شغل های پردرآمد در حوزه کامپیوتر

معرفی شغل های پردرآمد در حوزه کامپیوتر

علوم کامپیوتر مطالعه کامپیوتر ها و فرایند های آن ها است که شامل مواردی از قبیل طراحی نرم افزار و سخت افزار، کاربرد های عملی و تأثیرات آن بر جامعه است. اگر شما علاقه مند و کنجکاو در زمینه علوم کامپیوتر هستید و به دنبال شغل های پردرآمد در حوزه کامپیوتر می گردید، بهتر است با مهارت های موردنیاز برای دستیابی به این شغل ها از قبیل حل مسئله، تجزیه و تحلیل و مهارت هایی در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر آشنا شده باشید. با انتخاب شغلی در این زمینه، فرایند یادگیری شما در مواردی از قبیل مهارت های ارتباطی، تحلیلی و فناوری شروع می شود. یکی از مزیت های یادگیری این مهارت ها، استفاده و یا انتقال اطلاعات و دانش به سایر حرفه های مبتنی بر فناوری است. هدف ما در این مقاله، آشنا شدن با برخی از پردرآمد ترین مشاغل علوم کامپیوتر است.

بررسی شغل های پردرآمد در حوزه کامپیوتر

شغل های پردرآمد در حوزه کامپیوتر
  1. برنامه نویسی

یکی از شغل های پردرآمد در حوزه کامپیوتر، برنامه نویسی است. برنامه نویسان تمرکز اصلی خود را بر روی طراحی و توسعه سیستم ها و نرم افزار های کامپیوتری معطوف می کنند. علاوه بر موارد ذکر شده، آن ها به دنبال به روز رسانی و اصلاح برنامه های موجود هستند. با توجه به نیاز های هر شرکتی، تحلیل گران برنامه نویس ممکن است از سیستم های کامپیوتری خاص صنعتی استفاده کنند. یکی دیگر از وظایف آن ها ممکن است همکاری با مدیران پروژه باشد. هدف از این کار، اطمینان حاصل کردن از رعایت جدول زمانی و تجزیه و تحلیل هزینه برای کمک به مدیریت سیستم مالی است.

  1. مهندس پشتیبانی فنی

بررسی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری و عیب یابی آن ها به عهده مهندسان پشتیبانی فنی است که با نام های دیگری مثل مهندسان پشتیبانی فناوری اطلاعات نیز شناخته می شوند. آن ها دو وظیفه کلی دارند: کمک به سازمان، در مشخص کردن و رفع مشکلات فنی داخلی و کمک به مشتریان و خریداران، از طرف شرکت. راه های پشتیبانی آن ها از طریق رایانه یا تلفن و یا به صورت حضوری است.

  1. تحلیلگر تجارت الکترونیکی

یکی دیگر از شغل های پردرآمد در حوزه کامپیوتر تحلیلگر تجارت الکترونیکی است که به طور کلی مسئول تجزیه و تحلیل داده های خرده فروشی یک کسب و کار آنلاین است. مراحل کاری تحلیلگران به ترتیب شامل تولید گزارش های فروش آنلاین، تجزیه و تحلیل روند خرید مشتری، بررسی تغییرات در بازار خرده فروشی آنلاین می شود. تحلیلگران تجارت الکترونیکی ممکن است در بعضی مواقع برای کمک به تنظیم فرایند های تراکنش آنلاین با توسعه دهندگان همکاری کنند؛ به طوری که ابتدا اطلاعات را به مدیران تبلیغات ارائه دهند. موضوعی که حتی ممکن است از فروش هم حیاتی تر باشد، این است که تحلیلگران تجارت الکترونیکی می توانند رتبه بندی در موتور های جستجو، تحلیل و تجزیه وب، نتایج کمپین های تبلیغاتی و نام تجاری را در یک وب سایت نظارت کنند.

