بهینه سازی یا optimization چیست؟

over optimization چیست؟

یکی از روش هایی که باعث می شود تا ترافیک و بازدید وب سایت ها افزایش یابد و رتبه وب سایت ها در صفحه نتایج جستجو گوگل بالاتر رود، بهینه سازی یا optimization یک وب سایت است. زمانی که شما تصمیم می گیرید که وب سایت خود را بهینه کنید در واقع سئو وب سایت خود را بهبود می بخشید.اگر به سئو سایت ها و مسائل مربوط به آن علاقه مندید، بهتر است متوجه شوید که over optimization چیست.

بهینه سازی یا optimization انواع مختلفی دارد. فرایند بهینه سازی وب سایت ها می تواند شامل بهینه سازی کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوا و وبلاگ و بهینه سازی بک لینک ها و پیوندها شود. بدیهی است که برای آن که در طولانی مدت، ترافیک و بازدید وب سایتتان افزایش یابد و رتبه وب سایتتان در صفحه نتایج جستجو گوگل بالاتر رود، باید هر چند وقت یک بار وب سایت خود را بهینه کنید تا سئو وب سایتتان بهبود یابد البته این بهینه سازی و optimization وب سایت نیز ممکن است حتی باعث لطمه خوردن به سئو وب سایت و افت رتبه وب سایتتان در صفحه نتایج جستجو گوگل شود. این مسئله زمانی اتفاق می افتد که بیش از حد بهینه سازی کرده باشید یا به اصطلاح over optimization انجام داده باشید. ما در این مقاله سعی می کنیم که شما را از این موضوع که بهینه سازی بیش از حد یا over optimization چیست، آگاه کنیم.

بهینه سازی بیش از حد یا over optimization چیست؟

بهینه سازی بیش از حد یا over optimization چیست؟

همانطور که بیان کردیم، برای بهبود سئو و افزایش ترافیک و بازدید سایت و بالا بردن رتبه سایت در صفحه نتایج جستجو گوگل، بهینه سازی سایت یا optimization آن الزامی است که این بهینه سازی یا optimization به مواردی چون بهینه سازی کلمات کلیدی، بهینه سازی محتوا و وبلاگ و بهینه سازی بک لینک ها و پیوندها تقسیم می شود.

حال همانند هر مسئله دیگری، این بهینه سازی حدی دارد و اگر شما از حد آن عبور کنید، به اصطلاح بهینه سازی بیش از حد یا over optimization انجام داده اید. سایت هایی که بیش از سایت خود را بهینه کرده اند و یا به اصطلاح over optimization انجام داده اند، چندان مورد پذیرش موتورهای جستجو از جمله گوگل، بینگ، یاهو و دیگر وب سایت ها قرار نمی گیرند.

نتیجه سایت هایی که سعی کرده باشند که بیش از حد سایت خود را بهینه یا optimize کنند، این است که رتبه این وب سایت ها در صفحه نتایج جستجو گوگل پایین می آید و ترافیک و بازدید این وب سایت ها افت می کند. به همین دلیل بهتر است که هنگامی که به بهینه سازی و optimization وب سایت خود می پردازید، منجر به ایجاد over optimization در سایت خود نشوید. این over optimization یا بهینه سازی بیش از حد می تواند از طریق استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، استفاده بیش از حد از بک لینک ها و پیوندها و مواردی از این قبیل ایجاد شود.

روش مشخص کردن over optimization چیست؟

روش مشخص کردن over optimization چیست؟

ممکن است در زمینه بهبود سئو سایت و کار در این بخش تازه کار باشید و ندانید که چه کارهایی ممکن است باعث شود که وب سایتتان درگیر over optimization شود. در هر سایتی چند نشانه وجود دارد که نشان از بهینه سازی بیش از حد یا over optimization دارد. اگر شما هرکدام از این کارها را انجام می دهید، به احتمال زیاد سایت خود را بیش از حد بهینه سازی کرده اید.

  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در بک لینک ها و پیوندها

ممکن است پیش خود فکر کنید که اگر کلمات کلیدی که در متن و محتوایتان گنجانده شده است را در بک لینک ها و پیوندها نیز قرار دهید، باعث می شود که اگر کاربری آن کلمه کلیدی را جستجو کند، وب سایت شما رتبه بالاتری برای نتیجه آن کلمه کلیدی خاص در صفحه نتایج جستجو گوگل به خود اختصاص می دهد اما چنین طرز فکری اشتباه است. اگر شما بیش از حد از این روش استفاده کنید، ممکن است به دلیل پر کردن متن با کلمه کلیدی خود و استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی، با پنالتی گوگل رو به رو شوید و وب سایتتان جریمه شود.

  • قرار دادن کلمات کلیدی غیر مرتبط در محتوا

طبیعتا نیازی به توضیح این موضوع نیست که کلمات کلیدی مهمترین عنصر در هر استراتژی و تاکتیکی که تمرکزش بر بهبود سئو قرار دارد، می باشد همچنین اگر محتوایی که در وب سایت شما قرار گرفته، ارتباط نزدیکی با کلمات کلیدی که در آن استفاده کرده اید نداشته باشد، محتوای وب سایتتان به عنوان محتوای بی کیفیت شناخته می شود. در نتیجه اگر در لا به لای محتوایتان از کلمات کلیدی استفاده کنید که هیچ ربطی به متنی که نوشته اید، ندارد باعث شده اید که وب سایتتان با بهینه سازی بیش از حد یا over optimization رو به رو شود و ممکن است که موتورهای جستجو صفحات وب سایت شما را فهرست بندی و ایندکس نکنند.

  • اشاره کردن اکثر لینک ها و پیوندهای داخلی یا خارجی به صفحات اصلی سایت

یکی از مواردی که در تعیین این موضوع که آیا وب سایتتان درگیر بهینه سازی بیش از حد یا over   optimization  شده است یا خیر، این است که به صفحه هایی که لینک ها و پیوندهای داخلی یا خارجی سایتتان به آن اشاره می کنند، دقت کنید. بهترین حالت در بهینه سازی پیوندها و لینک های خارجی و داخلی در وب سایت این است که نسبت پیوندها به صفحه اصلی سایت و صفحات دیگر یکسان و متعادل باشد اما اگر لینک ها و پیوندهای داخلی یا خارجی سایتتان اکثرا به صفحات اصلی سایتتان اشاره کنند، ممکن است گوگل فرض کند که شما سعی در بهینه سازی بیش از حد یا over optimization داشته اید.

نتیجه گیری

اکنون با خواندن این مقاله، متوجه شده اید که بهینه سازی بیش از حد یا over optimization چیست. طبیعتا در کنار آشنایی با مفهوم over optimization، می دانید که ویژگی های over optimization چیست. در نتیجه به خوبی می توانید محتوای خود را تجزیه و تحلیل کرده و اگر به این نتیجه رسیدید که وب ساییتان درگیر over optimization است، می توانید نکاتی که موجب شده است که این مسئله رخ دهد را حل کنید.

نظرات کاربران