تولید کتاب الکترونیکی

تولید کتاب الکترونیکی چه مزایایی برای کسب و کار شما دارد؟

کتاب‌ های الکترونیکی روز به روز پرطرفدار تر می‌ شوند و تعداد بسیاری از افراد به دنبال این نوع کتاب ها هستند. این کتاب‌ ها برای علاقه ‌مندان به خواندن، نه تنها راحت ‌تر، بلکه همچنین نگهداری و دسترسی به آنها بسیار آسان‌ تر و کم ‌هزینه تر است. علاوه بر این، این کتاب ‌ها به کاربر اجازه می ‌دهند تا به صورت آنلاین به محتوای خود دسترسی پیدا کنند و حتی برخی از کتاب ‌های الکترونیکی شامل تصاویر، فیلم‌ها و فایل‌های صوتی پشتیبانی می شوند. در این مقاله به بررسی تولید کتاب‌ الکترونیکی و مزایای آن ها می پردازیم.

کتاب الکترونیکی چیست؟

ای-بوک یا کتاب الکترونیک، نسخه دیجیتالی کتاب های چاپی هستند که برای خواندن روی دستگاه ‌هایی مانند کامپیوتر، تبلت یا گوشی‌ های هوشمند طراحی شده‌ اند. کتاب های الکترونیکی صفحات دیجیتالی متعددی دارند و با فرمت PDF یا epub تولید می شوند تا خوانندگان آن ها بتوانند به راحتی کتاب ها را به اشتراک بگذارند. کتاب های الکترونیکی ارزش بالایی در بازاریابی دیجیتال دارند و می توانند مانند کتاب های چاپی اطلاعات خوبی را به خواننده خود منتقل کنند.

مزایای کتاب های الکترونیکی

تولید کتاب الکترونیکی

در سال 2021 روند فروش کتاب های الکترونیکی حدود 38 درصد افزایش یافت. همین می تواند دلیلی برای تولید کتاب الکترونیکی باشد؛ چرا که آمار ها حاکی از آن هستند که مردم به سمت محتوای دیجیتال می روند و محتوا های دیجیتال هر روز محبوب تر می شوند. کتاب های الکترونیکی می توانند هم به خواننده و هم به نویسنده آن مزایای زیر را ارائه دهد:

  • کتاب های الکترونیکی معمولا محتوای بصری فوق العاده ای دارند.
  • دسترسی به کتاب های الکترونیکی بسیار ساده تر از کتاب های چاپی است.
  • دلیل تولید کتاب الکترونیکی این است که کتاب های الکترونیکی می توانند به سرعت در دسترس افراد قرار بگیرند و دیگر نیازی نباشد که برای استفاده از آن ها به فروشگاه های فیزیکی یا الکترونیکی رفت و برای استفاده از آن زمانی را منتظر ماند.
  • در برخی موارد، کتاب های الکترونیکی قابلیت هایی مانند نمودار ها، گراف ها و تصاویر تمام صفحه دارند که شاید نتوانید آنها را در وبلاگ یا یک کتاب چاپی ببینید.
  • علت تولید کتاب الکترونیکی این است که بعد از تولید اولین نسخه آن، می توان فایل را به راحتی چندین بار کپی و بدون هیچ هزینه اضافه ای بازتولید کنید. همچنین کتاب های الکترونیکی هیچ نیازی به حمل و نقل ندارند.
  • شما می توانید در کتاب های الکترونیکی لینک های داخلی و پیوند هایی را قرار دهید تا خواننده در صورت تمایل به سایت شما سر بزند.
  • کتاب های الکترونیکی به فضای ذخیره سازی فیزیکی نیاز ندارند و می توانند در بسیاری از دستگاه های هوشمند مانند تلفن های همراه قرار بگیرند.
  • در صورتی که خواننده تمایل داشته باشد، می تواند به راحتی کتاب الکترونیکی را چاپ کند. در غیر این صورت کتاب های الکترونیکی با فرمت دیجیتال سازگار هستند.
  • علت بعدی تولید کتاب الکترونیکی تغییر پذیری آن هاست. خوانندگانی که چشم های ضعیفی دارند می توانند فونت کتاب را به اندازه دلخواه دربیاورند یا آن را با تبدیل متن به گفتار به صورت صوتی گوش دهند.
  • همچنین کتاب های چاپی ای که دیگر به راحتی پیدا نمی شوند، می توان به صورت الکترونیکی پیدا کرد.

