تاثیر رشد سئو بر کسب و کار های کوچک

تاثیر رشد سئو بر کسب و کارهای کوچک و نکاتی در جهت بهبود آن

اگر تجربه اداره یک کسب و کار کوچک را داشته باشید احتمالا از تاثیر سئوهای محلی در بهبود وب سایت ها که یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال هستند شنیده اید. بنابراین مهم است که تاثیر رشد سئو بر کسب و کارهای کوچک را بدانیم.

 

سئو محلی چیست؟

سئو محلی

هدف اصلی سئو محلی افزایش دیده شدن کسب و کار و وب شما در نتایج موتور جستجو مبتنی بر مکان SERPs)) است. سئو محلی با کمک به بهبود وب سایت شما و قرار دادن آن در رتبه بندی موتورهای جستجو در یک محل خاص هدایت می شود.

در صورت بهبود سئو محلی موتور جستجو با در نظر گرفتن موقعیتهای جغرافیایی مانند منطقه، شهر، کد پستی و مکان زندگی افراد برای ارائه نتایج جستجو که مربوط به محل زندگی آنهاست استفاده می کند.

 

 اهمیت تاثیر رشد سئو بر کسب و کارهای کوچک

 تاثیر رشد سئو بر کسب و کارهای کوچک

امروزه و در دنیای رقابتی کسب و کارها دیده شدن با کمک تبلیغات آنلاین در سطح وب بسیار دشوار است و در این موقعیت بهبود سئو محلی به کمک شما می آید.

یک مطالعه انجام شده توسط مجله فوربس نشان داده که 95% از خریداران گوشی های هوشمند هنگام خرید آنلاین، جستجوی “فروشگاههای نزدیک به من” را انجام می دهند و این یعنی موقعیت جغرافیایی در خرید آنها نقش مستقیم داشته و بهبود سئو محلی می تواند احتمال فروش کسب و کارهای کوچک را با توجه به موقعیت جغرافیایی به طور چشمگیری افزایش دهد. از این آمار تاثیر جستجوهای وب مبتنی بر مکان که توسط مشتریان بالقوه انجام می شود کاملا مشخص است.

سئو محلی دیدگاه آنلاین کسب و کار شما را افزایش می دهد و آن را برای مصرف کنندگان بالقوه در موقعیت جغرافیایی مربوطه قابل دسترسی می کند. سئو محلی تضمین می کند که کسب و کار شما در SERP های محلی بالاتری در نتایج جستجو قرار بگیرد که این موضوع به افزایش ترافیک سایت شما کمک کرده و احتمال فروش را افزایش می دهد.

 

مزایای رشد سئو بر کسب و کارهای کوچک

مزایای رشد سئو بر کسب و کارهای کوچک

سئو برای کسب و کارهای کوچک به طور خاص می تواند یک ابزار قدرتمند باشد. در اینجا آمارهایی وجود دارد که تاثیر رشد سئو بر کسب و کارهای کوچک را نشان می دهد:

  1. 46٪ از همه جستجوهای گوگل در هر زمینه ای به دنبال اطلاعات محلی هستند. اگر شما یک کسب و کار کوچک را مدیریت می کنید آگاه باشید که برای رسیدن به مشتریان بیشتری که نزدیک به منطقه جغرافیایی شما هستند، بهبود سئو محلی بسیار مهم است زیرا آنها را قادر می سازد تا برای اولین بار در جستجوهای آنلاین شما را پیدا کنند.
  2. بیش از دو سال است که شیوه جستجوهای آنلاین مبتنی بر “مکان های نزدیک من” تا حدود 900٪ افزایش یافته است و این یعنی کاربران هنگام جستجو ابتدا با فروشگاههای نزدیک به موقعیت جغرافیایی خود روبرو می شوند و این موضوع احتمال شناخته تر شدن و فروش کسب و کارهای محلی کوچک را به میزان چشمگیری افزایش خواهد داد.

