تاثیر سختی کلمه کلیدی بر سئو سایت

سختی کلمه کلیدی معیاری است که به شما نشان می دهد که کلمات کلیدی محتوای شما چقدر سخت یا آسان است و در صفحه اول گوگل قرار می گیرد یا نه. ساده تر بخواهیم بگوییم، اگر یک کلمه کلیدی سخت باشد باید تلاش و کوشش بیشتری صورت بگیرد تا بتواند در رتبه بندی صفحه اول گوگل قرار گیرد. این موضوع برای تحلیل و تجزیه کلمات کلیدی به چه معناست؟ آیا باید فقط بر روی حجم جست و جوی ماهانه بالا و سختی کمتر کلمه کلیدی تمرکز کنیم؟

 باید گفت که لازم نیست که برای این کار تمرکز بالایی داشته باشید و برای آن وقت زیادی بگذارید. شما با داشتن یک استراتژی مناسب می توانید هم حجم جست و جوی ماهانه و هم سختی کلمه و بسیاری دیگر از معیار ها را در کنار هم بگذارید تا در کوتاه ترین زمان بهترین نتیجه را در ازای انتخاب کلمات کلیدی داشته باشید، در رتبه بندی خوبی قرار بگیرید. ما در این مقاله به سختی کلمه کلیدی و نکات آن خواهیم پرداخت تا شما ابتدا بدانید که سختی کلمه کلیدی چیست و کلمه کلیدی در سئو سایت چقدر تاثیرگذار است. در آخر می توانید کلمه کلیدی ایده آل خود را برای افزایش سئو سایت انتخاب کنید.

سختی کلمه کلیدی

سختی کلمه کلیدی

چه بدانید و چه ندانید، سختی کلمه کلیدی بر روی تولید محتوا، برنامه ریزی و استراتژی آن بسیار تأثیر می گذارد. اگر به خوبی کار با سختی کلمه کلیدی را یاد بگیرید می توانید با اطمینان کلمه کلیدی منتخب خود را هدف سایت خود قرار دهید و بعد از آن مطمئن شوید که تیم تولید محتوای شما از آن به خوبی استفاده می کنند و توانایی ایجاد یک محتوای موفق را بر اساس کلمه کلیدی شما دارند. برای مثال تصور کنید که شما کلمه کلیدی «مدیریت پروژه» را هدف وبلاگ خود قرار می دهید و معیار شما برای انتخاب این کلمه فقط ارتباط آن با موضوع و حجم جست و جوی آن بوده است. نویسندگان تیم شما این محتوا را تهیه می کنند و هیچ مشکلی هم از طرف آن ها پیش نمی آید؛ اما آیا محتوای شما در رتبه بندی قرار می گیرد؟ شاید؛ اما باید تلاش و حمایت بسیار زیادی از آن کنید؛ زیرا نمی دانید که سختی کلمه کلیدی شما در چه اندازه ای است. در واقع سختی کلمه کلیدی به شما کمک می کند تا به طور واقع بینانه ای بدانید که چقدر کلمه کلیدی شما برای حضور در رتبه بندی شانس دارد. شما از معیار سختی کلمه کلیدی می توانید به راحتی برای رسم برنامه محتوایی خود و در میان گذاشتن آن با نویسندگان خود استفاده کنید.

اما چگونه می توان فهمید که یک کلمه کلیدی چقدر سخت است؟

خب برای این کار چند عامل مختلف وجود دارد که بر روی درجه سختی کلمه کلیدی شما تأثیر می گذارند که این عوامل عبارتند از: رقبا، کیفیت محتوا، هدف جست و جو، بک لینک ها و دامنه شما. ما در ادامه مقاله سه مورد اول را توضیح می دهیم تا با آن ها بیشتر آشنا شوید و اهمیت هر یک را در درجه بندی سختی کلمه کلیدی بدانید.

  • رقبا

رقبا

اگر می خواهید برای نتیجه جست و جوی شماره یک رقابت کنید، ابتدا باید بدانید که رقیب شما کیست و چه کسی برای رتبه یک در حال تلاش کردن است؛ اما این را نیز در نظر بگیرید که ممکن است رقابت شما بر طبق پیش بینی شما نباشد و آن چیزی که انتظار داشته اید رخ ندهد.

  • کیفیت محتوا

قطعاً همه شما می دانید که بدون داشتن یک محتوا با کیفیت بالا، ورود به رتبه های برتر جست و جو غیر ممکن است. شاید بپرسید که تولید محتوای با کیفیت چگونه است؟ برای پاسخ این سوال بیایید تا به سراغ بیانیه گوگل برویم. گوگل در بیانیه خود می گوید که ما معتقدیم که یک جست و جو باید مرتبط ترین و بهترین اطلاعات موجود در آن زمینه را به کاربر ارائه دهد و این بدین معنی است که مهم تر از همه عوامل دیگر که در بالا به آن ها اشاره کردیم، شما باید از تیم نویسندگان خود بخواهید تا محتوایی را ارائه دهند که نه تنها با نیاز مخاطب مرتبط باشد، بلکه جذاب و عمیق هم باشد و کلمات کلیدی در آن به خوبی استفاده شده باشند. سپس محتوا را بهینه کنید و آن را برای گوگل آماده کنید تا بتواند در بهترین شرایط آن را به مخاطبان شما نشان دهد.

  • هدف جست و جو

هدف جست و جو

متأسفانه باید بگوییم که داشتن یک محتوای با کیفیت نیز به تنهایی کافی نیست. اگر هدف شما این است که گوگل محتوای شما را در رتبه بندی قرار دهد و یا مخاطبان شما بر روی آن محتوا کلیک کنند، علاوه بر داشتن محتوای خوب، باید هدف جست و جو را هم در نظر داشته باشید.

هدف جست و جو در واقع به نوع محتوایی اشاره دارد که کاربر در هنگام جست و جو کردن و وارد کردن کلمه کلیدی به دنبال آن می گردد. هدف جست و جو از چهار نوع مختلف تشکیل شده است که عبارتند از: اطلاعاتی، تجاری، تراکنشی و صفحات خاص.

اکنون می دانید که نباید تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی خود را فقط بر اساس حجم جست و جو قرار دهید؛ چرا که این یک اشتباه بزرگ است و بسیاری دیگر از عوامل هستند که می توانند بر روی کلمه کلیدی شما و موفق بودن آن تأثیر بگذارند. وقتی که شما کلمات کلیدی را فقط براساس حجم جست و جو انتخاب می کنید، در هنگام تعیین انتظارات واقع بینانه خود و تخمین زمان لازم برای موفقیت محتوای خود به مشکل بر می خورید. شما باید به سختی و چگالی کلمات کلیدی توجه کنید تا محتوایی با کیفیت داشته باشید.

جمع بندی

اندکی وقت بگذارید و درک کنید که کلمات کلیدی بسیار مهم هستند و چقدر امکان پذیر است که بتوانید از طریق آن به موفقیت های بیشتری برسید. معیار سختی کلمه کلیدی باید برای شما مهم باشد تا بتوانید کلمات کلیدی خود را به خوبی انتخاب کنید و شانس قرار گیری در رتبه بندی را به دست آورید. یک استراتژی شخصی برای خود بسازید و از آن برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی خود استفاده کنید و حتماً به یاد داشته باشید که در آن از سختی کلمه کلیدی استفاده می کنید. ابزار های بسیار زیادی برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی وجود دارند که شما می توانید از آن ها برای شروع کار خود استفاده کنید‌. شما با یافتن کلمات کلیدی ارزشمند می توانید سایت خود را در رتبه های اول گوگل قرار دهید.

نظرات کاربران