تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات در فضای مجازی

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که پستی را در اینستاگرام لایک کنید، به یک ویدئو در فیس بوک واکنش نشان دهید و یا روی یک نتیجه در گوگل کلیک کنید و بعدا متوجه شوید که به یک تبلیغ عکس العمل نشان داده اید؟

تبلیغات همیشه برای کسب و کارها مفید بوده و در صورت اجرای درست نتایج فوق العاده ای به همراه داشته اند. اما ظهور پلتفرم های جدید موجب شده است که فضای تبلیغات آنلاین به سرعت تغییر کند و شما به عنوان مدیر یک بیزینس تنها در صورتی به موفقیت می رسید که خود را با این موج تغییرات همراه کنید. در مقاله پیش رو قصد داریم نکات مهمی را درمورد تبلیغات در فضای مجازی و پلتفرم های مختلف، بررسی کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

تبلیغات در فضای مجازی باید چگونه باشد؟

93 درصد تعاملات آنلاین و مجازی با یک موتور جست و جو آغاز می شوند. موتور های جست و جو این فرصت را برای شما فراهم می کنند تا کسب و کار خود را به مخاطبان هدف ارائه دهید.

راه های زیادی برای تبلیغات استراتژیک کسب و کار در فضای مجازی در دسترس است. اما مهم ترین پرسشی که در ابتدای مسیر باید از خود بپرسید این است که قصد دارید با تبلیغات در فضای مجازی به چه کسانی برسید و چگونه می توانید به بهترین نحو ممکن محصول و خدمات خود را به آن ها معرفی کنید.

برای رسیدن به پاسخ این سوال باید ببینید جمعیت هدف شما بیشترین زمان آنلاین خود را در کجا می گذرانند. همچنین پر بازدید ترین کانال های رسانه های اجتماعی و بیشترین کلمات کلیدی متناسب با بیزینس شما چه مواردی هستند؟

با جمع آوری این اطلاعات می توانید بازاریابی ارگانیک و پولی پر بازدهی داشته باشید.

خاطرتان باشد تبلیغات در فضای مجازی همیشه نیاز به هزینه ندارد و در بیشتر مواقع می توانید کسب و کار خود را به صورت ارگانیک و از طریق بازاریابی در رسانه های اجتماعی مختلف پیدا کنید. برای این منظور می توانید یک صفحه تجاری در اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و یا حتی TikTok ایجاد کنید و از طریق پست ها و محتوا های جذاب نظر مخاطبان را جلب نمایید.

اما اگر می خواهید از بازاریابی کلیکی (PPC) استفاده کنید باید به صاحبان اکانت ها در پلتفرم های مورد نظر خود هزینه پرداخت کنید. همچنین اگر به دنبال تبلیغ بر روی کلمات کلیدی هدفمند در موتور های جست و جو هستید، پیشنهاد می کنیم از Google Ads یا sixads استفاده کنید.

مزایای تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات در فضای مجازی

تبلیغات در فضای مجازی و به صورت ارگانیک می تواند مزیت های زیادی برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • افزایش آگاهی از برند با به نمایش گذاشتن محتوا های جذاب برای مشتریان داخلی و خارجی
  • ایجاد محتوا هایی با کارایی بالا تر و کیفیت بهتر
  • سرمایه گذاری بر یک روش تبلیغاتی خاص برای فروش بیشتر
  • رسیدن به مخاطبان هدف خاص در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی
  • استفاده از انواع فرمت های تبلیغاتی متناسب و همسو با اهداف تجاری خود
  • رسیدن به درک بهتر از مخاطبان با استفاده از هدف گذاری و تجزیه و تحلیل پلتفرم های مجازی مختلف

علاوه بر موارد گفته شده درک کامل این موضوع که چه محتوا های تبلیغاتی ای به شما کمک می کنند تا به اهداف تجاری خود برسید، تاثیر بسزایی در پیشرفت شما دارد.

انواع تبلیغات در فضای مجازی

آیا می دانستید هر ماه نزدیک به 330 میلیون کاربر فعال در توییتر، یک میلیارد در اینستاگرام و 2.5 میلیارد در فیس بوک در سراسر جهان یافت می شود؟ این مصرف کنندگان به دلایل متفاوتی مانند چت با دوستان، ارتباط با مردم در نقاط مختلف جهان و یا برای اهداف تجاری و شبکه ای در فضای مجازی حضور دارند.

