ارور 502

راه های رفع ارور 502

فرقی ندارد مالک یک وبسایت باشید یا بازدیدکننده. دیدن ارور 502 می تواند بسیار ناامید کننده باشد. این خطا آخرین چیزی است که صاحبان کسب و کار های اینترنتی می خواهند آن را ببینند. این ارور باعث می شود که مشتریان بالقوه وبسایت آن ها را ترک کنند و به سایت رقیب آن ها بروند. ما در این مقاله توضیح می دهیم که ارور 502 چیست و چگونه می توانید آن را رفع کنید.

ارور 502 چیست؟

هنگامی که از یک وبسایت بازدید می کنید، مرورگر شما درخواستی را به سرور وبسایت موردنظر ارسال می کند. سرور با یک کد سه رقمی HTTP به مرورگر پاسخ می دهد و به مرورگر اطلاع می دهد که آیا درخواست با موفقیت انجام شده است یا نه. ارور 502 یکی از کد های سه رقمی HTTP است. 500 نوع کد ارور مختلف هست که همه آن ها به این معنی است که سرور خطا می دهد. در ارور 502، سرور پروکسی یا اصلا پاسخی نمی گیرد یا یک پاسخ نامعتبر از سرور بالادستی دریافت می کند.

در بسیاری از موارد این ارور موقتی است و خود به خود برطرف می شود. وقتی این خطا را دریافت می کنید، سایت ها و مرورگر های مختلف ممکن است آن را به روش های مختلفی نمایش دهند که در همه آن ها عدد 502 به چشم می خورد.

دلایل ارور 502 چیست؟

ارور 502

چند دلیل برای این خطا هست که حل همه آن ها می تواند دشوار باشد. این می تواند مشکلاتی را برای صاحبان مشاغل ایجاد کند. بازدیدکننده به جای دیدن یک محتوای باکیفیت و آموزنده، با صفحه ای خالی همراه با ارور 502 مواجه می شود. این به سئو سایت شما آسیب می رساند.

بعضی از این دلایل عبارتند از:

  • سرور بیش از حد بارگیری شده است.
  • تعداد زیادی بازدیدکننده به طور همزمان به سایت مراجعه کرده اند.
  • به سرور حمله DDOS شده است.
  • سرور حافظه دیگری برای نمایش صفحه وب در دسترس ندارد.
  • بازگرداندن درخواست مرورگر بیشتر از زمان مورد انتظار طول کشیده است.
  • سرور خراب شده است و نمی تواند درخواست را به مرورگر بازگرداند.
  • فایروال یک بازدیدکننده ممکن است سایت را فقط برای آن ها مسدود کند.
  • فایروال شما ممکن است بیش از حد واکنش دهد و درخواست بازدیدکنندگان قانونی را مسدود کند.
  • در صورت تغییر دادن DNS ممکن است DNS شما به طور کامل منتشر نشده باشد.
  • ممکن است یک خطای DNS داشته باشید که در آن DNS به آدرس IP مناسب وصل نمی شود.
  • شاید خطاهای شبکه مربوط به مشکلات ISP یا مشکلات مسیریابی باشد.

گاهی اوقات ممکن است به هیچ وجه مشکل از سرور شما نباشد و بازدیدکننده مشکلی داشته باشد. ممکن است اتصال اینترنت یا فایروال یا مرورگر آن ها مشکل داشته باشد.

چگونه می توانید ارور 502 را رفع کنید؟

چگونه می توانید ارور 502 را رفع کنید؟

بسیار مهم است که مالکان وبسایت از زمان آپدیت وبسایت و هرگونه خطای آن مطلع باشند. شما نباید ترافیک وبسایت خود را به خاطر ارور 502 از دست بدهید. اگر خودتان مسئول فنی سایت نیستید، با توسعه دهنده وبسایت خود تماس بگیرید و از آن ها بخواهید خطا را رفع کنند. با این حال قبل از شروع هر کاری، لازم است که به طور کامل از سایت خود نسخه پشتیبان یا بکاپ تهیه کنید. حتی بهتر است سایت خود را کپی کنید و تغییرات را در سایت کپی شده اعمال کنید. در این صورت اگر اتفاقی بیفتد، سایت واقعی شما سر جایش است. قبل از شروع این مراحل، حتما مطمئن شوید که هاست شما کار می کند یا خیر.

  1. افزونه ها را بررسی کنید

گاهی اوقات ممکن است افزودن یا به روز رسانی افزونه یا پلاگین در وردپرس، باعث ایجاد ارور 502 شود. هر افزونه جدیدی را که نصب کرده اید، به طور موقت غیرفعال یا حذف کنید. اگر همه آن ها را به یک باره غیرفعال کنید، ممکن است خطا را برطرف کنید؛ اما متوجه نمی شوید که کدام افزونه باعث ایجاد مشکل شده است.

  1. به نسخه قبلی برگردید

وردپرس اغلب قبل از آخرین به روز رسانی، یک نسخه بتا منتشر می کند. اگر نسخه بتا را آزمایش کرده اید، شاید مشکل شما از این جا باشد. ممکن است جدید ترین به روز رسانی به دلایلی برای سایت شما مناسب نباشد. سعی کنید نسخه قبلی وردپرس را نصب کنید و ببینید آیا ارور 502 برطرف شده است یا نه.

  1. مجوز های فایل را بررسی کنید

با هر نوع به روز رسانی یا نصب افزونه ای، ممکن است مجوز فایل شما تغییر کرده باشد. مجوز های خود را مرور کنید و مطمئن شوید همانطور که باید باشند هستند.

  1. لاگ سرور خود را بررسی کنید

شما باید بتوانید به لاگ سرور خود دسترسی داشته باشید و آخرین فعالیت های سایت خود، از جمله انواع خطا ها را مشاهده کنید.

  1. سایت خود را پینگ کنید

از یک تست پینگ برای بررسی اینکه آیا سرور شما پاسخ می دهد یا خیر استفاده کنید. اگر سرور پاسخ نمی دهد، با میزبان وب خود تماس بگیرید و از آن ها بخواهید تا مشکل سرور شما را بررسی و حل کنند.

  1. CDN خود را غیرفعال کنید

CDN خود را غیرفعال کنید

اگر از CDN یا شبکه تحویل محتوا استفاده می کنید، شاید ارور 502 ایجاد شود.

  1. نام سرور خود را تغییر دهید

اگر هاست وب خود را جابجا کرده اید یا دامنه جدیدی خریداری کرده اید، باید نام سرور های خود را با هاست خود هماهنگ کنید؛ وگرنه سایت شما کار نخواهد کرد. اگر این کار را کردید، ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد تا تغییرات در سراسر اینترنت منتشر شود.

  1. کد خود را دیباگ یا اشکال زدایی کنید

کد معیوب می تواند دلیل ارور 502 باشد. شما باید کد خود را خط به خط مرور کنید تا هرگونه خطایی را شناسایی کنید و آن را رفع کنید.

  1. پیکربندی فایروال را بررسی کنید

فایروال ها برای محافظت از سایت شما در برابر هکر ها طراحی شده اند؛ اما می توانند بیش از حد واکنش دهند و ارور 502 را ایجاد کنند. پیکربندی خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که فایروال شما ترافیک را بی دلیل رد نمی کند.

جمع بندی

شما در این مقاله با ارور 502 و راه های رفع آن آشنا شدید. شما می توانید با استفاده از این روش ها ارور 502 وبسایت خود را برطرف کنید و ترافیک وبسایت خود را زیاد کنید.

نظرات کاربران