چگونه کتاب الکترونیکی تولید کنیم ؟

چگونه کتاب الکترونیکی تولید کنیم
  • موضوعی را انتخاب کنید که با نیاز های مخاطبان شما مطابقت داشته باشد.

همان طور که می دانید مهم ترین هدف از تولید کتاب الکترونیکی ایجاد لید یا سرنخ برای تیم فروش شماست. به همین دلیل شما باید موضوعی را برای تولید کتاب الکترونیکی انتخاب کنید که امکان به دست آوردن سرنخ و فروش را برای تیم شما آسان تر کند.

این بدان معناست موضوعی که شما برای تولید کتاب پی دی اف انتخاب می کنید نباید از موضوع و حوزه کسب و کار شما خارج باشد و به مسائل حاشیه ای بپردازد. هنگامی که برای تولید کتاب به موضوعی می پردازید که به کسب و کار شما مرتبط است، مخاطبان شما مشتاق هستند تا درباره آن  موضوع بیشتر بدانند.

  • هر فصل از کتاب الکترونیکی خود را مشخص کنید.

در تولید کتاب الکترونیکی باید هر فصل از کتاب را مشخص کنید؛ زیرا هنگامی که مشتری می خواهد کتاب شما را بخواند، باید بداند که هر بخش از کتاب درمورد چه موضوعی است تا بتواند جذب تولید محتوا شما شود. شما باید به خوبی در سر فصل های خود نشان دهید که کتاب الکترونیکی شما درمورد چه چیزی است.

مشخص کردن و نوشتن یک کتاب الکترونیکی کار چندان سختی هم نیست. به عقیده برخی از نویسندگان کتاب های الکترونیکی، کتاب های الکترونیکی در واقع مانند تولید چندین پست وبلاگ هستند که به یکدیگر ارتباط دارند. به همین دلیل برای تولید کتاب الکترونیکی می توانید هر فصل را به عنوان یک پست وبلاگ جداگانه در نظر بگیرید. البته باید دقت باشید که فصل های مختلف کتاب باید هدف واحدی داشته باشند و درمورد یک موضوع خاص توضیح دهند. همچنین این نکته را هم در نظر بگیرید که تعداد کلمات استفاده شده نباید از حد نیاز بیشتر شود؛ چرا که این کار باعث می شود مخاطب از خواندن کتاب منصرف شود.

هر فصل از کتاب الکترونیکی خود را مشخص کنید
  • طراحی کتاب الکترونیکی

یکی از مهم ترین مراحلی که در تولید کتاب الکترونیکی باید به آن توجه کرد، طراحی کتاب است. برای این که کتاب شما بتواند مخاطب را به خود جذب کند و او را وادار به خواندن کند، باید طراحی جذابی داشته باشد. شما می توانید برای طراحی کتاب خود از برنامه های مختلفی مانند پاورپوینت یا ایندیزاین استفاده کنید. برنامه های بسیار زیادی در اینترنت وجود دارند که می توانید طراحی کتاب خود را با آن ها انجام دهید.

جمع بندی

کتاب الکترونیکی یا کتاب دیجیتالی، نسخه الکترونیکی کتاب های چاپی است که به صورت الکترونیکی و بر روی دستگاه های الکترونیکی قابل خواندن است. این نسخه ها، قابلیت جستجو و نشانه گذاری را دارند و محتویات آن ها به راحتی از طریق اینترنت در دسترس هستند. این نوع کتاب ها را می توان به راحتی با نرم افزار ها و قالب های مختلف تولید کرد. همچنین، کتاب های الکترونیکی خود را می توان به راحتی با دیگران به اشتراک گذاشت. مزیت این کتاب ها از جمله صرفه جویی در فضای ذخیره‌سازی، هزینه پایین تر و قابلیت حمل آسان است. در این مقاله درمورد نحوه تولید کتاب الکترونیکی و نکات مرتبط با آن توضیح داده شد.

نظرات کاربران