تاثیر وبلاگ بر سئو

تاثیر وبلاگ بر سئو

همه ما وقتی سوالی داریم که جواب آن را نمی دانیم به گوگل مراجعه می کنیم تا جواب سوال خود را پیدا کنیم. تقریبا می توان گفت اولین تلاش اکثر مردم برای پیدا کردن جواب سوالات همین است. این یعنی مهم نیست که شما وب سایتی دارید. برای این که مردم بتوانند وب سایت شما را ببینند، لازم است که آن را در موتور جست و جو در رتبه های بالا به مردم نشان دهید و متاسفانه این فرآیند بسیار سخت و دشوار است. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای دیدن شدن وب سایت خود انجام دهید، راه اندازه یک وبلاگ است. زیرا تاثیر وبلاگ بر سئو بسیار زیاد است و می تواند باعث دیده شدن سایت شما شود.

 

وبلاگ نویسی چه کمکی به سئو می کند؟

تاثیر وبلاگ بر سئو

وبلاگ می تواند در سئو سایت کمک کند. اما داشتن آن به تنهایی برای کسب رتبه های برتر کافی نیست. در واقع زمانی می توان وبلاگ را برای وب سایت مفید دانست که موارد کلیدی رعایت شوند. اگر شما وبلاگی داشته باشید که به طور منظم پست می گذارد، تولید محتوا با کیفیتی دارد و موضوعات مرتبط با کسب و کارتان را منتشر می کند، می تواند باعث تفاوت در سئو سایت شما شود. اینحا است که می توان تاثیر وبلاگ بر سئو سایت را احساس کرد.

در واقع این دلایل موجب تاثیر وبلاگ بر سئو شما می شوند:

  1. وبلاگ نویسی وب سایت شما را به روز نگه می دارد.

وبلاگ نویسی وب سایت شما را به روز نگه می دارد.

اگر وب سایتی را ببینید که سال های زیادی را به روزرسانی نشده باشد را ببینید، بلافاصله آن وب سایت را یک وب سایت غیر قابل اعتماد خواهید دانست. زیرا شرکتی که وب سایت را به روز می کند ممکن است از کار افتاده باشد یا اصلا اطلاعاتی که ارائه شده است دیگر معتبر نباشد.

از این رو گوگل نیز نمی خواهد اطلاعات قدیمی را به کاربرانش ارائه دهد. برای همین فقط وب سایت هایی که به طور منظم به روز می شوند می توانند در صفحه نتایج نمایش داده شوند. زیرا به عنوان سایت زنده شناخته می شوند.

اگر در وب سایت اصلی خود محتوای برای قرار دادن نداشتید می توانید محتوا های دیگری را در وبلاگ سایت خود قرار دهید. با این کار به موتور جست و جو نشان می دهید که وب سایت شما به روز و زنده است.

  1. وبلاگ ها موجب بهبود زمان صرف شده کاربران در سایت می شوند.

وبلاگ ها موجب بهبود زمان صرف شده کاربران در سایت می شوند.

دومین مورد در تاثیر وبلاگ بر سئو سایت این است که باعث می شود افراد زمان بیشتری را در سایت بگذرانند. هنگامی که مخاطبی موضوعی را در موتور جست و جو می کند، معمولا به اولین لینک مراجعه می کند. اگر فرد فورا از سایت خارج شود ، گوگل تشخیص می دهد سایت آن طور که باید برای فرد مفید نبوده است. اما وقتی بر روی لینک کلیک می کند و زمان بیشتری را وب سایت می ماند نشان می دهد که وب سایت برای فرد مفید بوده است.

با این که خود گوگل این موضوع را تایید نکرده است اما طبق گفته های افراد متخصص در این زمینه، مدت زمان صرف شده در وب سایت توسط کاربر اهیمت دارد و به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته می شود.

اما تاثیر وبلاگ بر سئو چیست و چه ارتباطی به این موضوع دارد؟

در واقع کسی که از یک پسب وبلاگی که در نتایج جست و جو آمده است به وب سایت شما می آید، نسبت به صفحه وبلاگی با اطلاعات کمتری روبه می شود که سریع تر می تواند آن ها را بخواند. همین علت باعث می شود تا زمان صرف شده توسط کاربر در سایت بیشتر شود.

  1. وبلاگ فرصت هایی برای ایجاد لینک داخلی فراهم می کند.

وبلاگ فرصت هایی برای ایجاد لینک داخلی فراهم می کند.

سئو سایت ها تا حد بسیار زیادی به لینک ها بستگی دارد و لینک های داخلی نیز یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای بهبود سئو سایت هستند. در اینجا باز هم تاثیر وبلاگ بر سئو دیده می شود. استفاده نکردن از لینک های داخلی در وب سایت خود برای هدایت کردن کاربران به یک قسمت دیگر از سایت یکی از ساده ترین اشتباهاتی است که هر سئو کاری می تواند مرتکب آن شود.

شما می توانید با استفاده از صفحه اصلی سایت خود لینک های داخلی زیادی را تولید کنید. اما وقتی برای خود یک وبلاگ جداگانه داشته باشید، تازه آن موقع است که می توانید لینک های بسیار زیادی را به سایت خود دهید. با این کار می توانید صفحات بسیار زیادی را در مورد موضوعات مختلف به وب سایت خود پیوند دهید. با این کار لینک های داخلی بسیار زیادی را می توانید به طور طبیعی برای سایت خود تولید کنید که تاثیر بسیار زیادی در سئو سایت شما خواهند داشت.

البته هر بار که یک لینک داخلی ساختید، از یک متن لنگر نیز استفاده کنید تا بهتر به گوگل نشان دهید که صفحه لینک داده شده در مورد چیست.

جمع بندی

در این مقاله در مورد تاثیر وبلاگ بر سئو صحبت کردیم و متوجه شدیم که وبلاگ چقدر می تواند در وب سایت تاثیر بگذارد. به همین خاطر برخی از تاثیر هایی که وبلاگ می تواند در سئو سایت داشته باشد را نام بردیم و در مورد آن توضیح دادیم.

نظرات کاربران