ساخت سایت فروشگاهی رایگان

ساخت سایت فروشگاهی رایگان

استفاده از سایت های فروشگاهی برای ارتقا سطح کسب و کار و جذب مشتریان جدید، یکی از بهترین کار هایی است که می توانید انجام دهید. کسب و کار های آنلاین و سایت های فروشگاهی بسیار محبوب هستند و بعد از همه گیری کووید 19، محبوبیت آن ها باز هم افزایش یافت. ساخت یک سایت فروشگاهی کار چندان سختی نیست؛ اما برای ساخت یک سایت مناسب که همیشه آماده خدمات دهی و فروش محصول به مشتریان باشد، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. در این مقاله قصد داریم برخی از نکاتی که در ساخت سایت فروشگاهی رایگان باید به آن ها توجه داشته باشید را نام ببریم.

نکات مهم در ساخت سایت فروشگاهی رایگان

ساخت سایت فروشگاهی رایگان

1. دامنه سایت را هوشمندانه انتخاب کنید.

اولین نکته ای که برای ساخت یک سایت فروشگاهی باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب یک دامنه خوب برای سایت است. دامنه ای که برای سایت خود انتخاب می کنید، باید املای ساده ای داشته باشد و برند شما را به خوبی منعکس کند. در حالت ایده آل بهتر است که برای ساخت سایت فروشگاهی رایگان ، نام دامنه را همان نام برند خود انتخاب کنید.

2. مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید.

نکته بعدی که برای ساخت سایت باید به آن توجه داشته باشید، طراحی سایت با توجه به نیاز های مخاطبان هدف است. سایت شما باید به نحوی طراحی شده باشد که مخاطبان هدف شما بتوانند با هر سن و سالی به راحتی از سایت استفاده کنند. سایت باید رابط کاربری ساده و بدون مشکل داشته باشد و روش های مختلفی برای پرداخت ارائه کند. مشتریان به سایت هایی که طراحی ساده تر اما جذاب تری دارند، راحت تر اعتماد می کنند و از آن ها خرید می کنند.

3. درباره سایت های مشابه کسب و کار خود تحقیق کنید.

یک راه خوب برای ساخت سایت فروشگاهی رایگان ، تحلیل و بررسی سایت رقبای شما است که زودتر وارد حوزه تجارت الکترونیک شده اند. ببینید که آن ها در سایت خود از چه ویژگی های مثبتی استفاده کرده اند. همچنین می توانید ببینید که آن ها محصولات خود را به چه روشی به نمایش گذاشته و قیمت گذاری کرده اند. مواردی مانند مدت زمان مورد نیاز برای تحویل نیز می تواند در انتخاب مشتریان برای خرید محصول تاثیر داشته باشد. سعی کنید با الهام گرفتن از نقاط قوت رقبای خود، برای ساخت یک سایت فروشگاهی رایگان و بی نقص استفاده کنید.

سایت های مشابه

4. یک پلتفرم تجارت الکترونیک انتخاب کنید.

انتخاب پلتفرم تجارت الکترونیک مناسب بخش مهمی از مراحل ساخت سایت است. پلتفرم های تجارت الکترونیک با یکدیگر یکسان نیستند. برخی از آن ها برای سایت ها و فروشگاه های آنلاین بسیار کوچک و با نیاز های تجاری ساده مناسب هستند؛ اما اگر قصد دارید که فرایند پیچیده تری را پیاده کنید، لازم است که یک پلتفرم تجارت الکترونیک مناسب با کسب و کار خود انتخاب کنید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که برای انتخاب پلتفرم تجارت الکترونیک مناسب زمان کافی کنار بگذارید.

5. از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید.

شاید ساده به نظر برسد، اما برای ساخت سایت فروشگاهی رایگان حتما باید تصاویر خود را در کیفیت های بالا بهینه سازی کنید. چرا که تصاویر اولین چیزی هستند که توجه مشتریان را به خود جلب می کنند و اگر به اندازه کیفیت و جذابیت نداشته باشند، به سرعت سراغ گزینه بعدی می روند. همچنین اگر بارگذاری عکس به دلیل حجم بالای عکس بیش از حد طول بکشد، اتفاق مشابهی خواهد افتاد.

فرقی نمی کند که چه محصولی می فروشید، وجود عکس های باکیفیت از تمامی زوایا می تواند در جلب اعتماد و توجه مشتریان برای خرید تاثیر بسیار مثبتی بگذارد. مشتری محصولی را که بتواند بهتر ببیند و بررسی کند خریداری می کند.

6. سایت را واکنش گرا طراحی کنید.

برای ساخت سایت فروشگاهی رایگان حتما باید یکی از ویژگی هایی که در نظر داشته باشید، واکنش گرا بودن سایت است. همان طور که می دانید مشتریان شما با دستگاه های مختلف که صفحه نمایش های با اندازه مختلفی نیز دارند به سایت شما سر می زنند. یک سایت با طراحی واکنش گرا می تواند در دستگاه های مختلف با اندازه صفحه نمایش های متفاوت به خوبی به نمایش درآید و خود را با توجه به اندازه صفحه نمایش تطبیق دهد تا کاربر بهترین تجربه را از بازدید سایت داشته باشد.

7. قسمتی را به بررسی و رتبه بندی محصولات اختصاص دهید.

کار بعدی که در ساخت سایت فروشگاهی رایگان باید به آن دقت کنید، این است که حتما قسمتی از سایت را به بررسی و رتبه بندی محصولات اختصاص دهید. مشتریان شما باید بدانند که محصولی که قرار است خریداری کنند دارای چه ویژگی هایی است. همچنین حتما قسمتی را نیز برای نظر دهی مشتریان درمورد محصول بگذارید. مشتریان به نظرات دیگر خریداران به سرعت اعتماد خواهند کرد و اگر محصول شما نظرات مثبتی دریافت کرده باشد، می تواند به یک نقطه قوت برای فروش محصول تبدیل شود.

رتبه بندی محصولات

8. توضیحات و مشخصات محصول را بنویسید.

 در ساخت سایت فروشگاهی رایگان ، قسمتی از سایت حتما باید درمورد توضیحات و مشخصات باشد. مشتری حتما باید اطلاعاتی درمورد ابعاد، وزن، کاربرد، رنگ، مواد به کار رفته، ایمنی و اطلاعات دیگر درمورد محصول داشته باشد تا آن را خریداری کند. اگر شما اطلاعات کاملی از محصول خود در سایت قرار نداده باشید، مشتری مجبور می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر به دیگر سایت ها مراجعه کند و در این راه ممکن است مشتری خود را به همین دلیل از دست بدهید.

9. روش های پرداخت متفاوت فراهم کنید.

برای این که اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید، چندین راه پرداخت برای خرید محصولات پیش روی آن ها بگذارید. هر چه تعداد درگاه های خرید شما بیشتر باشد، مشتری در خرید راحت تر خواهد بود و این کار شانس فروش شما را بالا می برد.

جمع بندی

کسب و کار های تجارت الکترونیک سهم بسیار بزرگی از کسب و کار ها را تشکیل می دهند و روز به روز نیز محبوب تر می شوند. اولین قدم برای ورود به دنیای تجارت الکترونیک، راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی است. برای آشنایی بیشتر در این مقاله درمورد نکات مهمی را که در ساخت سایت فروشگاهی رایگان باید به آن ها توجه کنید نام بردیم.

نظرات کاربران