تایتل یوتیوب

راهنمای انتخاب تایتل یوتیوب برای دیده شدن ویدیو ها

در هر دقیقه بیش از 500 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می شود و این آمار به صورت روزانه رو به افزایش است. به همین دلیل باید متوجه شده باشید که تولید محتوای  باکیفیت و جدید و برجسته شدن در بین انبوهی از ویدیو ها کار چندان آسانی نیست. برای این که بتوانید ویدیو های خود را در بین تعداد زیادی ویدیو به مخاطب نشان دهید، راه های زیادی وجود دارد. یکی از این راه ها استفاده از تایتل های جذاب است. تایتل یوتیوب اهمیت بسیار زیادی بر کلیک روی ویدیو و دیده شدن آن دارد. برای این که بدانید چه نوع تایتلی می تواند مخاطب بیشتری کند، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

تایتل یوتیوب خوب چه ویژگی های دارد؟

تایتل یوتیوب

اگر بخواهیم به صورت واضح بگوییم، برای جذب مخاطب ابتدا باید محتوای جذابی داشته باشید که واقعا ارزش تماشا کردن را داشتن باشد؛ زیرا حتی اگر بهترین تایتل را برای ویدیو خود انتخاب کنید ولی محتوای جذابی نداشته باشید، مخاطب چندانی جذب نخواهید کرد.

ما با فرض این که شما محتوای جذابی برای نمایش به مخاطب دارید، پیش می رویم. در اولین قدم باید بدانید که یک تایتل یوتیوب خوب چه ویژگی هایی دارد. یک تایتل مناسب باید به مخاطب خلاصه موضوع ویدیو شما را نشان دهد. مخاطب باید از تایتل شما حداقل پاسخ سوالات زیر را دریافت کند:

  • آیا ویدیو تنها برای سرگرم کردن ایجاد شده است؟
  • آیا محتوا ایده ای برای الهام بخشی می دهد؟
  • آیا ویدیو برای آموزش چیزی جدید ساخته شده است؟
  • موضوع ویدیو درمورد چه حوزه ای است؟

نکات مهم برای نوشتن یک تایتل بهتر

نکات مهم برای نوشتن یک تایتل بهتر

توجه کردن به نکات زیر به شما کمک می کند تا تایتل یوتیوب بهتری داشته باشید:

  • تایتل باید با محتوای شما بیشترین مطابقت را داشته باشد.

اولین و مهم ترین قدم برای انتخاب تایتل این است که عنوانی مرتبط با ویدیو را انتخاب کنید. شاید این نکته بسیار ساده به نظر برسد؛ اما باید بدانید که بسیاری از افراد امروزه از تایتل هایی دروغین تنها برای جذب مخاطب بیشتر استفاده می کنند.

اگر بازدید کننده روی ویدیو شما کلیک کند و متوجه شود که محتوای ویدیوی شما ارتباطی با تایتل شما ندارد، به احتمال زیاد دیگر از کانال و محتوا های یوتیوب شما بازدید نخواهد کرد.

بهترین راه برای انتخاب یک تایتل یوتیوب جذاب این است که عنوانی ساده و توصیفی از ویدیو خود انتخاب کنید. مردم معمولا روی تایتل های ساده اما جذاب که اطلاعات کاملی درمورد ویدیو می دهند کلیک می کنند.

  • انتخاب تایتل با توجه به مخاطبان هدف

اگر بدانید برای چه کسانی محتوا تولید می کنید و مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، می توانید تایتل های بهتری برای ویدیو خود بنویسید. هنگامی که به اندازه کافی با نیاز مخاطب خود آشنایی پیدا کردید، می توانید به سادگی مسائل آن ها را به حالت سوال دربیاورید روی تایتل ویدیوی خود قرار دهید. با این کار احتمال کلیک کردن مخاطب روی ویدیو به میزان قابل توجهی بالا خواهد رفت.