با توجه به تعداد زیاد کاربر فعال در این پلتفرم ‌ها، هزینه تبلیغات در آن ها نسبتا زیاد است. طبق پیش بینی های انجام شده امسال هزینه تبلیغات در فضای مجازی احتمالا بیش از 8.5 میلیارد دلار باشد. در ادامه با محبوب ترین پلتفرم حال حاضر برای تبلیغات ارگانیک آشنا می شویم:

  1. فیسبوک

فیسبوک یکی از پر کاربرد ترین شبکه های اجتماعی است که تقریبا 2.5 میلیارد نفر کاربر دارد. با توجه به این تعداد بالا می توان تقریبا تضمین کرد که هر نوع کسب و کاری مخاطبان هدف خود در این پلتفرم پیدا کند. از این نظر هیچ شبکه اجتماعی دیگری قابل مقایسه با فیس بوک نیست.

فیسبوک

  1. اینستاگرام

اینستاگرام نیز یکی از پر طرفدار ترین شبکه های مجازی است که بیش از ۱ میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. بیشتر کاربران این پلتفرم بین 18 تا 34 سال هستند.

سه راه متداول تبلیغ در اینستاگرام به این شرح است:

  • تبلیغ کردن مستقیم محصول و خدمات از حساب حرفه ای خود
  • برگزاری کمپین های تبلیغاتی سفارشی و معمولی مختلف در اینستاگرام
  • تبلیغات در صفحه فیس بوک یا پلتفرم های دیگر و هدایت مخاطب به حساب اینستاگرام برای معرفی بهتر محصول و خدمات
  1. لینکدین

لینکدین از جمله پلتفرم های تخصصی و محبوبی است که در ماه بیش از 660 میلیون عضو فعال دارد. کاربران این پلتفرم معمولا افراد حرفه‌ ای ای هستند که لینکدین را به مکانی عالی برای تبلیغات B2B تبدیل کرده اند. در این پلتفرم می توانید به صورت حرفه ای مهارت و تخصص خود را به مشتری هدف ارائه کنید.

از جمله مزیت های تبلیغات در فضای مجازی لینکدین می توانیم به قابلیت منحصر به فرد هدف گیری آن اشاره کنیم. در لینکدین می توان با توجه به معیار های منحصر به فردی هدف گذاری کرد که در پلتفرم های دیگر قابل دسترسی نیستند.

لینکدین

  1. توییتر

توییتر از پلتفرم هایی است که تبلیغات در آن رواج چندانی ندارد؛ اما جذب ارگانیک مخاطب یکی از محرک های منحصر به فرد آن است. توییتر ماهانه بیشتر از 330 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که بیشتر آن ها بین 35 تا 65 سال سن دارند. تبلیغات B2B و تجارت الکترونیک در توییتر جایگاه ویژه ای دارند.

  1. پینترست

پینترست یک پلتفرم خاص با 300 میلیون کاربر است که بیشتر آن ها خانم ها هستند. برخی از متخصصین اعتقاد دارند پینترست تنها پلتفرمی است که کاربران آن به دنبال دیدن تبلیغات برند های مورد علاقه خود هستند. این پلتفرمِ کاملا بصری برای تبلیغات تصویری گزینه بسیار مناسبی است.

  1. یوتیوب

یوتیوب از محبوب ترین شبکه های اجتماعی و دومین موتور جست و جوی بزرگ در اینترنت است که در ماه بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال دارد. این پلتفرم پس از گوگل در رتبه دوم قرار می گیرد. برای تبلیغات در فضای مجازی یوتیوب می توانید ویدئو خود را به صورت مستقل و یا در خلال سایر ویدیو های آن نمایش دهید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با پلتفرم های مختلف و تبلیغات در فضای مجازی آشنا کنیم.

همان طور که گفته شد صاحبان کسب و کارها می توانند با توجه به مخاطب هدف در رسانه های متفاوتی همچون اینستاگرام، یوتیوب، توییتر، پینترست، فیس بوک و یا لینکدین خدمات و محصولات خود را ارائه کنند و به صورت ارگانیک یا با پرداخت هزینه، نظر مشتریان را به خود جلب نمایند. در حال حاضر متداول ترین رسانه تبلیغاتی اینستاگرام، یوتیوب و گوگل است.

امیدواریم از این مقاله اطلاعات مفیدی کسب کرده باشید.

نظرات کاربران