معرفی سایت به گوگل

روش های معرفی سایت به گوگل

طراحی سایت کار آسانی نیست. شما احتمالا برای این کار مطالب کاملا ارزشمندی را گردآوری کرده اید، درمورد طراحی سایت تلاش های بسیاری کرده و تعداد زیادی بازخورد بررسی کرده اید. در نهایت سرانجام احساس آمادگی می کنید که آن را با دنیا به اشتراک بگذارید و احتمالا تصور می کنید به محض انتشار مطالب بلافاصله همه سایت شما در گوگل مشاهده می کنند، درست است؟ در واقع به همین دلیل است که معرفی سایت به گوگل اهمیت بسیاری برای شما دارد.

برای درج سایت شما در لیست نتایج جستجو گوگل، باید محتوای شما توسط ربات های گوگل بررسی و فهرست بندی شود. این کار به طور معمول در طی چند روز یا چند هفته اتفاق می افتد؛ اما اگر مالک سایت هستید می توانید سایت خود را به صورت دستی به گوگل معرفی کنید و این روند را تسریع کنید. دو راه برای معرفی سایت به گوگل وجود دارد اما در ابتدا بیایید به طور خلاصه نحوه جستجو و فهرست بندی محتوای سایت توسط گوگل را بررسی کنیم.

 

چگونه گوگل محتوای شما را پیدا می کند

چگونه گوگل محتوای شما را پیدا می کند

قبل از آشنایی با روش های معرفی سایت به گوگل بهتر است بدانید که چگونه گوگل محتوای شما را پیدا و دسته بندی می کند. گوگل از مجموعه عظیمی از رایانه ها برای بررسی میلیارد ها صفحه در وب استفاده می کند. این بررسی توسط خزنده( Googlebot ) انجام می شود. این ربات ها در ابتدا کار خود را با لیستی از URL های صفحه وب تولید شده از خزنده های قبلی آغاز می کنند و سپس این صفحات را با داده های نقشه سایت ارائه شده در Google Search Console افزایش می دهند. در طی فرآیند بررسی یا خزیدن Googlebot به دنبال سایت های جدید، بروزرسانی صفحات موجود و هر لینک خراب است.

اگر صفحات جدید در نقشه سایت شما باشد، گوگل سریعتر آنها را کشف کرده و به بررسی محتوای آنها می پردازد و سپس بر اساس ارزیابی بیش از 200 معیار صفحات را به طور بالقوه در نتایج جستجو، لیست می کند.

پس از اتمام مراحل خزیدن، تمام نتایج در فهرست گوگل قرار می گیرند و سایت های جدید یا محتوای به روز شده بر اساس آن لیست می شوند. در حین پردازش نتایج گوگل، اطلاعاتی مانند برچسب های عنوان، توضیحات متا، برچسب های alt و سایر موارد در صفحه شما مشاهده می شود.

در نتیجه فرآیند نمایه سازی توسط ربات های گوگل، ممکن است شما هرگز نیازی به معرفی سایت خود به گوگل نداشته باشید؛ زیرا گوگل به طور خودکار سایت شما را کشف می کند. نکته منفی این روش این است که برای خزیدن و نمایه سازی محتوای سایت، شما باید به برنامه زمانی گوگل متکی باشید.

 

چقدر طول می کشد تا گوگل محتوای شما را فهرست بندی کند؟

معرفی سایت به گوگل

طی یک آزمایش، محقق هنگام انتشار محتوا بدون ارسال دستی یک نقشه سایت به روز شده به گوگل، متوجه شد که فرآیند بررسی و فهرست بندی برای گوگل 1373 دقیقه طول می کشد. این عدد برای یاهو 1773 دقیقه است. این مقدار تقریبا یک روز کامل است که موتورهای جستجو فقط برای پیدا کردن محتوای شما نیاز دارند.

