راه های دریافت بک لینک

4 تا از مهم ترین راه های دریافت بک لینک

با داشتن یک وبسایت پر بیننده، می توانید کسب و کار یا سرویسی که ارائه می دهید را ساده تر به عموم مردم معرفی کنید. جذب ترافیک در وبسایت شما می تواند بازدید گسترده و مناسبی را برای آن به وجود بیاورد. در نتیجه شما باید کار هایی که در این راه به شما کمک می کنند را به طور دقیق بررسی کنید و هر یک را انجام دهید. یکی از موثر ترین راه ها، دریافت بک لینک است. به این معنا که سایت های دیگر به صفحه و مطالب شما لینک بدهند تا مخاطبان آن ها نیز با سایت و محصول شما آشنا شوند. در نهایت هم تبدیل نرخ تبدیل سایت خود را بیشتر کنید. راه های دریافت بک لینک ها بسیار مختلف هستند، اما شما باید راهی را انتخاب کنید که با کیفیت ترین لینک ها را برای شما به ارمغان بیاورد. به اندازه ای که بک لینک های خوب می توانند اثر مثبتی بر روی ترافیک صفحه شما بگذارند، به همان اندازه نیز بک لینک های بی کیفیت می توانند آسیب زا باشند. تنها لازم است با دقت بالا راه هایی که در ادامه ذکر کرده ایم را به خوبی انجام دهید.

راه های دریافت بک لینک

  • برقراری روابط عمومی دیجیتالی

راه های دریافت بک لینک

همان طور که ذکر کردیم، در میان راه های دریافت بک لینک، لینکی موثر عمل خواهد کرد که کیفیت بالایی داشته باشد. عموما با کیفیت ترین لینک ها آن هایی هستند که مانند سر مقاله در صفحات معتبر و شناخته شده به صورت کاملا رایگان و بدون پرداخت هیچ پولی قرار گیرند. اغلب سایت های خبرنگاری، جزء پربازدید ترین وبسایت ها شناخته می شوند و در صورت دریافت بک لینک، شاهد نتیجه خوبی از آن ها خواهید بود. برای برقراری یک ارتباط موثر با چنین سایت هایی باید مطالبی که بر روی صفحه خود قرار می دهید را از منابعی کاملا باور پذیر و قانع کننده تهیه کنید. همچنین مطالبی که بنا بر داده های موثق به دست آیند هم طرفداران بسیاری دارند و احتمال گرفتن بک لینک را افزایش خواهند داد. پس قبل از انجام هر کاری، ابتدا مطمئن شوید که روابط عمومی بالایی را با مطالبتان ایجاد کرده اید. این کار باعث بهبود سئو سایت می شود.

  • نام های تجاری بدون پیوند

در میان راه های دریافت بک لینک، لازم به ذکر است که برخی از سایت ها، حتی صفحات خبرگذاری که بازدیدکنندگان وسیعی دارند، ممکن است نام وبسایت یا مطالبتان را ذکر کنند و این بسیار عالی است. در بهترین حالت پیوند یا لینکی مناسب نیز به صفحه شما خواهند داد، اما گاهی اوقات تنها نام شما را ذکر کرده و هیچ پیوند یا لینکی را به وبسایت شما نمی دهند. پخش شدن اسم صفحه خبر خوشایندی است. اما از آن بهتر، قرار گیری لینک شما در صفحات دیگران است. با این حال نصف راه طی شده و تنها لازم است با آن ها ارتباط بگیرید و بهشان نشان دهید که مطالب موجود در صفحه شما می تواند برای سایتشان مفید واقع شود و بهتر است کنار نام صفحه، بک لینک هم بدهند.

  • لینک های مصرف کننده

لینک های مصرف کننده

این تکنیک یکی از ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین تکنیک ها برای جذب بک لینک است. اگر شما خرده فروش هستید و محصولات تولیدکنندگان دیگر را می فروشید، بهتر است از آن ها درخواست بک لینک کنید؛ زیرا با این کار درواقع آن ها در حال معرفی برند و محصول خود به مردم هستند که توسط شما عزیزان به فروش می رسد. همچنین ترافیک وبسایت شما بالا رفته و جذب مخاطب بیشتری خواهید داشت. انجام این کار، برد _ برد تلقی شده و هر دو طرف سود خواهند برد. این تکنیک بسیار کاربردی و مفید است. تنها باید به طور اصولی و دقیق اجرا گردد. تنها باید یک فهرست از تولید کنندگان محصولات خود پیدا کنید، آن هایی که صفحات پر بازدید با نشانه پیوند با خرده فروشان یا فروشندگان را دارند، شناسایی کنید. در ادامه اگر لینک صفحه شما آن جا نبود، با تولید کنندکان ارتباط برقرار کرده و درخواست لینک کنید.

  • انجمن های تجاری

شاید از خود سوال کنید که انجمن های تجاری چه چیزی هستند؛ زیرا در ایران نام آن ها کمی ناشناخته است، اما وبسایت هایی از این قبیل وجود دارند که تلاش می کنند کسب و کار ها را گرد هم آورند و به دیگران معرفی کنند. از این طریق راه آن ها را هموار تر سازند. اگر قصد دارید در میان راه های دریافت بک لینک، از طریق این راه بک لینک بگیرید، لازم است صفحات انجمن هایی که عضوشان هستید را به طور دقیق بررسی کنید و به دنبال زبانه اعضا بگردید، اگر لینک وبسایت شما در آن جا نبود، با مسئول صفحه تماس گرفته و درباره نحوه وارد کردن لینکتان سوال کنید. اگر هم عضو هیچ انجمن تجاری ای نیستید، از انجمن های محله خودتان شروع کنید و به ترتیب آن را گسترده تر سازید.

انجمن های تجاری

جمع بندی

 لازم به ذکر است که دریافت بک لینک جزو موثر ترین روش ها برای دیده شدن صفحه شما محسوب می شود. اما هر لینکی نیز ارزش کافی نداشته و حتی لینک های بی کیفیت ممکن است اعتبار شما را نیز زیر سوال ببرند. از طریق راه های دریافت بک لینک که در بالا ذکر کردیم، عمل کنید و سعی کنید لینک هایی از صفحات با کیفیت بگیرید که تعامل با مخاطبان بیشتری دارند تا وبسایت شما نیز مانند وبسایت های دیگر، معرفی شود و در نهایت موجب افزایش ترافیک گردد.

نظرات کاربران