از یک سایت کلیک کند و سپس به آدرس اینترنتی دیگری که هیچ ارتباطی به سایت اول ندارد، هدایت شود. Manual Actions برای سایتی که از تغییر مسیرها در پیوندهای خود استفاده می کند زمانی رخ می دهد که تغییر مسیر به سایتی مضر یا مخرب صورت گیرد. امیدواریم در این مقاله با این مفهوم که Manual Actions چیست و انواع آن ها و دلایل رخ دادن Manual Actions چیست ، آشنا شده باشید.

نظرات کاربران