بهینه سازی سئو موبایل

چند نکته طلایی برای بهینه سازی سئو موبایل

وب گردی از طریق موبایل به بخشی از زندگی هر فرد تبدیل شده است. به همین دلیل یکی از مهم ترین کار هایی که افراد بازاریاب باید انجام دهند، بهینه سازی سایت برای اجرا روی موبایل است. برای بهینه سازی سئو موبایل باید عوامل بسیار زیادی در نظر گرفته شوند و به نکات زیادی توجه شود. ما در این مقاله درمورد تمامی نکاتی که لازم است در رابطه با سئو موبایل و بهینه سازی آن بدانید توضیح داده ایم.

بهینه سازی سئو موبایل

  • حل مشکلات اجرای وب سایت روی موبایل

یکی از ساده ترین کار هایی که می توانید انجام دهید، تمرکز روی حل مشکلات وب سایت برای اجرا روی موبایل با صفحات کوچک است. برای این کار می توانید چیز های زیادی را چک و امتحان کنید. برای اینکه مشکلات اجرا روی موبایل را از بین ببرید، از خوانا بودن و اندازه فونتی که برای وب سایت استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید. همچنین دقت کنید که پیکربندی وب سایت برای موبایل قابل اجرا باشد.

خود شرکت گوگل برای بهینه سازی سئو موبایل مواردی را که باید به آن ها دقت کنید مشخص کرده است. تمرکز روی این قسمت ها و بهینه کردن آن ها برای موبایل می تواند سئو سایت شما را تا حد زیادی بهبود ببخشد. شاید در ابتدا با دیدن موارد پیشنهادی گوگل به دلیل ساده بودن آن ها تعجب کنید؛ اما مطمئن باشید که تمرکز روی موارد گفته شده می تواند سئو سایت را بهبود دهد.

  • ایجاد فهرستی از کلمات کلیدی مناسب برای جست و جوی صوتی

برخی از جست و جو ها هستند که روی موبایل بهتر از رایانه های شخصی نتیجه می دهند. یکی از آن ها جست و جوی صوتی است. به همین دلیل بهتر است که برای بهینه سازی  و آموزش سئو موبایل به این مورد توجه ویژه ای داشته باشید. اگر سایت خود را برای جست و جو های صوتی بهینه سازی نکنید، بخش بسیار بزرگی از ترافیک محلی ای را که ممکن است به سمت سایت شما جذب شود از دست می دهید.

  • استفاده از طراحی تطبیقیبهینه سازی سئو موبایل

امروزه برای وب سایت هایی که به واکنش اهمیت می دهند افزونه های موبایل بسیار زیادی هست و محصولی پرطرفدار نیز شناخته می شود. هنگامی که در گوگل درمورد افزونه های موبایل برای وب سایت ها جست و جو می کنید، حدودا با 6.3 میلیون نتیجه رو به رو می شوید. اما سوال مهمی که پیش می آید این است که برای بهینه سازی سئو موبایل بهتر است که از طراحی تطبیقی استفاده کنیم یا طراحی واکنش گرا؟

در حال حاضر اکثر شرکت های بزرگ برای طراحی وب سایت خود و بهینه سازی آن برای موبایل از طراحی تطبیقی استفاده می کنند؛ زیرا نسبت به طراحی واکنش گرا بسیار انعطاف پذیر تر است. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم باید به آمار ها مراجعه کنیم، در حال حاضر حدود 80 درصد شرکت های بزرگ دنیا در طراحی سایت خود از طراحی تطبیقی به جای واکنش گرا استفاده می کنند. جای تعجبی هم ندارد.

اگر بخواهید که سایتی معمولی داشته باشید که روی تلفن های همراه به سادگی اجرا شود و جزئیات چندان مهم نباشند، انتخاب طراحی واکنش گرا کار بهتری است؛ اما اگر جزئیات برای شما مهم هستند و می خواهید که واقعا تجربه کاربر را روی نسخه موبایل وب سایت بهبود دهید، باید از طراحی تطبیقی استفاده کنید.

  • پیاده سازی AMP

4. پیاده سازی AMP

برای بهینه سازی سئو موبایل باید به AMP ( Accelerated Moblie Pages) نیز توجه ویژه ای داشته باشید. اگر یک کسب و کار خبری دارید ( یعنی ناشر هستید ) حتما باید از AMP استفاده کنید. اما اگر یک کسب و کار تجارت الکترونیک دارید، راه اندازی AMP ضروری نیست. اما بسته به شرایط ممکن است که راه اندازی آن مزایای بسیار زیادی داشته باشد. به خصوص اگر از سایت خود برای تولید سرنخ استفاده می کنید.

برخی از شرکت ها مانند eBay نیز AMP را حتی برای صفحات دسکتاپ وب سایت خود پیاده سازی کرده اند. استفاده از AMP برای کسب و کار ایده بدی نیست؛ زیرا می تواند تاثیر بسیار بزرگی روی نرخ تبدیل بگذارد و افراد را وادار می کند تا تصمیم سریعی بگیرند. البته توجه داشته باشید که AMP برای وب سایت هایی که در صفحات خود ویدیو قرار می دهند مناسب نیست. مگر اینکه برای دردسر آماده باشید و وقت کافی برای پیاده سازی آن را داشته باشید.

جمع بندی

بخش بزرگی از ترافیک ورودی وب سایت ها امروزه از طریق موبایل است. به همین دلیل است که اهمیت بهینه سازی سئو موبایل بیش از پیش افزایش یافته است. بهینه سازی سئو برای موبایل می تواند تاثیر زیادی روی کیفیت سایت شما داشته باشد و شما را به نتایج برتر جست و جوی های گوگل برساند. به همین دلیل برای اینکه بهتر بدانید چگونه وب سایت خود را برای طراحی سئو موبایل بهینه کنید توضیح دادیم.

نظرات کاربران