نقش تیتر ها در سئو

توضیح فواید و نقش تیتر ها در سئو

تیتر ها فقط باعث نمی شوند که محتوای صفحه شما آسان تر خوانده شود یا سازمان دهی بهتری داشته باشد، بلکه در بالا رفتن سئو سایت شما نیز به شدت تاثیر گذار هستند. استفاده مناسب از تیتر ها از جمله اقداماتی است که شما برای ارتقاء سئوی سایت خود بهتر است انجام دهید تا ربات های موتور جستجو راحت تر بتوانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند؛ زیرا اگر این کار را انجام ندهند به تبع نمی توانند آن را رتبه بندی کنند. درباره نقش تیتر ها در سئو و اهمیت و فواید آن در این مقاله مطالبی ذکر شده است.

تگ تیتر و تگ H1  چه معنایی دارند؟

نقش تیتر ها در سئو

یک پیج یا بلاگ، تیتر های چندگانه دارد. وظیفه تگ های HTML متمایز کردن انواع این تیتر ها است. تگ عنوان HTML (HTML title tag)، عنوان پیج یا بلاگ شما را مشخص می کند و در SERPs نمایان می شود. در بدنه اصلی محتوای شما نشان داده نمی شود؛ در حالی که تگ HTML (HTML tag) کُدی است که به مرورگر می گوید چه محتوایی را نمایش دهد.

انواع تگ ها

  • تگ H1

این نوع تگ از مهم ترین انواع آن محسوب می شود زیرا عنوان پیج است. یک عامل ضروری برای رتبه بندی است که ربات های موتور جستجو به آن توجه می کنند تا دریابند محتوای پیج درباره چه موضوعی است. این تگ معمولا واضح ترین قسمت محتوا برای خوانندگان شمرده می شود.

  • تگ H2

اگر پیج یا بلاگ را یک کتاب در نظر بگیرید، عنوان اصلی H1 مانند عنوان کتاب است و عنوان های فرعی H2  مانند بخش های مختلف آن کتاب هستند. درباره نقش تیتر ها در سئو، دانستن این نکته مفید است که اگر مایلید محتوای خود را در بخش های منطقی کوچک تری قسمت کنید، استفاده ازH2  را پیشنهاد می کنیم.

  • تگ H3

 

این تگ تقسیم بندی بیشتر و فرا تری انجام می دهد و متن شما را مشخص تر و قابل فهم تر می کند. برای مثال یکی از H2  های شما این است: بهترین تمرین های سئو. اگر می خواهید یک لیست از این تمرین ها در متن خود بیاورید، از تگ H3  استفاده نمایید و توضیحات هر تمرین را در زیر عنوان هر یک بیان کنید. این نکته مهمی است که درمورد نقش تیتر ها در سئو بهتر است آن را در خاطر داشته باشید.

  • تگ های H4 و تگ های دیگر

تگ های H4، H5  و H6  به محتوای شما نظم بیشتری می دهند و این امکان را می دهند که مطالب خود را به طور کامل و مبسوط تحت عنوان این تگ ها دسته بندی کنید و خواننده را از سر در گمیِ گیر افتادن در متنی بی معنا نجات دهید. با این کار برای فهم مطلب به او کمک شایانی کرده اید. همانطور که مشخص است نقش تیتر ها در سئو بسیار نقش پر رنگی است.

تیتر ها و تگ های H1  چه اهمیتی دارند؟

تیتر ها و تگ های H1 چه اهمیتی دارند؟

تگ های H1  درباره اینکه پیج از چه موضوعی دارد سخن می گوید به خوانندگان و ربات های موتور جستجو اطلاعاتی می دهند. این نوع از تگ ها، ضروری ترین و مهم ترین تگ ها هستند و باید به گونه ای باشند که به طور کامل و صحیح، خلاصه کل محتوا را در خود داشته باشند. اکنون به دو مورد از اهمیت های آن ها اشاره می کنیم:

  • ارتقاء دادن سئو

یکی از فواید و اهمیت نقش تیتر ها در سئو این است که به طرز قابل توجهی باعث بهبود سئو سایت شما می شود. هنگامی که ربات های موتور جستجو مانند گوگل آن محتوا را مورد پسند کاربران تشخیص دهند، این امر را یک فاکتور رتبه بندی در نظر می گیرند. و محتوای پیج را کاربر پسند تشخیص می دهند زیرا آن را قابل اسکن و قابل دسترسی می یابند.

  • نشان دادن ساختار محتوا

• ارتقاء دادن سئو

با استفاده از تیتر ها در متن خود، به آن یک ساختار منطقی و منظم می بخشید که خواندن آن را بسیار راحت تر می کند. تیتر ها متن طولانی را به قسمت های کوچک تر تقسیم می کنند. در نتیجه خواندن آن برای خواننده، دشوار و حوصله سر بر نخواهد بود. همچنین خواننده می تواند قسمت های مختلف را از هم باز شناسد و به جای خواندن کل متن، سراغ بخش های مهم تر برود و بخش های کم اهمیت تر را نادیده بگیرد. درست مثل زمانی که در حال خواندن کتابی هستیم و از برخی صفحات (بدون خواندن آن ها) عبور می کنیم.

جمع بندی

همانطور که تا الان متوجه شده اید نقش تیتر ها در تحلیل سئو سایت بسیار اساسی است زیرا با اضافه کردن چند تیتر می توانید سئوی سایت خود را به میزان قابل توجهی ارتقاء دهید و به خوانندگان همچنین ربات های موتور جستجو کمک کنید تا راحت تر متوجه شوند که متن شما دقیقا از چه چیزی سخن می گوید. ما در این مقاله سعی کردیم انواع مختلف تیتر ها و فواید آن ها را شرح دهیم.

 

 

نظرات کاربران