محتوای با ارزش از نظر گوگل

محتوای با ارزش از نظر گوگل چه محتوایی است؟

شاید برای بسیاری از افراد این سوال پیش آمده باشد که چه محتوایی می تواند از نظر گوگل با ارزش باشد. گوگل به طور خیلی خلاصه توضیح داده است که محتوای مفید محتوایی است که برای یک مخاطب خاص نوشته شده است و دارای ویژگی های تخصصی است. همچنین محتوا باید قابل اعتماد باشد و از منبعی قابل اعتماد اقتباس شده باشد و بتواند مشکلات کاربران را برطرف کند. برای اینکه بدانید محتوای با ارزش از نظر گوگل چگونه محتوایی است، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما به طور کامل در مورد این موضوع توضیح داده ایم.

چه محتوایی یک محتوای مفید محسوب می شود؟

برای مشخص کردن یک محتوای مفید باید به 4 بخش اساسی که توسط خود گوگل مشخص شده است، دقت کرد. این 4 بخش شامل موارد زیر می شود.

  1. محتوا برای یک مخاطب خاص تولید شده است.

محتوای با ارزش از نظر گوگل

محتوایی که تولید می شود، باید برای مخاطبان شما تولید شده باشد و مستقیما به دست آن ها برسد و برایشان مفید باشد. در پاسخ به اینکه یک محتوای با ارزش از نظر گوگل چگونه است باید گفت که محتوای تولید شده باید هدف مشخصی داشته باشد و بتواند نیاز خاصی را برطرف کند. همچنین محتوایی که تولید می کنید، باید برای کاربران عادی جذاب باشد. محتوایی که برای جذب موتور های جست و جو و کسب سئوی بهتر نوشته شده باشد و نتواند مشکلات کاربر را حل کند، از نظر گوگل ارزشی ندارد.

برای اینکه بدانید محتوای با ارزش از نظر گوگل چگونه محتوایی است و آیا اصلا محتوای شما محتوای با ارزشی محسوب می شود یا خیر، بهتر است که سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا محتوایی که تولید کرده اید در مورد موضوعات مختلفی است و هر کدام از آن ها در مورد یک شاخه خاص هستند یا خیر؟ آیا همه آن ها هدف مشخصی دارند؟
  • آیا از اتوماسیون گسترده تولید محتوا در بسیاری از موضوعات استفاده می کنید یا خیر؟
  • آیا محتوایی که تولید کرده اید واقعا می تواند مشکلات کاربران و بازدید کنندگان در رابطه با آن موضوع را حل کند یا اینکه نه فقط آن محتوا را به دلیل اینکه از حجم جست و جوی خوبی برخوردار بود نوشته اید؟
  1. ویژگی های تخصصی

ویژگی های تخصصی

یک محتوای با ارزش از نظر گوگل محتوایی است که در آن از ویژگی های تخصصی استفاده شده باشد. برای اینکه بدانید محتوای شما دارای ویژگی های تخصصی است یا خیر، سوالات زیر را مطالعه کنید و به آن ها پاسخ دهید:

  • آیا محتوایی که تولید شده است توسط فردی متخصص نوشته است که به خوبی روی آن موضوع تسلط دارد یا خیر؟
  • آیا محتوای تولید شده می تواند به طور تخصصی و کاملا دقیق مشکل کاربر را حل کند یا محتوا به صورت سطحی نوشته شده است؟
  • آیا محتوا می تواند اطلاعات جالبی در رابطه با آن موضوع به صورت واضح برای کاربران عادی ارائه دهد یا خیر؟
  • برای دانستن این موضوع که محتوای با ارزش از نظر گوگل چگونه محتوایی است باید از خود بپرسید که محتوای تولید شده از منبعی بازنویسی شده است یا نویسنده بعد از بازنویسی موارد جدید و تخصصی را به آن اضافه کرده است؟
  • آیا محتوای تولید شده نسبت به دیگر محتوا های موجود در صفحه جست و جو دارای ارزش های قابل توجه بیشتری است؟ یا فقط چیزی را ارائه می دهد که توسط دیگر نتایج نیز ارائه شده است؟

حال که متوجه شدید محتوای با ارزش از نظر گوگل چگونه است و مطمئن شده اید محتوای شما به طور کاملا تخصصی تولید شده است، باید به گوگل نشان بدهید که شما در حوزه محتوایی که تولید کرده اید متخصص هستید. برای این کار لازم است به نکاتی اشاره کنید که دیگر افراد به آن توجه نمی کنند. همچنین با اشاره به موارد کلیدی و توضیح در رابطه با آن ها می توانید خود را فردی متخصص به گوگل معرفی کنید.

  1. قابل اعتماد بودن

محتوای با ارزش از نظر گوگل محتوایی است که قابل اعتماد باشد. برای اینکه بدانید محتوای قابل اعتمادی دارید یا خیر این سوالات را بخوانید و به آن ها جواب دهید:

قابل اعتماد بودن
  • آیا خود شما به محتوای تولید شده اعتماد دارید؟
  • آیا محتوایی که تولید شده است از منبع قابل اعتمادی نوشته است؟
  • اگر محتوا از یک منبع اقتباس شده است باید ببینید که آیا منبع مورد نظر قابل اعتماد است؟
  • آیا محتوای تولید شده می تواند توضیحی کامل و جامع از موضوع مورد نظر ارائه دهد؟
  • آیا در محتوای تولید شده از اغراق استفاده شده است یا خیر؟
  • آیا محتوا آنقدری قابل اطمینان است که قابلیت چاپ در یک مجله معتبر را داشته باشد؟
  • آیا محتوا به خوبی تولید شده است یا نظم مشخصی ندارد؟
  • آیا محتوا در متن خود بیش از حد از تبلیغ استفاده می کند؟

برای معتبر بودن محتوا همیشه از منابع قابل اعتماد استفاده کنید. اگر خودتان نویسنده محتوا هستید، اطلاعاتی را بنویسید که از صحت آن ها اطلاع دارید. همچنین اگر محصولی را بررسی می کنید، سعی کنید که به تمامی جوانب آن دقت کنید و همه چیز را شرح دهید.

  1. برطرف کردن نیاز کاربر

محتوای با ارزش از نظر گوگل محتوایی است که بتواند نیاز های کاربر را برطرف کند. برای اینکه بدانید محتوای شما می تواند برای کاربر مفید واقع شود یا خیر سوالات زیر را از خود پبرسید:

  • آیا محتوایی که تولید شده است می تواند به فردی که در این زمینه اطلاعت کاملی ندارد یک برداشت کلی بدهد یا خیر؟
  • آیا کسی که محتوا را می خواند بعد از تمام کردن آن می تواند احساس رضایت داشته باشد؟
  • آیا امکان دارد که کاربر پس از خواندن محتوا به سایت های دیگر برای گرفتن اطلاعات بیشتر مراجعه کند یا خیر؟

همیشه سعی کنید محتوایی تولید کنید که برای کاربر مفید باشد و بتواند به تمامی نیاز های او در آن زمینه خاص پاسخ دهد.

جمع بندی

امروزه تولید محتوای با ارزش از نظر گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد. تولید محتوایی که از نظر گوگل با ارزش تلقی شود، می تواند به بهبود سئوی سایت شما کمک زیادی کند. اما مشکلی که وجود دارد این است که بسیاری از افراد نمی دانند یک محتوای با ارزش چگونه محتوایی است. برای اینکه متوجه شوید گوگل چه محتوایی را با ارزش می داند، در این مقاله معیار های یک محتوای خوب را نام بردیم و در مورد آن ها توضیح دادیم.

نظرات کاربران