تصویر شاخص وردپرس

همه چیز درباره تصویر شاخص وردپرس

 تصویر شاخص وردپرس که به عنوان ریز عکس ها نیز شناخته می شوند، یکی از بهترین و شناخته شده ترین ویژگی های وردپرس هستند که توسط اکثر تم های آن پشتیبانی می شود.

تصاویر شاخص، تصاویر اصلی پست های وبلاگ شما هستند و در اکثر اوقات در کنار عنوان اصلی صفحه و رسانه های اجتماعی شما ظاهر می شوند. همه تم های وردپرس به طور پیش از فرض از این قابلیت مفید پشتیبانی می کنند.

ما در این مقاله به طور کامل نحوه استفاده از آن را به شما یاد خواهیم داد و نشان می دهیم که چگونه می توانید از آن ها در پست های خود استفاده کنید.

آموزش برای مبتدیان

آموزش برای مبتدیان

 تصویر شاخص وردپرس تقریبا در تمامی تم های وردپرس وجود دارند و از آن ها به طور کامل پشتیبانی می شود. این تصاویر می توانند زیبایی را به سایت شما ببخشند و کاربران را به سمت خود جذب کنند.

تمامی افراد به طور طبیعی عناصر بصری را بیشتر از متن دوست دارند و جذب آن می شوند. تصاویر به شما کمک می کنند تا وبلاگ خود را جذاب تر نشان دهید. همچنین تصاویر می توانند به تعامل کاربر و افزایش بازدید صفحه کمک کنند. حتی موتور های جست و جو و وب سایت های رسانه ای نیز از تصاویر استفاده فراوانی می کنند و از آن ها در خبر ها و پست های خود استفاده می کنند.

از تصویر شاخص وردپرس بیشتر برای پست های وبلاگ استفاده می شود. اما شما می توانید از تصاویر شاخص برای دیگر صفحات و پست های خود نیز استفاده کنید و از آن ها به طور سفارشی سازی شده بهره ببرید.

اضافه کردن تصویر شاخص در وردپرس

اضافه کردن تصویر شاخص در وردپرس

شما می توانید به راحتی با افزودن یک تصویر شاخص در یک پست وردپرس، به سادگی آن پست یا وبلاگ را ویرایش کنید.

در اولین مرحله برای افزودن تصویر شاخص وردپرس، باید وارد تب تصویر شوید. تب تصویر را در ستون سمت راست مشاهده خواهید کرد.

برای این کار باید بر روی قسمت تنظیم تصویر ویژه کلیک کنید. با این کار یک پنجره ظاهر خواهد شد که از شما می خواهد تصویر مورد نظر خود را در وردپرس آپلود کنید.

به راحتی می توانید از پنجره خود یک تصویر را به دلخواه پیدا کردن و از رایانه خود آن را آپلود کنید. پس از انتخاب تصویر کافی است که فقط بر روی گزینه Set Featured Image کلیک کنید.

هم اکنون وردپرس یک پیش نمایش از تصویر در ستون سمت راست برنامه قبل از اعمال آن به طور کامل به شما نشان خواهد داد. البته باید گفت این پیش نمایش با نتیجه اصلی کمی تفاوت خواهد داشت و نمی توان از طریق پیش نمایش آن را بررسی کرد.

اکنون می توانید تصویر شاخص وردپرس خود را ذخیره کنید و آن را منتشر کنید تا ببنید در سایت شما چگونه دیده خواهد شد و چگونه عمل خواهد کرد.

بسته به تنظیمات تمی که از آن استفاده می کنید، تصویر شاخص شما به طور خودکار با پست های شما نمایش داده خواهد شد و برای دیگران قابل مشاهده خواهد بود.

چگونه می توانیم از تصاویر شاخص مناسبی را پیدا کنیم؟

چگونه می توانیم از تصاویر شاخص مناسبی را پیدا کنیم؟

اکنون سوال بعدی که بسیاری از افراد مبتدی خواهند پرسید این خواهد بود که از کجا می توان تصاویر شاخص مناسبی را پیدا کرد.

به طور قطع همیشه نمی توان فقط به جست و جوی گوگل اکتفا کرد و تصویر شاخص وردپرس را از آن جا پیدا کرد. برخی از این تصاویر توسط قوانین کپی رایت محافظت می شوند و استفاده از آن ها می تواند برای شما دردسر و مشکلات قانونی ایجاد کند.

خوشبختانه می توان گفت که منابع بسیار زیادی به غیر از گوگل وجود دارند که می توانید از آن ها به راحتی تصاویر خوب و رایگانی را پیدا کنید و از آن ها در وبلاگ خود استفاده کنید. برترین منابعی که ما می توانیم به شما معرفی کنیم، منابع زیر هستند:

  • Shutterstock: این سرویس یکی از بهترین منابع برای دستیابی به هزاران عکس، نقاشی، فیلم و موارد دیگر با کیفیت بالا است که می توانید برای تصویر شاخص وردپرس خود از آن ها استفاده کنید. البته برای تجربه بهتر نیاز است تا اشتراک آن را تهیه کنید.
  • Unsplash: این مورد یک منبع آنلاین محبوب است که تصاویر با وضوح بسیار بالا را منتشر می کند و می توانید از آن ها نه تنها برای سایت خود، بلکه برای پروژه ها و پاورپوینت های خود نیز استفاده کنید.
  • Negative Space: این مورد نیز تصاویر جذابی بدون قانون کپی رایت را در اخیتار شما قرار می دهد.
  • New Old Stock: این مجموعه مخصوص تصاویر قدیمی است که شامل قانون کپی رایت نمی شوند.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر از منابع بالا استفاده کردید، فورا نمی توانید از تصاویر آن ها برای تصویر شاخص وردپرس استفاده کنید. زیرا عکس هایی که در منابع بالا وجود دارند بسیار پرحجم هستند و نیاز است تا برای استفاده در وب سایت بهینه شوند.

تصاویر شاخص توسط قالبی که استفاده می کنید مدیریت می شوند. البته سفارشی کردن آن ها نیز ممکن است ولی برای این کار نیز به تسلط حداقلی به CSS و کد نویسی وردپرس نیاز دارید.

 

سوالات متداول در زمینه تصاویر شاخص وردپرس

سوالات متداول در زمینه تصاویر شاخص وردپرس
  1. چرا تصاویر شاخص دو بار در پست های من ظاهر می شوند؟

گاهی اوقات افراد مبتدی به خاطر دانش کم در این حوزه، تصاویر شاخص را علاوه بر قسمت اصلی در قسمت محتوای ویرایشگر نیز آن ار اضافه می کنند.

برای حذف تصویر دوم کافی است که آن را از قسمت محتوا حذف کنید و فقط از قسمت متاباکس تصویر استفاده کنید.

  1. تفاوت بین تصویر شاخص و جلد چیست؟

تصاویر جلد معمولا فقط در پست ها یا صفحات شما دیده می شوند. از تصاویر جلد معمولا برای جدا کردن بخش های مختلف یک مقاله طولانی استفاده می شود.

اما تصویر شاخص، تصویری است که قبل یا در کنار محتوا ظاهر می شود و دیگر در داخل مقاله از آن استفاده نمی شود.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد تصویر شاخص وردپرس صحبت کردیم و به طور کامل توضیح دادیم که این تصاویر چه نقشی در محتوای سایت دارند. همچنین به طور کامل در مورد این که چگونه می توان از آن ها استفاده کرد نیز توضیح دادیم تا بتوانید به راحتی از آن در مقاله های خود استفاده کنید.

نظرات کاربران