تنظیمات اولیه وردپرس

تنظیمات اولیه وردپرس

ایجاد یک وب سایت جدید در وردپرس بسیار آسان است. نصب وردپرس نیز کار بسیار ساده ای است. حتی بعضی از هاست سایت هایی که برای سایت خود خریداری می کنید به طور پیش فرض وردپرس را بر روی خود نصب دارند و شما دیگر نیاز به نصب آن ندارید. اگر دوست دارید که سایت خود را امن تر، سریع تر و بهینه تر اجرا کنید، یک سری از کار هستند که باید در تنظیمات اولیه وردپرس آن ها را تنظیم کنید و سپس شروع به طراحی سایت کنید. ما در این مقاله این به این تنظیمات اشاره کرده ایم و در مورد آن ها توضیح داده ایم.

 

پنج تنظیمات اولیه وردپرس

  1. بازنشانی رمز عبور

بازنشانی رمز عبور

یکی از ساده ترین کار هایی که می توانید برای افزایش امنیت سایت خود انجام دهید این است که رمز عبور پیش فرضی را که برای ورود به وردپرس استفاده می کنید عوض کنید.

برای انجام این کار لازم است تا به قسمت Users بروید و در آن جا روی Your Profile کلیک کنید. در اینجا قسمتی به نام Account Managgement را مشاهده خواهید کرد. وارد آن شوید.

پس از وارد شدن به آن گزینه ای به نام Generate password را مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی این گزینه که در می توانید روز عبور جدید دریافت کنید. این مورد از اولین تنظیماتی است که به عنوان تظیمات اولیه وردپرس محسوب می شود.

این رمز عبور را برای استفاده های بعدی خود در جایی ذخیره کنید. امکان دارد که رمز به صورت پنهانی در آمده باشد. به همین خاطر می توانید با کلیک بر روی گزینه نمایش رمز عبور می توانید به راحتی آن را ببینید.

اگر دوست دارید که امنیت بیشتری ایجاد کنید، می توانید علاوه بر رمز، نام کاربری خود را نیز عوض کنید تا بتوانید سایت را در برابر حملات اسپم و هک محافظت کنید.

 

  1. تغییر عنوان سایت به همراه منطقه زمانی سایت

تغییر عنوان سایت به همراه منطقه زمانی سایت

دومین مورد در تنظیمات اولیه وردپرس، تغییر عنوان سایت است. اگر به تنظیمات، قسمت عمومی مراجعه کنید متوجه خواهید شد که تنظیمات مختلف و بسیار زیادی در آن جا وجود دارد که از قبل توسط خود وردپرس تنظیم شده اند.

در این جا لازم است تا شما سه گزینه اصلی را عوض کنید. این سه مورد شامل عنوان سایت، شعار سایت و منطقه زمانی آن است.

عنوان سایت به طور پیش فرض توسط خود وردپرس، وب سایت وردپرس من نام گرفته است. شما می توانید با تغییر آن عنوان سایت را به چیزی مرتبط تر تغییر دهید تا بتوانید بازدید سایت خود را افزایش دهید.

در تنظیمات اولیه وردپرس شعار سایت نیز به طور پیش فرض ” یک سایت وردپرسی دیگر ” نام گرفته است که برای هیچ کسب و کاری مناسب نیست. شما می توانید با افزودن یک شعار یا جمله دیگر به سایت خود مردم را از هدف سایت خود مطلع کنید.

آخرین مورد نیز منطقه زمانی سایت شما است. این مورد نیز به طور پیش فرش روی زمان هماهنگ جهانی یا همان UTC قرار گرفته است. شما می توانید با تغییر آن به منطقه زمانی محل سکونت خود، سردرگمی هایی که ممکن است در آینده به خاطر سفارش های الکترونیک، پست های منتشر شده و رسانه های آپلود شده پیش بیاید جلوگیری کنید.

 

  1. حذف پست، صفحه و محتوای پیش فرش وردپرس

حذف پست، صفحه و محتوای پیش فرش وردپرس

وردپرس به طور پیش فرض، یک سری محتوای ساختگی دارد که از پس از ایجاد سایت در آن قرار می گیرند. یکی از کار هایی که در تنظیمات اولیه وردپرس باید انجام دهید این است که این محتوا ها را حذف کنید. زیرا این موارد بیشتر به عنوان مکان نما عمل می کنند و فقط به شما نشان می دهند که اجزای مختلف سایت در کجای سایت قرار گرفته اند.

حذف این محتوا ها نیز بسیار آسان است. شما می توانید با حذف این موارد کاری کنید که بازدید کنندگان نتوانند محتوا های پیش فرض سایت شما را ببینند. برای این کار نیاز است تا به قسمت posts > all posts که در داشبورد وردپرس شما وجود دارد بروید. در اینجا پستی با عنوان سلام دنیا وجود دارد که می توانید با کلیک بر روی Trash آن را از سایت خود حذف کنید.

 

  1. حذف تم های استفاده نشده

تنظیمات اولیه وردپرس

کار بعدی در تنظیمات اولیه وردپرس این است که تم هایی را که استفاده نمی کنید حذف کنید. شما همیشه قبل از راه اندازی وب سایت یک سری تم ها را نصب می کنید و بعد از تمام شدن کار یکی از آن ها را برای قالب سایت خود استفاده می کنید. تم هایی که استفاده نشده اند در سایت به طور غیر فعال باقی می مانند. این تم های وردپرس بلا استفاده باعث کاهش سرعت و عملکرد سایت می شوند. به همین خاطر برای ایجاد تجربه بهتر کاربران از سایت لازم است که این تم ها را به سرعت پاک کنید.

 

علاوه بر تم در تنظیمات اولیه وردپرس باید هر چیزی را که استفاده نمی کنید و نیازی به آن ها ندارید نیز حذف کنید. زیرا باعث می شوند تا فضای بیشتری اشغال شود. البته این نکته را هم یادآور شویم که برنامه هایی که در سایت بروز نمی شوند می توانند باعث اختلال در امنیت سایت شما شوند.

 

  1. پیکربندی تنظیمات رسانه

تنظیمات اولیه وردپرس

به طور پیش فرض، وقتی تصویری را در سایت خود آپلود می کنید، وردپرس چندین فایل مختلف از آن تصویر با اندازه های مختلف ایجاد می کند. با این کار فایل های غیر ضروری زیادی در وب سایت شما به وجود می آیند که باعث به هم ریختن سایت شما و کاهش سرعت و سئو و عملکرد آن می شوند.

در تنظیمات اولیه وردپرس نیاز است تا این مورد مهم را اصلاح کنید. برای این کار نیاز است تا به قسمت Settings و سپس Media بروید. در اینجا دو گزینه به نام های عرض و ارتفاع را مشاهده خواهید کرد. رد اینجا باید هر دو قسمت را روی صفر تنظیم کنید.

این باعث می شود تا وردپرس امکان این که عکس های جدیدی در اندازه های مختلف تولید کند. شما پس از انجام این تنظیم می توانید عکس های دلخواه خود را در سایت آپلود کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد تنظیمات اولیه وردپرس صحبت کردیم. متوجه شدیم تنظیمات اولیه وردپرس، تنظیماتی هستند که پس از ایجاد وب سایت لازم است آن ها را تنظیم کنید تا بتوانید سایت را امن تر، بهینه سازی و سریع تر کنید. به همین خاطر ما مواردی که نیاز است اصلاح کنید را نام بردیم و نحوه تنظیم آن ها را نیز نشان دادیم.

نظرات کاربران