افزایش فروش در اینستاگرام

افزایش فروش در اینستاگرام

همه ما به خوبی می دانیم که برند ها و کسب و کار ها می توانند مشتری هایی زیادی را در شبکه ها و رسانه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام جذب کنند و سود خود را با فعالیت در این شبکه ها به شکل چشمگیری افزایش دهند. راه های زیادی برای کسب درآمد و فروش محصولات و خدمات در اینستاگرام و دیگر رسانه ها و شبکه های اجتماعی وجود دارد. اگر به تازگی بازاریابی در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام را شروع کرده اید و تجربه کافی در زمینه فروش محصولات و خدمات و جذب مخاطب در این شبکه ها را ندارید،‌ بهتر است تا پایان مقاله ما را همراهی کنید. زیرا قصد داریم در این مقاله شما را با روش های افزایش فروش در اینستاگرام آشنا کنیم.

چرا به بازاریابی در اینستاگرام بپردازیم؟

افزایش فروش در اینستاگرام

قبل از آن که به توضیح روش های افزایش فروش در اینستاگرام بپردازیم، بهتر است که به این سوال پاسخ دهیم که دلیل ورود برند ها و کسب و کارهای آنلاین به محیطی مثل اینستاگرام و استفاده از این محیط برای فروش محصولات و خدمات چیست.

همه ما به خوبی می دانیم که امروزه شبکه ها و رسانه های اجتماعی بخش گسترده ای از تعاملات بین انسان ها در سنین و طبقات اجتماعی مختلف را در اختیار دارند و طیف گسترده ای از مردم با هر زبان و فرهنگی از این شبکه ها و رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. بدیهی است که هر محیطی که حجم زیادی از مردم در آن وقت بگذرانند به محیطی مناسب برای بازاریابی و فروش محصولات و خدمات برند ها و کسب و کارها تبدیل می شود.

از آن جا که اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی پرکاربر محسوب می شود، اینستاگرام به محیطی مناسب برای برند ها و کسب و کارها تبدیل شده است که علاقه دارند مشتریان جدیدی به مجموعه خود اضافه کنند و سود خود را از فروش محصولات و خدمات افزایش دهند. اینستاگرام بیش از 1 میلیارد کاربر فعال دارد که همین مسئله اینستاگرام را به پلتفرمی عالی برای بازاریابی و فروش محصولات و خدمات تبدیل می کند. پس اگر به تازگی کسب و کاری را آغاز کرده اید و به دنبال راهی برای افزایش سوددهی خود در بازار هستید، با ما تا پایان مقاله همراه باشید تا شما را با راه های افزایش فروش در اینستاگرام آشنا کنیم.

90 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال می کنند و 83 درصد از آن ها برندها یا محصولات جدیدی را در این پلتفرم پیدا می کنند. از طرفی دیگر، 80 درصد از کاربران می گویند که اینستاگرام در تصمیم گیری آن ها برای خرید محصولات و خدمات بسیار تاثیر گذار است.

روش های افزایش فروش در اینستاگرام

روش های افزایش فروش در اینستاگرام

در سال 2016، اینستاگرام الگوریتم های خود را تغییر داد تا پست ها بر اساس محبوبیت به جای ترتیب زمانی برای کاربران به نمایش درآیند. در واقع این تغییر الگوریتم به این معنی است که پست هایی که کیفیت بالایی دارند و کاربران با آن ها تعامل زیادی برقرار کرده اند، بیشتر دیده می شوند و اگر پست های شما تعامل کمی داشته باشند ممکن است که هرگز دیده نشوند.

این تغییر الگوریتم مشکل زیادی را برای حساب های کاربری که جدید هستند و تعداد دنبال کنندگان کمی دارند به وجود آورد. زیرا پست های این حساب های کاربری به دلیل تعداد پایین دنبال کننده، تعامل کمی دارد و به همین دلیل به وسیله دیگر کاربران دیده نمی شود. به همین دلیل بسیاری از برندهایی که به تازگی وارد اینستاگرام شده اند با مشکل در فروش محصولات و خدمات خود رو به رو شدند.

در زیر لیستی از روش های افزایش فروش در اینستاگرام را برای شما تهیه کرده ایم:

  • استفاده از تصاویر خیره کننده

استفاده از تصاویر خیره کننده

یکی از روش های افزایش فروش در اینستاگرام استفاده از تصاویر خیره کننده است. برای آن که تصاویری که در صفحه خود قرار می دهید جذاب باشد باید به نکاتی دقت کنید. اولین چیزی که باید به آن دقت کنید این است که تصاویری که در صفحه خود قرار می دهید باید متناسب با سلیقه مخاطبانتان باشد. همچنین سعی کنید قوانین اصولی عکاسی در تصاویر شما رعایت شده باشد و منظور ما این نیست که حتما باید با تجهیزات و دوربین های حرفه ای عکس بگیرید.

  • مسابقات اجرا کنید.

برگزاری مسابقات اینستاگرامی به شما کمک می کند تا تعامل را افزایش دهید، به علاوه تعداد زیادی دنبال کننده جدید به دست آورید.

  • از محتوای ویدئویی استفاده کنید.

اگر می خواهید توجه دنبال کنندگانتان را جلب کنید، بهترین کار این است که از ویدیو ها استفاده کنید. بهتر است ویدئو های خود را کوتاه نگه دارید و توجه بینندگان خود را با حرکت در چند ثانیه اول کلیپ خود جلب کنید.

  • محتوای انحصاری در استوری های خود ارائه دهید.

استوری های جذاب  از پر بازده ترین روش های افزایش فروش در اینستاگرام است. از استوری های اینستاگرام برای نمایش اقدامات پشت صحنه استفاده کنید و واقعاً آن بینندگان را به سمت کاری که برند شما انجام می دهد بکشید.

نظرات کاربران