 

نحوه معرفی سایت به گوگل

برای معرفی سایت خود به گوگل می توانید یک نقشه سایت به روز شده به حساب گوگل خود اضافه کنید؛ یا یک درخواست نمایه سازی برای URL مورد نظر از طریق Fetch as Google ارسال کنید. هر دوی این فرآیندها مالکان سایت ها را ملزم می کند تا در Google Search Console ثبت نام کنند.

معرفی سایت جدید به گوگل

اگر برای اولین بار یک سایت راه اندازی می کنید؛ ابتدا باید تأیید کنید که سایتی که قصد ثبت آن را در Google Search Console دارید، متعلق به شماست.

 

معرفی صفحات جدید به گوگل

با دامنه وبی که قبلا راه اندازی شده است نیز می توانید صفحات جدیدی را برای گوگل ارسال کنید تا فهرست شود و بر اساس آن رتبه بندی شود. هر کسی قبلا می توانست این کار را با صفحه ای که می خواهد بررسی شود انجام دهد، خواه مالک آن صفحه باشد یا نه. اکنون اما باید مالک URL باشید تا بتوانید از گوگل بخواهید دوباره آن صفحه را بررسی کند. اگر صاحب یک صفحه وب هستید و مایلید گوگل دوباره به بررسی آن بپردازد، شما می تواند چند کار مختلف انجام دهد.

 

  • یک نقشه سایت به روز شده ارسال کنید

ابتدا می توانید یک نقشه سایت به روز شده ارائه دهید تا اطمینان حاصل شود که سایت شما در اسرع وقت فهرست بندی می شود. برای ارائه نقشه سایت به روز شده باید به Google Search Console وارد شوید و “افزودن ویژگی” را انتخاب کنید. پس از حضور در آنجا می توانید نقشه سایت به روز شده خود را برای گوگل ارسال کنید تا در اسرع وقت شروع به بررسی آن کند.

  • از Fetch as Google استفاده کنید

Fetch as Google به شما امکان می دهد صفحات وب را همانطور که گوگل مشاهده می کند در سایت خود مشاهده کنید. به عنوان یک مالک سایت می توانید از این ابزار برای بازنویسی مجدد آدرس های اینترنتی جداگانه استفاده کنید. برای این کار باید وارد Google Search Console شوید و سایتی را که در حال حاضر در گوگل ثبت کرده اید را انتخاب کنید. در پایین نوار کناری سمت چپ، Crawl> Fetch as Google را انتخاب کنید. با این کار جدولی ایجاد می شود که می توانید مسیر URL را به دنبال نام دامنه خود وارد کرده و این صفحه وب خاص را در وب سایت خود “واکشی” کنید.

پس از تکمیل این واکشی ها، گوگل واجد شرایط بودن آنها را برای بررسی دوباره علامت گذاری می کند. اگر URL موردنظر را واجد شرایط کنید، می بینید که گزینه “درخواست نمایه سازی” ظاهر می شود. این گزینه را انتخاب کنید و گوگل روند خزیدن مجدد و بازآزمایی مجدد این صفحه وب را آغاز می کند.

همانطور که قبلا اشاره شد تکمیل درخواست های نمایه سازی ممکن است از یک روز تا چند هفته طول بکشد. بنابراین برای دیدن وضعیت درخواست های فعال نمایه سازی خود به طور دوره ای Fetch خود را به عنوان جدول گوگل بررسی کنید.

بر اساس دستورالعمل های بالا ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا هر بار که صفحه جدیدی را منتشر می کنید، نیاز است که نقشه سایت یا درخواست نمایه سازی خود را به روز کنید؟ اگر محتوای بسیار مهمی را که دوست دارید گوگل سریعاً آن را تشخیص دهد بروز می کنید، مطمئنا بهتر است این کار را انجام دهید. اما به خاطر داشته باشید که گوگل همچنان صفحات را به صورت خودکار دوباره بررسی می کند.

نظرات کاربران