اهمیت وبلاگ ها

اهمیت وبلاگ ها برای کسب و کار شما چیست؟

بسیاری از صاحبان سایت ها و کسب و کار های آنلاین، به اندازه ای که لازم است برای وبلاگ ها اهمیت قائل نمی شوند و همین مسئله موجب می شود که در رقابت با دیگر وب سایت ها و کسب و کار های آنلاین، عقب بیفتند. وبلاگ نویسی یکی از مسائلی است که در پیشرفت وب سایت شما و دیده شدن آن و جذب مشتریان بالقوه جدید می تواند نقش چشمگیری ایفا کند.

دلیل اهمیت وبلاگ ها

ما در این مقاله قصد داریم تا به اهمیت وبلاگ ها بپردازیم و دلایلی که نشان دهنده اهمیت وبلاگ ها است را به شما معرفی کنیم تا با اهمیت وبلاگ ها به خوبی آشنا شوید و وبلاگ های متنوع و جذابی را برای خود ایجاد کنید. در ادامه، لیستی از این دلایل را برای شما تهیه کرده ایم:

  • وبلاگ ها محتوا ایجاد می کنند.

اهمیت وبلاگ ها

یکی از دلایل اهمیت وبلاگ ها، تولید محتواست. همه ما می دانیم یکی از بهترین و اصولی ترین راه ها برای جذب مخاطب و به دست آوردن رتبه قابل قبول در صفحه نتایج موتور جست و جوی گوگل، ایجاد محتوا و مطالب با کیفیت و منحصر به فرد است. حال، وبلاگ ها یکی از بهترین محیط ها برای تولید محتوای با کیفیت و جذاب به شمار می آیند. در واقع، وبلاگ ها این امکان را در اختیار شما قرار می دهند که به طور منظم و با برنامه ریزی قبلی صفحات جدیدی را به وب سایت خود اضافه کنید. هر مقاله جدیدی که به وبلاگ خود اضافه می کنید، یک صفحه کاملا جدید قابل فهرست بندی برای موتور های جست و جو محسوب می شود تا آن را پیدا کنند و با کمک آن به سئو وب سایت شما امتیاز دهند.

در تولید محتوا باید به تعداد کلماتی که در هر محتوا قصد دارید بگنجانید، دقت کنید. معمولا هرچه تعداد کلماتی که در محتوای خود قرار می دهید بیشتر باشد، از نظر سئو امتیاز بیشتری به آن صفحه داده می شود. بسیاری از اوقات پیدا کردن مطلب مناسب برای بسیاری از موضوع ها کار دشوار و پیچیده ای است. اگر بخواهیم در زمینه تعداد کلمات یک مقاله توصیه ای بکنیم، باید بگوییم که اگر کلمات یک مقاله 300 تا 400 باشد، مقاله شما از نظر سئو مزیتی به وب سایتتان اضافه نخواهد کرد؛ اما اگر بتوانید محتوا هایی با تعداد کلماتی بیشتر از 1000 کلمه ایجاد کنید، عالی می شود.

مزیت و اهمیت وبلاگ های طولانی تر این است که کلمات جدید بیشتری برای فهرست بندی موتور های جست و جو ایجاد می کنند و همچنین به موتور های جست و جو کمک می کنند تا بدانند که صفحه ای که محتوا در آن ایجاد شده است، دقیقا درباره چه موضوعی است. یکی دیگر از موضوعاتی که در زمینه تولید محتوا در وبلاگ ها باید به آن دقت کنید این است که بهتر است مقاله وبلاگ شما بر روی یک موضوع خاص متمرکز شده باشد؛ زیرا در این صورت به جای استفاده از طیف وسیع و گسترده ای از موضوعات یا کلمات کلیدی، تنها از عبارت ها و کلمات کلیدی در یک حوزه خاص استفاده می کنید و در همان زمینه نیز امتیاز خوبی از دید سئو به دست می آورید.

  • وبلاگ ها به شما اجازه می دهند کلمات کلیدی را معرفی کنید.

اهمیت وبلاگ ها

یکی دیگر از دلایل اهمیت وبلاگ ها تاثیر وبلاگ بر سئو است که با کمک آن ها می توانید کلمات کلیدی seed جدیدی را معرفی کنید. همه ما می دانیم که کلمات کلیدی یکی از اصلی ترین و بنیادی ترین بخش های بهینه سازی موتور های جست و جو یا سئو به شمار می آیند. هنگامی که وبلاگ خود را ایجاد می کنید، این فرصت را دارید که کلمات کلیدی ای را معرفی کنید که مخاطبان مناسب را جذب می کنند و به بهینه سازی موتور جست و جوی شما کمک می کنند.

یکی از برنامه هایی که در زمینه معرفی کلمات کلیدی جدید می تواند به شما کمک کند، برنامه گوگل ادوردز Google’s AdWords Keyword Planner است. شما با استفاده از این برنامه می توانید میزان محبوبیت کلمات کلیدی مختلف و تعداد دفعات جست و جوی آن ها را در هر ماه بررسی کنید و با کمک اطلاعاتی که به دست می آورید، کلمات کلیدی مناسبی که می توانند به سئو و رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جست و جوی گوگل کمک کنند را پیدا کنید. در زمینه پیدا کردن کلمات کلیدی بهتر است که روی کلمات کلیدی طولانی تر تمرکز کنید؛ زیرا معمولا این عبارت ها رقابت کمتری دارند و ترافیک با کیفیت تر و ارگانیک تری را وارد وب سایت شما می کنند.

  • با استفاده از وبلاگ ها می توانید محتوای خود را به طور منظم به روز کنید.

با استفاده از وبلاگ ها می توانید محتوای خود را به طور منظم به روز کنید.

گوگل و سایر موتور های جست و جو برای تازگی و به روز بودن محتوا هایی که در صفحات وب سایت ها قرار می گیرند، اهمیت زیادی قائل هستند؛ در نتیجه اگر قصد دارید که سئو وب سایت خود را بهبود بخشید و رتبه قابل قبولی در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل یا همان SERP به دست آورید، بهتر است که برای به روز رسانی منظم محتوا های خود اهمیت زیادی قائل شوید به روز رسانی منظم از مهم ترین دلایل اهمیت وبلاگ ها است.

جمع بندی

وبلاگ ها ابزار خوبی برای پیشرفت کسب و کار شما و علی الخصوص، بستر اینترنتی کسب و کار هستند. شما به وسیله نگارش محتوای مناسب در وبلاگ سایتتان می توانید، بازدید سایت را افزایش دهید و رتبه بهتری در نتایج جست و جوی گوگل کسب کنید. ما در مطلب سعی کردیم تا شما را با مهم ترین دلایل اهمیت وبلاگ ها آشنا کنیم. امیدواریم که با خواندن این مطلب، به وبلاگ خود اهمیت بیشتری بدهید.

نظرات کاربران