سوشیال سیگنال چیست

سوشیال سیگنال چیست؟

تاثیراتی که وب سایت و تجارت شما بر مردم و کاربران اینترنت در سراسر دنیا گذاشته است، از طریق فید بک و رفتار کاربران، مشخص می شود. با نحوه این فید بک ها و رفتار کاربران در دنیای شبکه های اجتماعی آشنا هستید. به طور مثال اگر شما صفحه ای در یک شبکه اجتماعی داشته باشید و محتوایی در این صفحه ایجاد کنید، در واقع محتوای خود را با مخاطبان و کاربران خود به اشتراک گذاشته اید. حال اگر کاربری، محتوایی که شما به اشتراک گذاشته اید را دوست داشته باشد، گزینه «Like» یا «دوست داشتن» را انتخاب می کند یا ممکن است که محتوای شما را با کاربر دیگری در فضای مجازی به اشتراک بگذارد. به فعالیت های این چنینی، سوشیال سیگنال گفته می شود. در واقع این فعالیت ها که به عبارتی پاسخی به سوال سوشیال سیگنال چیست، می باشد، به دید کلی رسانه ها و شبکه های اجتماعی که به وسیله موتورهای جستجو درک می شود، گفته می شود.

طبیعتا همه می دانیم که موارد زیادی که به طور کلی سئو یک وب سایت نامیده می شوند، در رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل یا SERP نقش دارند. همه مدیران وب سایت ها هم از این موضوع با خبر هستند که بک لینک ها، کلمات کلیدی و مسائل این چنینی در بهبود سئو وب سایتشان بسیار تاثیر گذار است. در نتیجه برای این موارد هم بسیار تلاش می کنند تا کیفیت بک لینک ها و پیوندها و کلمات کلیدی وب سایت خود را بالاتر ببرند تا رتبه وب سایتشان در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل بالاتر برود. اما نکته ای که اکثر مدیران وب سایت ها به آن دقت نمی کنند این است که سوشیال سیگنال هم در سئو وب سایت ها و رتبه وب سایت ها در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل تاثیر گذار است. در نتیجه اگر شما به سوشیال سیگنالی که از وب سایت و صفحه شما در شبکه ها و فضاهای اجتماعی به دست می آید،‌ دقت کنید و سعی کنید به نحوی در شبکه ها و فضاهای اجتماعی محتوا تولید کنید که مخاطبان و کاربرانتان از محتواهای شما راضی باشند، ترافیک و بازدید وب سایت شما بدون شک افزایش خواهد یافت و سئو وب سایت شما بهبود می یابد. به همین دلیل، بسیار مهم است که به طور کامل بدانید که سوشیال سیگنال چیست و چه مسائلی باعث بهبود سوشیال سیگنال شما می شود.

خیلی این مسئله واضح است که در این دنیا که بسیاری از فعالیت ها و تجارت ها از طریق شبکه های اجتماعی انجام می شود، شبکه های اجتماعی چیزی بیشتر از یک کانال پیام رسانی هستند. در واقع شبکه ها و رسانه های اجتماعی، به طور مستقیم بر سئو وب سایت ها تاثیر می گذارند. در نتیجه کل فرایند بازاریابی آنلاین و تجارت الکترونیک که بخش اعظمی از آن حول تولید محتوا در شبکه ها و رسانه های اجتماعی می چرخد، اهمیت بیشتری پیدا می کنند. از این رو باید در تمامی استراتژی ها و تاکتیک های بهبود سئو وب سایت خود و افزایش ترافیک و بازدید و رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل، به سوشیال سیگنال و تاثیر آن و نحوه بهبود آن نیز دقت کنید.

 

ارتباط سئو با سوشیال سیگنال چیست؟

ارتباط سئو با سوشیال سیگنال چیست؟

طبیعتا با روش کار گوگل و هدف اصلی آن تا به این جای کار آشنا شده اید. هدف اصلی یک موتور جستجو این است که وب سایت هایی را به عنوان نتایج جستجو به کاربران نمایش دهد که از با کیفیت ترین محتوا ها و بهترین رابط کاربری برخوردار باشند. در واقع کل هدف ایجاد سئو و ساخت الگوریتم های گوگل به همین دلیل است. نحوه تعیین کیفیت یک وب سایت برای موتورهای جستجو با روش های متفاوتی انجام می شود. یکی از روش هایی که با آن، موتورهای جستجو مخصوصا موتور جستجو گوگل، کیفیت یک وب سایت را تعیین می کنند، بررسی تعداد دفعات مشاهده یک URL به وسیله کاربران اینترنت است. طبیعی است که طبق این روش، اگر تعداد دفعاتی که URL یک وب سایت در وب به وسیله کاربران اینترنت مشاهده شود، زیاد باشد، آن وب سایت از نظر موتور جستجو گوگل، وب سایتی با کیفیت و معتبر است.

حال ممکن است پیش خود فکر کنید که امروزه بسیاری از فعالیت ها و ارتباطات از سمت وب به سمت رسانه ها و شبکه های اجتماعی تغییر کرده است، گوگل و دیگر موتورهای جستجو چگونه کیفیت یک وب سایت را می سنجند؟ در واقع این جاست که سوشیال سیگنال تعریف می شود. سوشیال سیگنال که نشان دهنده این است که یک شرکت یا یک صفحه چه میزان بین کاربران دنیای اینترنت طرفدار دارد، در واقع مانند بررسی تعداد دفعات بازدید از یک URL است. با این تفاوت که در سوشیال سیگنال ابزاری مانند Like، Comment، Save، Share و بسیاری دیگر ایجاد شده اند تا معیاری دقیق از میزان علاقه کاربران دنیای اینترنت به محتواها و مقالاتی که در این دنیا قرار گرفته اند، بدهد.

سوشیال سیگنال چیست

یکی از شواهدی که در اثبات این ادعا که سوشیال سیگنال در سئو وب سایت ها تاثیر گذار است، به ما کمک می کند، مشارکت موتور جستجوی گوگل با شبکه اجتماعی معروفی به نام توییتر است. خیلی وقت ها توییت های مرتبط با آن چیزی که جستجو کرده اید در نتایج جستجوی شما ظاهر می شود.

مهم ترین انواع سوشیال سیگنال چیست؟

مهم ترین انواع سوشیال سیگنال چیست؟

همانطور که در بالا به این موضوع پرداختیم که سوشیال سیگنال چیست، حتما با اهمیت سوشیال سیگنال و تاثیر آن بر سئو وب سایت و رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل، آشنا شده اید. حال اگر صاحب وب سایتی هستید و وب سایت شما صفحه ای در شبکه های اجتماعی دارد، باید بدانید که چه چیزهایی در سوشیال سیگنال وب سایت شما تاثیر گذار است. سپس اگر با این ها آشنا شوید، می توانید استراتژی و تاکتیک قوی برای این که سوشیال سیگنال وب سایت خود را تقویت کنید، تعیین نمایید.

  • تعداد توییت ها و ریتوییت ها و محبوبیت ( فالوور‌)
  • افرادی که توییت می کنند
  • اشتراک گذاری فیس بوک
  • گوگل پلاس ها
  • ذکر شدن نام برند در ژورنال های موتور جستجو مثل Reddit، StumbleUpon و Tumblr

نظرات کاربران