مدیریت کمپین گوگل ادز

چگونه مدیریت کمپین گوگل ادز را انجام دهیم؟

احتمالا همه شما تبلیغات گوگل را دیده اید. گوگل ادز در واقع نوعی از تبلیغات است که در صفحه نتایج جست و جوی گوگل نمایش داده می شود. یادگیری نحوه تنظیم گوگل ادز مهم است؛ اما نحوه مدیریت و حفظ عملکرد درست گوگل ادز از آن مهم تر است. به همین دلیل در این مقاله سعی شده است تا درمورد مدیریت کمپین گوگل ادز توضیح داده شود. در این مقاله درمورد اینکه گوگل ادز چیست و چگونه می توان کمپین های مرتبط با آن را مدیریت کرد، توضیح داده شده است.

مدیریت کمپین های تبلیغاتی گوگل چیست؟

قطعا راه اندازی کمپین تبلیغاتی گوگل بخشی مهم و ضروری از کار است. اما کار به همین جا ختم نمی شود؛ زیرا هنگام اجرا و مدیریت کمپین های تبلیغاتی گوگل چیزی به نام درآمد غیر فعال وجود ندارد. شما باید به طور مرتب کمپین گوگل ادز خود را بررسی کنید.

کسانی که کمپین های موفقی دارند، معمولی زمان زیادی را به ارزیابی عملکرد تبلیغات خود، نگاه کردن به کلمات کلیدی مختلف، ارزیابی برخی از استراتژی های متفاوت و … اختصاص می دهند تا عملکرد کمپین را رصد کنند. انجام این کار ها باعث می شود که گاهی اوقات شما حتی ماه ها یا سال ها از تبلیغات گوگل ادز خود سود ببرید. تبلیغات گوگل در دراز مدت تاثیرات خود را نشان می دهد. اما برای اینکه بتوانید نتیجه مثبتی از آن بگیرید، باید با نحوه مدیریت کمپین گوگل ادز آشنایی داشته باشید.

چگونه یک کمپین موفق گوگل ادز داشته باشیم؟

مدیریت کمپین گوگل ادز

قبل از اینکه بخواهید چیزی را تغییر دهید، باید ابتدا به عملکرد تبلیغات خود نگاه کنید و ببینید که در مدیریت کمپین گوگل ادز چه چیزی کار می کند و چه چیزی درست نیست. به طور کلی در تبلیغات گوگل پنج معیار کلیدی داریم که باید به آن ها توجه کنید:

  • ایمپرشن
  • کلیک
  • هزینه
  • نرخ تبدیل
  • نرخ کلیک (CTR)
  1. ایمپرشن

ایمپرشن یعنی تعداد دفعاتی که تبلیغ شما نمایش داده می شود و توسط شخصی در گوگل دیده می شود. به همین دلیل بهترین راه برای اینکه بازدید ها را افزایش دهید، افزایش بودجه کمپین است. این کار می تواند رتبه شما را در گوگل بالاتر ببرد و در نتیجه بازدید سایت شما بیشتر می شود. در مدیریت کمپین گوگل ادز بودجه نقش مهمی را ایفا می کند؛ اما مواردی مانند کیفیت تبلیغات و ارتباط نیز می توانند مهم باشند.

اگر گوگل تصمیم بگیرد که تبلیغ شما با مخاطب مورد نظر همخوانی ندارد، تبلیغ شما را به اندازه کافی در رتبه های برتر جست و جو نشان نمی دهد و در نتیجه تبلیغات شما نیز تاثیر گذاری کم و عملکرد ضعیفی خواهد داشت.

  1. کلیک

کلیک مختص تبلیغات گوگل است. همه خواهان کلیک های بیشتری هستند. یک کلیک زمانی اتفاق می افتد که شخصی تبلیغ شما را می بیند و روی آن کلیک می کند. در حالت ایده آل هنگامی که شخصی تبلیغات شما را می بیند، روی آن کلیک می کند و تبلیغات شما را می بیند. اما اگر روی تبلیغ شما آن میزان که می خواهید کلیک نمی شود، باید درمورد نحوه مدیریت کمیپن گوگل ادز و اهداف خود تجدید نظر کنید.

