ممیزی محتوا

ممیزی محتوا؛ روشی برای بازنگری در محتوا های قدیمی

ممیزی محتوا بررسی محتوای قدیمی برای به روز رسانی یا تغییر آن است. تولید کنندگان محتوا آنقدر بر روی ایجاد محتوای جدید تمرکز کرده اند که فراموش می کنند آنچه را که قبلا نوشته اند بررسی کنند. ما در این مقاله اهمیت ممیزی محتوا را به شما نشان می دهیم و راهکار هایی برای انجام ممیزی محتوا در اختیار شما قرار می دهیم.

دلایل اهمیت ممیزی محتوا

در این قسمت چند دلیل برای اهمیت ممیزی محتوا و انجام آن می آوریم. این دلایل عبارتند از:

  • اهداف: آیا محتوای منتشرشده برای رسیدن به اهداف شما طراحی شده است؟این محتوا چقدر بازگشت سرمایه داشته است؟چه نوع محتوا یا پستی موفق ترین بوده است؟تا زمانی که عملکرد محتوای خود را ارزیابی نکنید و آن را از طریق ممیزی محتوای منظم بررسی نکنید، متوجه این موارد نمی شوید.
  • کهنه بودن: محتوای شما ممکن است به مرور زمان کهنه و قدیمی شود. این تقصیر شما نیست. هر محتوایی باید بعد از مدتی به روز رسانی شود.
  • دقت: با قدیمی شدن محتوا، حقایق و داده هایی که زمانی درست بودند، ممکن است نادرست شوند. انجام ممیزی محتوا به طور منظم این مشکل را حل می کند.

بررسی جزئیات محتوا

ممیزی محتوا

شاید جمع آوری تمام پست ها زمان بر به نظر برسد. خوشبختانه ابزار های تجزیه و تحلیل سایت مانند گوگل آنالیتیکس می تواند به شما کمک کند. شما باید موارد زیر را در ممیزی محتوا بررسی کنید:

  • URL
  • نویسنده
  • مدت زمان لازم برای تولید محتوا
  • عنوان
  • تاریخ انتشار
  • نوع محتوا (وبلاگ، اینفوگرافی و …)
  • هدف محتوا (برای گرفتن بک لینگ، جذب ترافیک، بهبود نرخ تبدیل و …)
  • تعداد کلمات
  • نظرات
  • اشتراک گذاری ها

معیار های ممیزی محتوا

معیار های ممیزی محتوا

در این قسمت معیار هایی را معرفی می کنیم تا در ممیزی محتوای خود بررسی کنید:

  1. نظرات

اگر یکی از اهداف محتوای شما ایجاد یک انجمن در وبسایت شماست، باید بدانید که چه نوع محتوا و موضوعاتی باعث ایجاد گفتگو می شوند. اگر قسمت نظرات وبلاگ شما فعال نیست، نظرات پست های اجتماعی خود را بررسی کنید.

  1. اشتراک گذاری

برخی از بازاریابان محتوا، اشتراک گذاری را یکی از مهم ترین معیار های محتوای خوب تلقی می کنند. نظارت بر محوبیت محتوای شما می تواند به شما کمک کند موضوعاتی را که احتمالا مخاطبان را جذب می کند، پیدا کنید. برای مثال کسب و کار هایی که می دانند که بیشتر نرخ تبدیلشان از صحفه اینستاگرام است، دوست دارند در اینستاگرام محتوای جذاب تولید کنند.

  1. ترافیک ارگانیک

در حالت ایدئال محتوای شما ترافیک ارگانیک زیادی دریافت خواهد کرد. اگر این اتفاق نمی افتد، احتمال دارد در این موارد مشکل داشته باشید:

  • استراتژی محتوا
  • نحوه توزیع محتوا
  • نوع محتوا
  • تولید محتوا

با ارزیابی منظم معیار های ترافیک ارگانیک در ممیزی محتوای خود، می توانید کار خودتان را اصلاح کنید یا از نو شروع کنید.

  1. نرخ پرش

آیا بازدیدکنندگان وبسایت وارد سایت شما می شوند و بدون درگیر شدن با محتوای شما از آن خارج می شوند؟اگر گوگل آنالیتیکس نتوانید اسکرول، کلیک یا سایر تعاملات با محتوای شما را قبل از خروج کاربر تشخیص دهد، این عامل را یک پرش در نظر می گیرد. نرخ پرش بالا نشانه محتوای بد است.

  1. بک لینک

بک لینک های شما تغییر خواهند کرد. روز اول که یک محتوای جدید منتشر می کنید، ممکن است دو تا سه بک لینک داشته باشید. یک سال بعد احتمالا حدود 600 بک لینک خواهید داشت؛ اما همه بک لینک ها خوب نیستند. اگر 500 بک لینک به طور بالقوه برای وبسایت شما خطرناک باشد، منجر به تولید اسپم می شود.

  1. کاربران بازگشتی

کاربران بازگشتی برای کسب و کار شما بسیار مفید هستند. البته هدف شما باید جذب مخاطبان جدید باشد. در حالت ایدئال، ترکیبی از این دو بسیار عالی است.

  1. بررسی منبع ترافیک

اگر بیشتر ترافیک شما از گوگل است، بر روی تولید محتوا در سایت سرمایه گذاری کنید. اگر ایمیل مارکتینگ برای شما جواب می دهد، این کار را انجام دهید.

  1. نرخ تبدیل

اگر هدف شما برای ایجاد محتوای جدید افزایش نرخ تبدیل است، باید بر روی این قسمت تمرکز کنید. ممیزی محتوا به شما کمک می کند تا تصمیم های هوشمندانه ای برای رسیدن به اهدافتان بگیرید.

  1. تحلیل نتایج

براساس اهداف محتوایی خود، باید تصمیم بگیرید که آیا محتوای شما مفید است یا خیر. هر قسمت از محتوایی که بررسی می کنید، باید اهداف خود را در نظر بگیرید. تکرار موفقیت هایتان می تواند به شما در تولید محتوا کمک کند.

اطلاعات دیگر برای ممیزی محتوا

اطلاعات دیگر برای ممیزی محتوا

اگر می خواهید اطلاعاتی اضافی برای ممیزی محتوا به دست آورید، در این قسمت به طور خلاصه به موارد بیشتری اشاره می کنیم. شما در ممیزی محتوا باید به این موارد توجه کنید:

  • عنوان سئو و توضیحات متا
  • پارامتر های UTM
  • صفحات فرود یا لندینگ پیج ها
  • ایمیل مارکتینگ
  • رتبه بندی کلمات کلیدی
  • توجه به اینفلوئنسر ها

جمع بندی

اکنون که دانش کافی درمورد ممیزی محتوا و نحوه انجام آن دارید، وقت آن است که این موارد را در سایت خود پیاده کنید. ممیزی محتوا را امتحان کنید و از آن برای بهبود سئو سایت خود استفاده کنید.

نظرات کاربران