  1. تحلیلگر تداوم کسب و کار

یکی دیگر از شغل های پردرآمد در حوزه کامپیوتر تحلیلگری تداوم کسب و کار است. مسئولیت اطمینان از بازیابی داده ها و از سرگیری عملیات عادی سازمان ها پس از اتفاقات غیر منتظره مانند قطعی برق یا اینترنت به عهده تحلیلگران تداوم کسب و کار است. این متخصصان با تحقیق و جست و جو و با توجه به زیان های احتمالی و خسارت هایی که ممکن است بازیابی را دچار ریسک کند، استراتژی های بازیابی را مشخص نموده و آن ها را آماده می کنند. برای عملی شدن این کار، تحلیلگران تداوم کسب و کار به کارکنان شرکت ها آموزش می دهند تا در صورت بروز هرگونه خاموشی و یا سایر نقص های جدی، برنامه های بازیابی را مطابق آموزش داده شده به آن ها انجام دهند.

تحلیلگر تداوم کسب و کار
  1. تحلیلگر سیستم

تحلیلگران سیستم برای شروع، یک سیستم کامپیوتر به روز شده را برای شرکت یا سازمان آماده می کنند. بعد از در اختیار داشتن یک سیستم کامپیوتر، حال آنان باید به بررسی نرم افزار ها و سخت افزار هایی که در حال حاضر استفاده می شود، بپردازند و برنامه های جدیدی را که کمکی به برآورده کردن نیاز های شرکت می ‌کند پیشنهاد دهند و آن ها را طراحی کنند. در اکثر مواقع، یک تحلیلگر سیستم به تحلیل هزینه و فایده می پردازد و از این طریق مطمئن می شود که هرگونه اصلاح پیشنهادی از نظر مالی قابل انجام است. تحلیلگری سیستم از شغل های پردرآمد در حوزه کامپیوتر است.

  1. توسعه دهنده پایگاه داده

این شغل که یکی از شغل های پردرآمد در حوزه کامپیوتر است، با نام های دیگری مثل برنامه نویسی پایگاه داده و یا طراحی پایگاه داده نیز شناخته می شود. توسعه دهندگان پایگاه داده در تلاش هستند تا با ایجاد و نگهداری سیستم های کامپیوتری و سازماندهی آن ها، فایل ها و اطلاعات را به روش های ساده ای قابل دسترسی کنند که امکان مدیریت آن ها نیز فراهم شود. نکته ای که دانستن آن برای توسعه دهندگان پایگاه داده حیاتی است آن است که پایگاه داده یک شرکت باید به طور موثر اجرا شود و در مواجهه با هر گونه مشکل و یا اختلالی در سیستم بتوانند آن را به راحتی برطرف کنند. علاوه بر این موضوع، آن ها به تنظیم کردن مجوز های کاربر می ‌پردازند، امنیت داده ها را مورد بررسی قرار می دهند و پشتیبان تهیه می کنند.

  1. توسعه دهنده نرم افزار

توسعه دهندگان نرم افزار با همکاری چند متخصص از رشته های دیگر اعم از برنامه نویسان کامپیوتر، مهندسان نرم افزار و طراحان گرافیک برای ایجاد، توسعه و تولید برنامه های کاربردی کامپیوتری جدید اقدامات لازم را انجام می دهند. آن ها در ابتدا به تجزیه و تحلیل نیاز های کاربران می پردازند. پس از بررسی آن نیاز ها اقدام به توسعه برنامه هایی می کنند که نیاز های کاربران را برطرف سازد. در این مسیر برای توسعه برنامه ها، تکنولوژی و طرح های جدیدی را به وجود می آورند. از دیگر مسئولیت های این شغل که جزء پردرآمد ترین شغل های علوم کامپیوتر محسوب می شود اطمینان از عملکرد صحیح برنامه ها و رفع اشکال است.

  1. طراح UX

UX در واقع مخفف User-Experience است که به معنای تجربه کاربران است. طراحان UX، از کاربردی و کاربر پسند بودن محصولات نرم افزاری اطمینان حاصل می کنند. طراحان UX از مهارت های خود در یک وب سایت یا برنامه های رایانه ای استفاده می کنند تا یک محصول یا خدمات را قابل استفاده، لذت بخش و در دسترس کنند.

طراح UX

نتیجه گیری

گسترش تکنولوژی نیاز های انسان را متفاوت کرده است. در همین راستا در مشاغل مختلف نیز تفاوت هایی ایجاد شده. امروزه پردرآمد ترین مشاغل، مربوط به حوزه کامپیوتر هستند. ما در این مطلب، سعی کردیم تا شغل های پردرآمد در حوزه کامپیوتر را به شما معرفی کنیم.

نظرات کاربران