کلیک در گوگل ادز
  1. هزینه

هزینه مقدار پولی است که شما خرج می کنید. اما آن چه که در تبلیغات گوگل اهمیت دارد، هزینه هر کلیک است. روشی که اکثر بازاریاب ها برای کسب درآمد از طریق گوگل استفاده می کنند، ساده است. برای مثال اگر بازاریاب بعد از تجزیه و تحلیل کمپین تشخیص دهد که صرف 2 دلار برای تبلیغات گوگل، 5 دلار درآمد خواهد داشت، می توان متوجه شد که تبلیغات گوگل برای کسب و کار مفید است.

البته مدیریت تبلیغات گوگل ادز و حساب و کتاب چنین مواردی چندان ساده نیست؛ زیرا قیمت پیشنهادی، امتیاز کیفی و رتبه تبلیغ شما بر میزان هزینه های شما برای تبلیغ تاثیر خواهد گذاشت. پیشنهاد شما در واقع حداکثر میزان پولی است که می خواهید برای یک کلیک بپردازید. امتیاز کیفیت نیز امتیازی است که گوگل از 1 تا 10 بر اساس میزان مرتبط بودن تبلیغ، صفحه فرود و کلیمات کلیدی به شما می دهد. گوگل رتبه تبلیغ و امتیاز کیفیت را برای تعیین مکان تبلیغ شما در صفحه نتایج جست و جو استفاده می کند.

  1. نرخ تبدیل

در مدیریت تبلیغات گوگل تبدیل زمانی اتفاق می افتد که شما بخواهید شخصی عملی را انجام دهد که شما می خواهید. این اتفاق می تواند در صفحه نتایج جست و جو، صفحه فرود یا حتی در وب سایت شما اتفاق بیفتد. برای مثال شما برای یک فروشنده لباس تبلیغ می کنید و می خواهید که مردم روی تبلیغ آن کلیک کنند و سپس کت و شلواری را که در صفحه فرود پیشنهاد شده است بخرند. هر بار که شخصی این کت و شلوار را خریداری می کند، یک تبدیل محسوب می شود.

نرخ تبدیل
  1. نرخ کلیک

در مدیریت تبلیغات گوگل ادز مهم ترین عاملی که می تواند برای سنجش تبلیغ به کار برد، نرخ تبدیل یا همان CTR است. همچنین نرخ کلیک به شما کمک می کند که آیا تبلیغی که انتخاب کرده اید با مخاطبی که مد نظر شما است همخوانی دارد یا خیر. نرخ کلیک بالا به این معنی است که افراد زیادی روی تبلیغ کلیک می کنند و باعث تبدیل می شوند. در این زمان می توان گفت که این یک تبلیغ با عملکرد بالاست.

زمانی که کلیک های زیادی دریافت می کنید اما میزان تبدیل شما پایین است، به این معنی است که تبلیغات شما خوب است اما محصول یا خدماتی که می فروشید مطابقت چندانی با تبلیغ شما ندارد. استاندارد در اکثر صنایع برای نرخ کلیک و نرخ تبدیل پنج درصد است. اما هنوز هم می توانید نرخ کلیک پایین تری داشته باشید و موفق شوید.

جمع بندی

گوگل ادز یک سرویس تبلیغاتی گوگل است که به کسب و کارها امکان می ‌دهد تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل و شبکه تبلیغاتی آن نمایش دهند. با گوگل ادز، می ‌توانید تبلیغات آنلاین بسازید تا افرادی که دقیقا علاقه ‌مند به محصولات و خدمات شما هستند، تبلیغات شما را ببینند. اما مدیریت کمپین گوگل ادز چندان ساده نیست و برای موفق شدن و رشد کسب و کار نیاز به استراتژی های خاصی دارید. برای اینکه بتوانید یک کمپین گوگل ادز موفقی داشته باشید، در این مقاله درمورد نکات مرتبط با آن توضیح دادیم.

 

نظرات کاربران