  • انتخاب کلمه کلیدی مناسب

نکته بعدی که برای انتخاب تایتل یوتیوب باید به آن توجه داشته باشید، کلمات کلیدی هستند. برای این که بتوانید بهترین تایتل را انتخاب کنید، سعی کنید که ابتدا درمورد کلمات کلیدی تحقیق کنید. کلمات کلیدی تنها برای پست های وبلاگ نیستند و در یوتیوب نیز نقش کلیدی در دیده شدن ویدیو دارند؛ زیرا حتی اگر ویدیو مناسبی داشته باشید، باید در وهله اول عنوان مناسبی برای ویدیو خود انتخاب کرده باشید تا مخاطبان شما را پیدا کنند.

هنگام تحقیق برای کلمات کلیدی بهترین کار این است که کلمه کلیدی دقیق را تا جایی که می توانید در ابتدای تایتل یوتیوب خود بنویسید. به این ترتیب دیگر بینندگان شما مجبور نخواهند شد تا برای ویدیو به دنبال آن برگردند؛ زیرا می توانند خیلی راحت ویدیو شما را پیدا کنند.

تایتل یوتیوب-3
  • استفاده از براکت را فراموش نکنید.

یکی دیگر از مواردی که می تواند به دیدن شما کمک کند، داشتن تایتل حرفه ای است. گاهی اوقات همین چیز های کوچک هستند که می توانند بین شما و دیگران تفاوت ایجاد کنند.

این مورد اگرچه ممکن است در ابتدا بی اهمیت به نظر برسد؛ اما طبق نظرسنجی های انجام شده توجه به چنین موارد کوچکی در ساخت تایتل یوتیوب باعث شده تا مخاطبان بیشتری روی ویدیو کلیک کنند. سعی کنید در براکت موارد کلیدی و یا اعدادی که مهم هستند را قرار دهید.

  • احساس فوریت ایجاد کنید.

یکی دیگر از راه های جذاب تر کردن تایتل ویدیو این است که احساس فوریت ایجاد کنید. ایجاد احساس فوریت از طریق  تایتل را می توان یکی از قدیمی ترین استراتژی ها برای جذب مخاطب دانست که حتی با گذشت مدت ها نیز معجزه می کند؛ اما توجه داشته باشید که برای ایجاد این احساس فوریت باید دلیلی وجود داشته باشد. اگر بی دلیل از این موارد استفاده کنید، مخاطبان نسبت به محتوا و کانال شما بی اعتماد خواهند شد.

برای تایتل یوتیوب و ایجاد حس فوریت در مخاطب شما می توانید از کلید واژه هایی مانند شگفت انگیز، باور نکردنی، خارق العاده، جدید و مواردی از این دست استفاده کنید که تاثیر بسیار زیادی روی دیده شدن ویدیو دارند.

  • سعی کنید تایتلی با حداکثر 60 کاراکتر انتخاب کنید.

یکی دیگر از راه های عنوان نویسی در تولید محتوا، خلاصه کردن تمام حرفتان در نهایتا 60 کاراکتر است. هر چه تایتل ویدیوی شما کوتاه تر باشد و اطلاعات مهم تری از این طریق به مخاطب برساند، احتمال کلیک کردن مخاطب روی ویدیو نیز بیشتر خواهد بود؛ زیرا مخاطبان تمایل دارند ویدیو ها را به سرعت رد کنند. به همین دلیل داشتن یک تایتل کوتاه در اینجا باعث می شود تا مخاطب سریع تر موضوع ویدیو شما را بفهمد و در صورت علاقه داشتن روی آن کلیک کند. بهترین حالت برای تایتل، خلاصه کردن آن در 60 کاراکتر است.

جمع بندی

یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود مخاطب جذب ویدیو شما شود، تایتل آن است. بدون تایتل جذاب شانس کمی برای جذب مخاطب به کانال خود خواهید داشت. برای این که بتوانید تایتل یوتیوب جذابی بنویسید، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما درمورد این که یک تایتل جذاب چه ویژگی هایی دارد و در حین نوشتن تایتل باید به چه نکاتی توجه کرد، اشاره کردیم.

نظرات کاربران