اینکه مردم در جستجوهای آنلاین خود به دنبال کسب و کارهای کوچک موجود در منطقه جغرافیایی خود هستند یکی دیگر از دلایل مهم برای بهینه سازی تلاش های جستجوی محلی است و همینجاست که تاثیر رشد سئو بر کسب و کارهای کوچک نمایان می شود.

  1. 75٪ از کاربران هرگز فراتر از صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نمی روند. بنابراین نمایش در صفحه اول موتور جستجو بسیار مهم است، اما این کار عمدتا بسیار طول می کشد و شما با بهبود سئو و با توجه به این موضوع می توانید مشتریان بیشتری جذب کرده و فروش خود را افزایش دهید.

6 نکته  در جهت تاثیر رشد سئو بر کسب و کارهای کوچک

حال با آگاهی از تاثیر رشد سئو بر کسب و کارهای کوچک اولین قدمی که باید بردارید چیست؟ در ادامه با ما همراه باشید تا مرحله به مرحله در این مسیر با هم پیش برویم:

6 نکته  در جهت تاثیر رشد سئو بر کسب و کارهای کوچک

  1. بهبود سئو وب سایت

اگر وب سایت شما با توجه به قوانین به روز شده سئو به درستی ساماندهی نشده نباشد مقدار قابل توجهی از ترافیک جستجو را از دست خواهید داد. وب سایت خود را با یک ساختار جامع ایجاد کنید و از کیفیت همه جانبه آن اطمینان حاصل کنید تا موتورهای جستجو بتوانند آن را به درستی فهرست کنند و در رتبه بندی خود قرار دهند. اینجاست که تاثیر رشد سئو بر کسب و کارهای کوچک مشخص می شود.

  1. اولویت بندی کلمات کلیدی

تحقیق درباره کلمات کلیدی دومین و یکی از مهمترین فعالیتها برای ایجاد یک استراتژی محتوای موثر در جهت بهبود سئو و سایت است.

  1. بهینه سازی ابردادها در صفحات وب سایت

گام بعدی برای بهینه سازی موتور جستجو این است که اطمینان حاصل کنید تمام صفحات فرود اولیه شما با توجه به کلمات کلیدی مورد استفاده بهینه سازی شده اند. به عبارت دیگر، شما باید عناوین خود، توضیحات متا و محتوای اصلی را برای هر صفحه بهینه سازی کنید.

  1. ایجاد یک تقویم جهت یادآوری و تداوم به اشتراک گذاری محتوای جدید

شما نمیتوانید فقط یک بار پستی را در وبلاگ خود منتشر کنید و امیدوار باشید ترافیک بالایی جذب کنید. در نتیجه بایستی با انتشار محتوا به طور منظم علاوه بر بهبود سئو فعالیت مستمر داشته باشید تا در رتبه بندی موتورهای جستجو بمانید.

  1. استفاده از لینک و بک لینک ها

لینک ها و بک لینک ها یکی دیگر از عوامل مهم برای جستجوگرها هستند. اساسا بک لینک ها مربوط به مکان های دیگری هستند که با وب سایت شما پیوند دارند. شما می توانید برای تبلیغ یک محصول یا معرفی خدمات خود به مخاطب از طریق بک لینک ها و پیوند کاربران به وبلاگ دیگر خود یا محتوای کاربردی به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کنید.

  1. از صفحه کسب و کار گوگل خود استفاده کنید.

به عنوان یک کسب و کار کوچک شما باید از هر عنصر موجود در صفحات کسب و کار من گوگل به نفع خود استفاده کرده و تصاویر، فیلم ها، پرسش و پاسخ، بررسی ها و پست های مورد نظرتان را منتشر کنید.

در آخر

در پایان باید گفت که موتورهای جستجو یکی از بهترین راه های رسیدن به مشتریان بالقوه هستند و با بهبود سئو محلی و تلاش برای قرار گرفتن در رتبه بندی موتورهای جستجو می توانید تاثیر رشد سئو بر کسب و کارهای کوچک را مشاهده کنید. علاوه بر این از این طریق می توانید با جلب اعتماد افراد آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید.

نظرات کاربران