طراحی فروشگاه اینترنتی

چگونگی طراحی فروشگاه اینترنتی

راه اندازی  وب سایت گام ابتدایی برای طراحی فروشگاه اینترنتی شما است. طراحی اشتباه وب سایت مشتریان را در رابطه با کسب و کار شما ناآشنا و آشفته خواهد کرد. این امر بر روی کاهش یا افزایش فروش  تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه به بررسی ویژگی های سایت یک فروشگاه اینترنتی می پردازیم.

فرمول سوددهی

فرمول سوددهی در خرید و فروش به صورت تاریخی این گونه است:

  • اطمینان حاصل کنید بازار سودآوری را برای خود انتخاب کرده اید.
  • بیشتر از رقبای خود برای جذب مشتریان بکوشید.
  • هزینه های تولیدی را به کمترین میزان ممکن برسانید تا سود حداکثر شود.

در قرن بیست و یکم دستیابی به چنین هدفی دیگر به این آسانی ها نیست. کسب و کار های سنتی دیگر  قادر به ارتباط با مشتریان مدرن خود نیستند.  در مقایسه با کسب و کارهایی که می توانند با بودجه پایین و بدون فروشگاه فعالیت کنند موقعیت مکانی چیزی بیش از صرفا یک نقطه ضعف قابل چشم پوشی و جبران است. اینجا است که اهمیت طراحی فروشگاه اینترنتی به میان خواهد آمد.

چه سبکی از طراحی مناسب کسب و کار شماست؟

طراحی فروشگاه اینترنتی

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب سبک باید دو عنصر را در نظر بگیریم:

  • سبک شما چه چیزی در مورد برند کسب و کار شما می گوید
  • مشتریان باید قادر باشند تا در همان نگاه اولیه به سادگی دریابند کسب و کار شما در چه حوزه ای است و چه نوع محصولی را عرضه می کند.

معمولا سبک طراحی فروشگاه اینترنتی شما تمام آن چه را که باید در مورد کسب و کار شما دانست، بیان می کند؛ مثل انتخاب فونت ورنگ بندی ها. برای فروشگاه هایی که اجناس تجملی به فروش می رسانند هرچه پر زرق و برق تر بهتر؛ اما چنین سبکی برای برای فروش ابزارآلات بیرون از خانه مناسب نیست. حیاتی است که برای این امر از تصویر ذهنی مشتری نسبت به کسب و کار و مشتریان هدف خود آگاه باشیم.

استفاده آسان از خدمات سایت

بر اساس مطالعات انجام شده متوسط زمانی که مشتریان از یک سایت فروشگاه اینترنتی سپری می کنند 54 ثانیه است، و بیش از نیمی از بازدیدکنندگان پس از مشاهده صفحه اول سایت را ترک می کنند. در نظر گرفتن این نکته برای طراحی ساده و کاربر پسند سایت ضروری است.

وب سایت شما باید چه ویژگی هایی را داشته باشد؟

ویژگی ها

باید از خود بپرسید طراحی سایت شما باید چه ویژگی هایی داشته باشد، آیا وجود صفحه درباره ما ضروری است یا خیر. نحوه پرداخت، سبد خرید، ارسال محصول به مشتری و خدمات پس از فروش، نحوه معرفی محصول به صورت تصویری یا صوتی ملزوماتی است که باید آن ها را در ذهن داشته باشید.

  • لیستی از محصولات خود تهیه کنید

هنگام تهیه ی لیست محصولات خود نکات زیر را در نظر داشته باشید

  1. معرفی محصول: یک معرفی ترغیب برانگیز مشکلات مصرف کننده را خطاب قرار می دهد.
  2. تصویر محصول: اگر بودجه شما مناسب است یک عکاس را برای این امر به خدمت بگیرید. برای محصولات با قیمت بالا تر مانند مبلمان و برخی از پوشاک از تصویر دهی 360 درجه استفاده نمایید.
  • دسته بندی محصولات

وجود طبقه بندی محصولات را با یک جست و جوی ساده به مشتریان معرفی و از سردرگمی آنان جلوگیری می کند.

  • ایجاد گزینه هایی برای پرداخت

عموم فروشگاه های آنلاین از چندین روش پرداخت استفاده می کنند مانند: paypal، apple pay ، creditcard.

اطمینان حاصل کنید که انواع روش های پرداخت را در نظر گرفته اید.

  • استراتژی های تحویل محصول به مشتری

بسیار مهم است که محصولات از چه راهی و در چه شرایطی به دست مشتری می رسند؛ زیرا 56 درصد مشتریان پس از یک تجربه تحویل ناخوشایند اقدام به خرید مجدد نخواهند کرد.

برای تدوین استراتژی تحویل محصول باید به نکات زیر توجه کرد:

  1. نرخ تحویل شما ثابت، متغیر و یا رایگان است؟
  2. از چه سرویس حمل و نقلی استفاده می کنید؟
  3. آیا کسب و کار شما ارسال برون مرزی خواهد داشت یا خیر.

اهمیت استفاده از فضای مجازی

فضای مجازی

پیش از راه اندازی وب سایت شروع  به کار بر روی مخاطبان آنلاین خود کنید. پیش نمایش های سریع محصول، تیزر ها و پیش نمایش های پشت صحنه را برای ایجاد انتظار پیشاپیش منتشر کنید. سپس روز راه اندازی را اعلام  و با در نظر گرفتن تخفیف برای این روز مشتریان را به خرید بیشتر ترغیب کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

کسب و کارهای بدون مخاطب ممکن است  برای قبل و بعد از راه اندازی خود از این روش استفاده کنند. مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ به شرح زیر است:

  • گسترش آگاهی از برند
  • درگیر شدن مشتری با شبکه ی معرفی محصول در پلتفرم های مختلف
  • کانال تبلیغ بی واسطه و افزایش در فروش

استفاده از این روش در مراحل ابتدایی کسب و کار می تواند باعث جذب  و افزایش مخاطبان اولیه شود و افزایش بازدید نام برند در میان موتور های جست و جو را در پی داشته باشد.

جمع بندی

 سفر هر فرد در طراحی فروشگاه اینترنتی منحصر به فرد خواهد بود. شما باید پلتفرم مناسب با کسب و کار خود را انتخاب کنید سپس کاتالوگ محصولات خود را جمع آوری نمایید و سبک خود را طراحی کنید. بعد از آن وقت آن است که بر روی بازاریابی فروشگاه تمرکز کنید. برند خود را ارتقا دهید و با تبلیغات بصری و زیبا خریداران را با پلتفرم های تبلیغاتی و کانال های توزیع درگیر نمایید.

نظرات کاربران