برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام

برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام

در حال حاضر اینستاگرام به یکی از اصلی ترین و پر اهمیت ترین شبکه های اجتماعی برای ارتقا شغل و جذب مخاطب بیشتر تبدیل شده است. اگر  به صورت حرفه ای در این فضا فعالیت کنید و محتوای با کیفیتی را در اختیار مشتریان قرار دهید، خیلی سریع شاهد رشد برند و بالا رفتن تعداد مشتریانتان خواهید بود. با این حال بسیاری از افراد نتیجه دلخواه شان را از این فضا نمی گیرند و فقط زمان خود را هدر می دهند. دلیل این اتفاق می تواند نداشتن برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام باشد.

در گذشته که رقابت در میان پیج های اینستاگرام بسیار کمتر بود، جذب مخاطب نیز کار بسیار آسان تری تلقی می شد. امروزه رقابت میان برند ها، پیج ها و فروشنده ها بسیار افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین اگر محتوای نامناسب و بدون برنامه را بر روی پیج خود قرار دهید، نه تنها نتیجه خوبی دریافت نمی کنید؛ بلکه ممکن است به برند خود نیز آسیب بزنید. در ادامه قصد داریم یک راهنمای دقیق و پله پله را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با محتوایی با کیفیت بالا، دنبال کننده های خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید. این موارد عبارت اند از:

  • در نظر گرفتن هدف مشخص

پیجی که هیچ هدفی را دنبال نمی کند، در واقع مانند فردی است که بدون هدف در کوچه و خیابان ها قدم می زند. این فرد مقصد مشخصی ندارد و در نهایت به جایی نخواهد رسید. شما نیز اگر پیج خود را بدون هدف اداره کنید، محتوایی بدون چهار چوب و نامرتبط خواهید داشت.

در چنین شرایطی برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام بسیار دشوار است و نتیجه مطلوبی را به دنبال نخواهد داشت. پس از آن که هدف اصلی خود را مشخص کردید، نوبت به شکستن آن هدف بزرگ، به تکه های کوچک تر است. با دست پیدا کردن به اهداف بسیار کوچک، به مرور زمان متوجه پیشرفت های بزرگ خواهید شد. برای تعیین هدف مورد نظر، می توانید به این پرسش ها پاسخ دهید:

  • محصول یا خدماتی که ارائه می کنید، در چه زمینه ای به مشتریان کمک می کند؟
  • تمایل دارید پیج خود را با چه عنوانی به دیگران معرفی کنید؟
  • دلیل اصلی شما برای ساختن پیج اینستاگرام و هدف شما از انتشار محتوا های گوناگون در آن چیست؟
برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام
  • استفاده از تم، لحن، فونت و… ثابت در تمام پست ها

تا به حال برایتان پیش آمده است که با مشاهده یک رنگ، فونت یا تصویر به یاد برند معروفی بیفتید؟

اگر شما نیز در تمام محتوا های خود از تم، فونت، رنگ و سایر موارد یکسان استفاده کنید، در برندسازی خود موفق تر خواهید بود و به خوبی در ذهن مشتری های خود باقی خواهید ماند. همچنین علاوه بر ویژگی های زیبایی که اینستاگرام در اختیار شما عزیزان قرار می دهد، لازم است پیام کلی محتوای خود را نیز ثابت نگه دارید؛ زیرا در غیر این صورت هیچ فردی به شما، محصولتان یا خدماتی که ارائه می دهید، اعتماد نمی کند و پیشرفتی صورت نخواهد گرفت.

 همچنین در نظر داشته باشید که منظور ما از پیام یکسان، محتوای مشابه نیست. محتوایی که طراحی می کنید، لازم است از تنوع بسیار بالایی داشته باشد باشد و در عین حال یک پیام ثابتی را دنبال کند. به عنوان مثال اگر وسایل ورزشی می فروشید نباید در یک محتوا خود را علاقه مند به ورزش نشان دهید و در محتوای دیگر از آن متنفر باشید؛ بلکه باید پیام اصلی و نهایی تمام مطالب شما به یک نقطه ختم شود.

استفاده از تم، لحن، فونت و... ثابت در تمام پست ها
  • افزایش خلاقیت

اینستاگرام امکانات بسیاری را در اختیار کاربرانش قرار داده است. به عنوان مثال شما برای به اشتراک گذاشتن عکس ها و ویدیو های خود می توانید از چند روش استفاده کنید. این روش ها عبارت اند از:

  • IGTV

 با استفاده از این  IGTVمی توانید ویدیو های بلند خود را به راحتی در پیج خود بارگذاری و محصول، برند یا خدمات خود را با خیالی آسوده تبلیغ کنید.

  1. ریلز

ریلز ها، ویدیو های کوتاهی هستند که در میان کاربران اینستاگرام بسیار شهرت پیدا کرده اند؛ زیرا تماشای آن ها بسیار جذاب است و موجب سرگرمی مخاطبان می شود. شما می توانید برای ایجاد تعامل با مخاطبان در اینستاگرام محصول خود را با ایده های خلاقانه و کوتاه در این قالب انتشار دهید.

  1. استوری

 اگر محتوای خود را به صورت استوری با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید، بعد از ۲۴ ساعت نمایش آن به پایان می رسد و دیگر نمی توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

  1. پست

پست کردن عکس یا ویدیو جزو اولین امکاناتی است که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار داد. از این راه می توانید عکس و فیلم های خود را به طور دائمی در یک جا نگه دارید. همچنین اگر محتوای شما با توجه به برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام تولید شده باشد، مخاطبان بسیاری را جذب می کنید و شاهد نتایج درخشانی خواهید بود.

افزایش خلاقیت
  • انتخاب هشتگ مناسب

با هشتگ گذاری مناسب مطالب خود را به افراد بیشتری نشان می دهید و مخاطبان پیجتان را بالا می برید. شما در ابتدای کار خود می توانید این کار را به طور کاملا تصادفی و با توجه به محتوای پیج انتخاب کنید؛ اما در ادامه لازم است پست های پر بازدید خود را که طرفداران زیادی داشته اند، مورد توجه قرار دهید و با ایده گرفتن از آن ها هشتک گذاری خود را بهبود بخشید.

اگر خودتان قادر به تولید محتوایی با توجه به برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام نیستید، می توانید از افرادی که در این زمینه تبحر لازم را دارند، کمک بگیرید. این افراد با تجربه بسیار بالایی که در این کار دارند می دانند چه زمانی برای انتشار محتوا مناسب است و چه محتوایی برای معرفی برند، محصول یا خدماتتان بهترین نتیجه را به همراه دارد.

معمولا هزینه تولید محتوا اینستاگرام با توجه به چارچوب قواعدی که مورد قبول اینستاگرام باشد و موجب افزایش مخاطبانتان شود، بسیار متنوع است؛ اما به طور کلی با توجه به محتوایی که تولید شده است، محاسبه می شود و با تغییر نوع محتوا، هزینه آن نیز تغییر پیدا خواهد کرد.

جمع بندی

اگر با برنامه ریزی تولید محتوا اینستاگرام  پیج خود را راه بیاندازید و برندتان را تبلیغ کنید، در کم ترین زمان مخاطبان بسیاری پیدا می کنید و محصولات خود را به افراد بیشتری معرفی می کنید. همچنین اگر تجربه کافی ندارید، می توانید از افراد ماهر در این زمینه کمک بگیرید و از اینستاگرام برای جذب مخاطبان بیشتر استفاده نمایید.

نظرات کاربران