pillar content چیست؟

pillar content چیست؟

برای آن که با مفهموم pillar content چیست آشنا شوید باید گفت که نوعی از محتوا درباره موضوع و کلمه کلیدی و عبارت خاصی است که به بخش ها و قسمت های مختلف و جزئی تری تقسیم می شود. نمونه های مختلفی از ستون های محتوا یا pillar content وجود دارد. اگر بخواهیم مثال هایی برای انواع ستون های محتوا یا pillar content ها بیاوریم، می توانید به کتاب های الکترونیکی، گزارش ها و راهنما ها اشاره کنیم.

اگر بخواهیم به زبان ساده ستون محتوا یا pillar content را تعریف کنیم، بهتر است بگوییم که ستون محتوا یا pillar content، محتوا و مطلبی طولانی و کلی است که شما می توانید این محتوا را به بخش ها و قسمت های کوچکتر و جزئی تری تبدیل کنید.

استفاده از pillar content برای تولید محتوا

استفاده از pillar content برای تولید محتوا

زمانی که برای تولید محتوای خود به سراغ ستون های محتوا یا pillar content ها می روید، قبل از آن که بخواهید برای سایت خود محتوا یا مطلبی ایجاد کنید، متوجه می شوید که محتوایی که قصد تولید آن را دارید، از چه بخش ها و چه موضوعات ریزتر و جزئی تری تشکیل شده است سپس زمانی که با بخش ها و قسمت ها و موضوعاتی که حول موضوع و عبارت کلیدی اصلی می گردند و در واقع قسمت های جزئی تر مطلب شما به حساب می آیند‌ آشنا می شوید، این آشنایی، نگاهی کلی در رابطه با محتوایی که شما می خواهید تولید کنید به شما می دهد. در واقع باعث می شود که شما با استراتژی و تاکتیکی قبلی به سراغ ایجاد محتوای بروید. در نتیجه هنگامی که از pillar content ها یا ستون های محتوا استفاده می کنید، بعید است که بخشی از محتوا یا عنوان جزئی تری که مهم است، از دید شما جا بماند. از این رو، کیفیت محتوا شما بالاتر می رود و این امر موجب افزایش رتبه سایت شما در صفحه نتایج جستجو گوگل خواهد شد.

همچنین اگر برای تولید محتوای خود از pillar content ها یا ستون های محتوا استفاده کنید، می توانید محتوای اولیه خود را که مطلبی طولانی و حجیم است را آن قدر به بخش ها و موضوعات جزئی تری تبدیل کنید که در نهایت بتوانید از آن محتوای طولانی، پست های وبلاگ، اینفوگرافیک ها، نمودارها، ویدئو ها، کلیپ ها و تصاویر مختلفی ایجاد نمایید. بدیهی است که خواندن و مطالعه یک محتوای طولانی برای کاربران و مخاطبان، بسیار دشوارتر و خسته کننده تر از دیدن نمودار ها و تصاویر و فیلم ها است. در نتیجه استفاده از ستون های محتوا یا pillar content ها، باعث می شود که کاربران هنگام بازدید از سایت شما و خواندن مطالب و محتواهایتان، با تجربه بهتری رو به رو شوند و علاقه مند شوند که باز هم بعدا از سایت شما بازدید کنند.

طبیعتا طبق مطالبی که در بالا ذکر کردیم، از اهمیت ستون های محتوا و pillar content ها آشنا شدید. اگر به مسائل مربوط به سئو و طراحی سایت و مخصوصا نویسندگی در وب سایت ها علاقه مندید، بهتر است که به طور کامل متوجه شوید که pillar content چیست.

دلیل استفاده از pillar content چیست؟

دلیل استفاده از pillar content چیست؟

در بالا سعی کردیم شما را با این مسئله که pillar content چیست، آشنا کنیم. اکنون می خواهیم به این موضوع بپردازیم که چرا باید از ستون های محتوا یا pillar content ها استفاده کرد و دلیل استفاده از pillar content چیست.

دو دلیل اصلی وجود دارد که ستون های محتوا یا pillar content ها باید به بخشی از استراتژی و تاکتیک بازاریابی شما تبدیل شوند. در زیر به دلایل استفاده از ستون های محتوا یا pillar content ها می پردازیم.

  • سازماندهی محتوا

اگر خودتان را جای کاربران بگذارید و محتوای وب سایت هایی که از روش ستون محتوا یا pillar content استفاده می کنند را بررسی می کنید، متوجه می شوید که خیلی راحت تر مطالب و محتوای این سایت ها را مطالعه کنید و محتوای این سایت ها به نظر شما جذاب تر می رسند.

طبیعتا اگر در زمینه تولید محتوا تجربه داشته باشید یا حتی از اطلاعاتی کلی در زمینه بهبود سئو برخوردار باشید تا الان می دانید که تمامی وب سایت ها در تلاش اند که شرایطی را فراهم سازند که هنگامی که کاربر وارد وب سایتشان می شود، احساس راحتی داشته باشد. تمامی وب سایت ها سعی می کنند بخش هایی از وب سایتشان را که بیشتر مورد توجه قرار می گیرد را در محلی از وب سایتشان قرار دهند که دسترسی به آن ساده تر باشد تا کاربران سختی نکشند. اگر بپرسید که کار pillar content چیست باید گفت راحت تر کردن کار کاربران است.

هنگامی که کاربران وارد سایت شما که محتوایی که تولید کرده اید بر اساس روش ستون محتوا یا pillar content است، می شوند، ممکن است تنها دنبال بخش خاصی از محتوای شما باشند سپس چون شما محتوای خود را به بخش ها و قسمت ها و موضوعات کوچک تر و جزئی تر تقسیم کرده اید، کاربران می توانند بدون آن که کل محتوای شما را مطالعه کنند، تنها با مرور تیتر قسمت ها و بخش های محتوایتان، مطلبی که دنبالش می گردند را پیدا کنند اما اگر وارد سایت هایی شوند که از ستون های محتوا یا pillar content ها استفاده نکرده اند، مجبورند تا کل محتوا و مطلب طولانی آن ها را بخوانند تا به آن بخشی که دنبالش می گشتند، برسند. ما تا این قسمت مقاله سعی کردیم تا شما را با این مسئله که pillar content چیست، آشنا کنیم.

بهبود سئو سایت
  • بهبود سئو سایت

اگر شما از pillar content یا ستون محتوا استفاده کنید، سئو سایت شما نیز بهبود می یابد و رتبه سایتتان در صفحه نتایج جستجو گوگل بالاتر خواهد رفت.

گوگل علاقه دارد که هنگامی که محتوا و مطالب سایت ها را بررسی می کند، کاملا بداند که هر محتوایی که در سایت دیده می شود، چه موضوعی دارد. سپس سایت هایی که از pillar content یا ستون محتوا استفاده می کنند، کار ربات های گوگل را برای تعیین این مسئله راحت تر می کنند.

برای اینکه بدانید یکی دیگر از ویژگی pillar content چیست باید به این نکته توجه کنید که اگر می خواهید در رابطه با موضوع خاصی، محتوایی با استفاده از روش pillar content ایجاد کنید، گوگل هنگام بررسی محتوای سایت شما، اهمیت سایت شما را بالاتر در نظر می گیرد. در نتیجه هنگامی که کاربری آن موضوع خاص را جستجو کند، سایت شما چون از pillar content استفاده کرده است، رتبه بالاتری را نسبت به سایتی که از pillar content استفاده نکرده است، کسب می کند.

نظرات کاربران