تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی چگونه انجام می شود؟

سوالی که بسیاری از افراد دارند این است که کلمات کلیدی چگونه تجزیه و تحلیل می شوند؟ در واقع تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی فرآیند ارزیابی و تجزیه و تحلیل عبارات با جست و جوی بالا است و در آن در تلاش هستیم تا کلمات کلیدی و نقش آن بر سئو را بررسی کنیم. ما نیز در این مقاله می خواهیم به سراغ پاسخ این سوال برویم و با دقت تمامی موارد آن را با یکدیگر بررسی کنیم، پس اگر شما هم می خواهید بدانید که تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی چگونه است با ما در این پست همراه شوید.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی

بهترین کلمات را برای سئو سایت

همان طور که گفتیم ما در تحلیل کلمات کلیدی تلاش می کنیم تا بهترین کلمات را برای سئو سایت به دست آوریم. در واقع تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی ای که با هدف شما مرتبط هستند و بهترین کلمات برای سئو هستند را انتخاب کنید. عواملی که در فرآیند تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی استفاده می شوند در زیر برای شما آمده اند:

  • حجم جست و جوی ماهیانه
  • سطح رقابت SERP
  • پتانسیل تبدیل

برای مثال، فرض کنید که شما یک وب سایت دارید که در آن به فروش محصولات گیاهی مانند چای و دمنوش می پردازید، هدف کنونی شما از بهبود سئو سایت و محتوا این است که ترافیک بیشتری به سمت وب سایت شما هدایت شود و این ها کلمات کلیدی شما هستند:

  • فواید چای سبز
  • طرز تهیه چای تایلندی
  • آیا چای کافئین دارد؟

اکنون تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند تا بدانید که کدام کلمات را باید در اولویت و هدف خود قرار دهید. برای این موردی که با همدیگر بررسی کردیم، «آیا چای کافئین دارد؟» گزینه بهتری است؛ زیرا از تعداد سرچ های ماهانه خوبی برخورد دار است و رقابتی هم نیست.

اما چرا تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی مبحث مهمی است؟ خب یافتن کلمات کلیدی کار آسانی است؛ اما چگونه می توانیم بفهمیم که کدام کلمات برای کسب و کار ما بهترین هستند و آن ها را انتخاب کنیم؟ اینجا دقیقاً جایی است که تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به کار ما می آیند. تحلیل کلمات کلیدی به طور خودکار می تواند به شما کمک کند تا بهترین کلمات کلیدی را برای سئوی محتوا خود پیدا کنید و ایده آل ترین آن ها را انتخاب کنید. همان طور که همه ما می دانیم، انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب می تواند ما را در سئوی محتوا بسیار جلو ببرد و موفق کند و یا بر عکس، شکست بخوریم و پایین تر بیاییم؛ اما تحلیل کلمات کلیدی تضمین می کند که کلماتی که انتخاب می کنید شانس خوبی برای رتبه بندی دارند، ترافیک هدفمندی را به همراه خواهند داشت، جست و جوی ماهانه خوبی را دریافت خواهید کرد و سرمایه خوبی را به شما می دهد؛ اما چگونه کلمات کلیدی خود را برای سئو و تولید محتوا تجزیه و تحلیل کنیم؟ اکنون می توانید مراحل زیر را انجام دهید تا تجزیه و تحلیل مناسبی از کلمات کلیدی خود به دست آورید و از این به بعد توانایی این را داشته باشید که کلمات کلیدی خود را تجزیه و تحلیل کنید و از بین آن ها بهترین را انتخاب کنید.

مراحل تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی 

مراحل تجزیه کلمات کلیدی

قدم اول این است که شما به سختی کلمات کلیدی ای که در اختیار دارید نگاه کنید و شاید بپرسید که چرا باید در ابتدا به سختی کلمات کلیدی خود نگاهی بیاندازیم؟ با توجه به اینکه ما می خواهیم بهترین کلمات را بر اساس اصول سئو انتخاب کنیم، بسیار مهم است که برای یک اصطلاح خاص در رتبه بندی قرار بگیرید. در واقع مهم نیست که کلمات کلیدی حجم جست و جوی ماهانه بسیار بالایی داشته باشند؛ اگر کلمه کلیدی بسیار رقابتی باشد و نتوانید شانس این را داشته باشید که در رتبه بندی قرار بگیرید، ارزش هدف گذاری برای آن کلمات بسیار پایین می آید. اکثر ابزار های تحقیق کلمات کلیدی بر اساس صفحه اول گوگل کار می کنند و به صورت تخمینی مقیاسی را از رقابتی بودن کلمات کلیدی به شما می دهند. برای مثال سختی کلمه کلیدی قهوه 100% است و هرچه این عدد بیشتر باشد رتبه بندی آن در گوگل سخت تر خواهد بود، یا برای مثال بگذارید نگاهی به نتایج سختی کلمه کلیدی «ارائه تحقیق کلمه کلیدی» بیاندازیم. نتیجه این بررسی به ما نشان می دهد که سختی این کلمه کلیدی فقط 17% است و این به معنی آسان بودن قرار گیری در رتبه بندی است.

بعد از بررسی سختی کلمه کلیدی به سراغ بررسی کردن حجم جست و جوی ماهانه بروید. حجم جست و جوی ماهانه یکی دیگر از عوامل بسیار مهمی است که شما باید در هنگام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی به آن دقت کنید. حجم جست و جوی ماهانه را نیز می توان از طریق وب سایت هایی که این خدمات را ارائه می دهند به دست آورد. اکنون برای مثال به حجم جست و جوی کلمه کلیدی «استراتژی سئو» بپردازیم. نتیجه نشان می دهد که حجم جست و جوی ماهانه برای این کلمه کلیدی بسیار بالا است؛ زیرا این کلمه کلیدی ساده است و کلمات ساده حجم جست و جوی بالایی را در بر دارند. در هنگام تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی حواستان باشد که بیش از حد بر حجم جست و جوی ماهانه تمرکز نکنید. مشکل حجم جست و جوی بالا این است که ممکن است یک سری از کلمات حجم جست و جوی بالایی داشته باشند و ترافیک آن ها بسیار بالا باشد؛ اما این لزوماً به این معنا نیست که ترافیک خریدار آن نیز بالا است. همچنین حجم جست و جوی بالا فقط یک تخمین است و آمار بسیار دقیقی نیست.

جمع بندی

اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی بسیار مهم است؛ اما بیشتر از اینکه این یک علم باشد، یک هنر است. دقت داشته باشید که فرآیند تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی شما نباید بیشتر از تولید محتوای موثر و انتشار محتوا زمان شما را بگیرد. ما نیز در این مقاله می خواهیم به سراغ پاسخ این سوال برویم و با دقت تمامی موارد آن را با یکدیگر بررسی کنیم، پس اگر شما هم می خواهید بدانید که تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی چگونه است با ما در این پست همراه شوید.

نظرات کاربران