سئو گوگل مپ

سئو گوگل مپ چیست و چه کمکی به ما می کند؟

درست است که امروزه بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند خرید های خود را به صورت آنلاین انجام بدهند؛ اما گاهی اوقات خرید حضوری برای ما دلنشین تر و جذاب تر است. برای مثال ممکن است افراد به محله جدیدی اثاث کشی کرده باشند و هنوز از بهترین آرایشگر، مکانیک، قصابی و… شهر باخبر نباشند. در این حالت است که در گوگل عبارت “بهترین آرایشگر در نزدیکی من” را سرچ می کنند. به همین دلیل نشان دادن کسب و کار خود در جست و جوی محلی گوگل می تواند فروش و مشتری های شما را افزایش دهد. ولی دقیقا چگونه؟ جواب ساده است، با استفاده از سئو گوگل مپ.

چرا باید به سئو گوگل مپ اهمیت دهیم؟

سئو گوگل مپ

طبق آمار ارائه شده، 72 درصد استفادکنندگان مپ ها و نقشه های آنلاین، از گوگل مپ استفاده می کنند. پس گوگل مپ می تواند بستر خوبی باشد تا کاربرانش محصولات و خدمات مورد نیاز خود را پیدا کنند. همچنین ترافیک باکیفیت و قابل تبدیل را برای کسب و کار های محلی فراهم می کند. پس اگر کسب و کاری دارید حتما باید برای سئوی گوگل مپ خود فکری کنید. برخی از فواید سئو گوگل مپ که به شما کمک می کند سئو سایت خود را بهبود ببخشید عبارتند از:

  • ارائه نقشه های قابل جاسازی (embeddable maps) که می تواند عملکرد وبسایت و صفحات فرود شما را افزایش دهد.
  • راه دیگری به شما برای انتشار محتوای تازه مانند ویدیو، مقاله و عکس اراِئه می دهد.
  • به شما این امکان را می دهد که به رسانه خودتان برای ارتباط بیشتر و هدف گیری دقیق تر، برچسب جغرافیایی بزنید.
  • می توانید با یک روش تبلیغات جدید در گوگل آشنا شوید.

همچنین ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید 46% از کل جست و جوی های گوگل مبتنی بر مکان هستند و 86% درصد مشتریان، از جست و جوی محلی گوگل برای یافتن مشاغل استفاده می کنند.

برای استفاده از موتور جست و جوی محلی گوگل لازم است چه اقداماتی انجام دهیم؟

برای استفاده از موتور جست و جوی محلی گوگل لازم است چه اقداماتی انجام دهیم

اولین قدم برای برای شروع کار با سئو گوگل مپ، ساختن یک پروفایل کسب و کار گوگل است. توجه داشته باشید که گوگل از سه سیگنال اصلی برای تعیین رتبه بندی موتور محلی استفاده می کند:

  • فاصله: هرچقدر که محل کسب و کار شما به مرکز شهری که ردیاب رتبه آن را جست و جو می کند نزدیک باشد، شانس شما برای بالاتر شدن رتبه بیشتر است.
  • ارتباط: گوگل تلاش می کند که سرچ کاربرانش را تا حد زیادی با نتایجی مطابقت دهد که نیاز کاربران را به طور نسبتا زیادی پوشش دهد. به همین دلیل مهم است که درباره کسب و کارتان تا حد امکان، توصیفی عمل کنید.
  • برتری: کسب و کار هایی که سابقه کار قدیمی تر و شهرت بالاتری دارند، در جست و جوی محلی گوگل رتبه های بهتری رو به خود اختصاص می دهند.

نکاتی راجع به سئو گوگل مپ که لازم است بدانیم

نکاتی راجع به سئو گوگل مپ که لازم است بدانیم

حالا که پروفایل کسب و کار گوگل خود را راه اندازی کردید، باید مطمئن باشید که اطلاعات شما کامل و به روزرسانی شده است. استفاده از اطلاعات غلط یا قدیمی می تواند جلوه بدی برای شما در فضای آنلاین ایجاد کند. به این مورد دقت داشته باشید که شماره تلفن، ایمیل و آدرس موجود در سایت شما باید با GMB (پروفایل کسب و کار گوگل) مطابقت داشته باشد.

هنگام ساخت این پروفایل، GMB به شما این اجازه را می دهد که مرحله تایید موقعیت مکانی را رد کنید و انجام ندهید؛ اما برای اینکه کسب و کارتان در گوگل مپ نشان داده شود باید موقعیت مکانی خود را تایید کنید. معمولا گوگل برای تایید شما، یک کارت پستال با کد تایید برای آدرس فیزیکی کسب و کارتان ارسال می کند؛ البته باتوجه به ماهیت کسب و کار، گوگل این اجازه را می دهد که با تماس تلفنی، تصویری و یا ایمیل، کسب و کار شما تایید شود.

همانطور که قبلا هم اشاره کرده بودیم، ارتباط یکی از عوامل رتبه بندی گوگل برای نشان دادن محتوای شما به جست و جوگران است. پس حتما شرح کسب و کار مفصلی با کلمات کلیدی مربوط به هدف کسب و کارتان تهیه کنید؛ زیرا این کار باعث دیده شدن بیشتر شما در جست و جوی محلی می شود. برای این کار کافیست وارد حساب GMB خود شوید و روی گزینه افزودن توضیحات کلیک کنید. حتی می توانید ساعت شروع کار و تعطیلات بیزینس خود را در توضیحات ذکر کنید؛ زیرا گوگل قبل از نمایش نتایج برای جست و جوگران، بررسی می کند که در زمان جست و جو باز هستید یا بسته و اگر باز باشید، شانس شما برای رتبه بندی بالا افزایش می یابد.

جمع بندی

 این روز ها با توجه به پیشرفت تکنولوژی تمایل به خرید آنلاین در بین افراد افزایش یافته است؛ اگرچه باز هم خرید حضوری در جامعه با قدرت تمام توان خودش را حفظ کرده است و نمی توان جایگزین اساسی ای برای آن پیدا کرد. پس نباید تبلیغات کسب و کار حضوریتان را در فضای آنلاین نادیده بگیرید. روشی که ما به شما در این مقاله معرفی کردیم سئو گوگل مپ بود؛ زیرا افزایش دیده شدن شما در گوگل مپ، به افزایش مشتری و فروش شما کمک زیادی می کند. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

 

نظرات کاربران