اصطلاحات سئو

اصطلاحات سئو و معانی آن ها

ممکن است که تازه وارد عرصه سئو و بهینه سازی وب سایت ها شده باشید و چندان اطلاعات کاملی در این زمینه نداشته باشید. به همین دلیل امکان دارد که زمانی که برخی اصطلاحات در دنیای سئو به گوش شما بخورد، شما تعجب کنید و متوجه نشوید که منظور از این اصطلاحات چیست.

البته رو به رو شدن با اصطلاحات جدید که قابل فهم نیستند، تنها مختص به دنیای سئو و بهینه سازی وب نیست. شما در هر کاری که وارد شوید و در آن تازه کار باشید، مطمئن باشید که با اصطلاحات و لغاتی رو به رو می شوید که هیچ ایده ای در رابطه با معانی آن ها ندارید اما همانند همه کار ها، پس از گذشت مدت زمان کوتاهی و کسب کمی تجربه، طبیعتا با اکثر اصطلاحات و معانی مربوط به آن کار آشنا می شوید. به همین دلیل لازم نیست که هنگام شنیدن این اصطلاحات جدید، بترسید و نگران شوید و به توانایی خود در زمینه کار در عرصه سئو و بهینه سازی وب سایت شک کنید.

بدیهی است که یادگیری همه نکات و مفاهیم واژگان و اصطلاحات سئو، مثل یادگیری یک زبان جدید است و می تواند بسیار دشوار و پیچیده به نظر برسد. از آن جا که اگر بخواهیم تمامی اصطلاحات سئو را به شما توضیح دهیم، ممکن است گیج و سردرگم شوید، ما در این مقاله سعی می کنیم تنها به اصطلاحات سئو که کاربردی هستند و به احتمال زیاد با آن ها رو به رو خواهید شد و فهمیدن معنی آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است، بپردازیم.

برچسب عنوان یا Title Tag

برچسب عنوان که به احتمال زیاد با عنوان Title Tag با آن آشنا شده اید، به عنوان صفحه، عنوان متا یا عنوان سئو نیز معروف است. برچسب عنوان یا Title Tag جزو یکی از مهم ترین و اصطلاحات سئو و یکی از اصلی ترین عناصر هر صفحه وب به شمار می آید. همانطور که از نامش پیداست، این برچسب html. نام یک صفحه وب خاص است.

شما می توانید برچسب عنوان را یا در بالای پنجره مرورگر، در بخشی که وب سایت مورد نظر را باز کرده اید، پیدا کنید یا در صفحه نتایج جستجو گوگل، آن را بیابید. بهترین Title Tag یا برچسب عنوانی که می توانید برای وب سایت و محتوای خود تعیین کنید، باید شامل کلمات کلیدی مربوط به محتویات صفحه باشد که معمولا در ابتدای عنوان دیده می شود. حداکثر کلمات یک برچسب عنوان باید 50 تا 60 عدد باشد.

برچسب عنوان یا Title Tag

Alt Attribute Text یا Alt Text

ممکن است خیلی اوقات کلمه کلیدی یا عبارت خاصی را جستجو کرده باشید و برای نتیجه جستجوی شما، محتوا و متنی با عکس آن مورد نمایش داده شود. اگر به چنین موردی برخورد کرده اید، بدون آن که خودتان متوجه شده باشید از تاثیر Alt Text آگاه شده اید.

زمانی که شما از Alt Text استفاده می کنید، در واقع یک تصویر را با یک متن توصیف می کنید که این مسئله باعث می شود که اگر کاربری عبارتی را جستجو کند و توصیحات عکس شما به عبارت جستجو شده او مربوط باشد، آن تصویر برای آن کاربر نمایان می شود. اگر بخواهیم به زبان ساده توضیح دهیم که Alt Text چیست، می توانیم بگوییم که Alt Text نشان می دهد که تصویر شامل چه چیزی است. وقتی به عکس نگاه می کنید، نمی توانید Alt Text یا Alt Attribute Text را مشاهده کنید زیرا در پشت صفحه وب، جایی که عکس در آن قرار داد، واقع شده است.

این موضوع که ممکن است تصاویر در نتیجه جستجوی کاربران، برایشان ظاهر شود، در بهبود سئو سایتتان و بالا بردن رتبه وب سایتتان در صفحه نتایج جستجو گوگل یا SERP بسیار تاثیرگذار است. در نتیجه یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک ارگانیک و بازدید وب سایتتان، استفاده از Alt Text یا Alt Attribute Text است.

اصطلاحات سئو Alt Text

صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP

صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP، صفحه ای است که هنگام تایپ یک عبارت جستجو در موتور های جستجو مانند Yahoo، Google و Bing مشاهده می کنید. بنابراین صفحه نتایج موتور جستجو یا به اختصار SERP، همان صفحه سرشار از نتایجی است که پس از جستجوی عبارتی در اختیارتان قرار می گیرد.

تمامی تلاش متخصصان سئو و مدیران وب سایت ها این است که رتبه خود را در صفحه نتایج موتور جستجو بالا تر ببرند. چون بدیهی است، احتمال این که کاربران وارد وب سایتی شوند که در رتبه اول صفحه نتایج موتور جستجو قرار دارد، بسیار بیشتر از این است که وارد وب سایتی شوند که در رتبه دهم صفحه نتایج موتور جستجو قرار دارد.

اصطلاحات سئو صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP

قدرت یا Authority

Authority نیز یکی از آن اصطلاحات سئو محسوب می شود که اگر در این زمینه در حال فعالیت هستید، بسیار با آن رو به رو می شوید. Authority به معنای توانایی یک صفحه وب در رسیدن به رتبه های بالا در صفحه نتایج موتور جستجو یا SERP است.

4 عامل زیر نشان دهنده Authority و قدرت یک صفحه وب است.

  1. سن صفحه
  2. نمودار ترافیک صفحه
  3. سابقه وب سایت
  4. اصالت محتوای صفحه
اصطلاحات سئو قدرت یا Authority

کلمه کلیدی یا Keyword

شاید بتوان گفت که اصطلاح کلمه کلیدی یکی از پر کاربرد ترین اصطلاحات سئو است. بسیاری از استراتژی ها و تاکتیک هایی که متخصصان سئو در راستای بهبود سئو وب سایت خود، افزایش ترافیک وب سایت و بالا بردن رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل ایجاد می کنند، بر اساس کلمات کلیدی است.

کلمه کلیدی یا Keyword یک کلمه یا عبارتی است که کاربر در یک موتور جستجو مانند Google وارد می کند تا آن چه را به آن شباهت دارد، پیدا کند. برای آن که محتوای وب سایتتان در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل در رتبه بالاتری قرار گیرد، بسیار مهم است که کلمات کلیدی را در برچسب های عنوان، هدر ها و بدنه محتوا استفاده کنید.

 

 

نظرات کاربران