عنوان جذاب

ایده هایی برای انتخاب یک عنوان جذاب

عنوان اولین چیزی است که مخاطب با آن رو به رو می شود. به همین دلیل می تواند تاثیر بسیار زیادی در دفع یا جذب مخاطب داشته باشد. عنوان جذاب عنوانی است که بتواند توجه مخاطب را جلب کند و او را به خواندن ادامه متن ترغیب نماید. در انتخاب عنوان باید به نکات مهمی مانند کوتاه و مختصر بودن آن، مرتبط بودن آن با محتوای متن، استفاده از کلمات کلیدی و مواردی از این دست توجه داشت. برای این که بهتر با شیوه نوشتن یک عنوان خوب آشنا شوید، ادامه مقاله را مطالعه کنید.

نکات مهم برای نوشتن یک عنوان جذاب

عنوان جذاب
  • به مخاطبان بگویید مقاله به چه سوالی پاسخ خواهد داد.

اولین کاری که برای نوشتن عنوان باید انجام دهید، این است که به مخاطب خود دقیق بگویید که محتوای شما به کدام یک از سوالات آن ها پاسخ خواهد داد. همان طور که می دانید، اینترنت پر از محتوا است. افرادی که روزانه از اینترنت بازدید می کنند، حوصله یا وقت سر زدن به تمامی مقاله ها برای پیدا کردن پاسخ سوال خود را ندارند. به همین دلیل عنوانی برای مخاطب عنوان جذاب محسوب می شود که به او دقیق بگوید مقاله به سوال او پاسخ خواهد داد یا خیر.

خوانندگان همیشه می خواهند بدانند که قبل از کلیک روی لینک یک مقاله دقیقا درمورد چه چیزی مطالعه خواهند کرد. به همین دلیل در عنوان خود دقیق به این موضوع اشاره کنید که در این مقاله درمورد چه چیزی توضیح داده شده است. عنوان مقاله شما نباید به نحوی باشد که مخاطب پس از خواندن آن تصور کند وقت خود را هدر داده است.

  • تیتر هایی که مردم دوست دارند را انتخاب کنید.

افراد هر روز با انبوهی از عناوین رو به رو می شوند. در این بین مخاطب تنها روی لینکی کلیک خواهد کرد که عنوان جذاب داشته باشد. برای این که بتوانید تیتر های مورد علاقه مردم را برای محتوا های خود انتخاب کنید، باید خودتان را جای مخاطب بگذارید. باید ببینید که چه چیزی و چگونه آن ها را به محتوای با کیفیت شما جذب خواهد کرد.

برای این کار کافی است خودتان در طول روز به عنوان وبلاگ هایی که جست و جو می کنید، مجله هایی که ورق می زنید یا برنامه هایی تماشا می کنید، دقت کنید. ببینید که کدام یک از عنوان ها شما را برای خواندن یا دیدن مقاله جذب کرده اند. برعکس این کار نیز ممکن است جواب بدهد. ببینید که کدام از عنوان ها شما را آزار دادند و به مخاطب خود با ارائه اطلاعات غلط توهین می کردند.

تیتر های مورد علاقه مردم
  • برای نوشتن تیتر های جذاب تمرین کنید.

تمرین در هر کاری شما را تبدیل به فرد حرفه ای تری خواهد کرد. برای نوشتن عنوان های جذاب نیز این موضوع صدق می کند. هر چه تمرین بیشتری انجام دهید و عنوان مقالات بیشتری را بنویسید، نوشتن عنوان جذاب برای شما آسان تر خواهد بود. به همین دلیل سعی کنید به طور منظم تمرین کنید و مقاله های مختلفی با عنوان های جذاب بنویسید.

یکی از معروف ترین فعالان حوزه بازاریابی، جاستین بلکمن تصمیم گرفت تا بیش از 10000 تیتر جذاب را تنها در 100 روز بنویسد. او پس از این میزان تمرین متوجه شد که قدرت او در نوشتن تیتر های جذاب به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

البته شما برای این که بتوانید تیتر های جذابی بنویسید، حتما لازم نیست که مثل جاستین بلکمن سخت تمرین کنید. شما می توانید با روزی ده یا حتی هفته ای سی دقیقه تمرین کردن را شروع کنید تا بعد از مدتی متوجه شوید چقدر در نوشتن عنوان جذاب حرفه ای تر شده اید.

  • استفاده از کلمات کلیدی.

یکی دیگر از راه های نوشتن تیتر های جذاب استفاده از کلمات کلیدی است که در تحقیقات خود به دست آورده اید. استفاده از کلماتی که مخاطبان با آن ها جستج و و های خود را انجام می دهند، می تواند آن ها را به مقاله شما جذب کند.

با این کار نه تنها در جذب مخاطبان موفق تر عمل خواهید کرد، بلکه می توانید سئو سایت و  پست های وبلاگ خود را نیز بهبود ببخشید تا در صفحه نتایج جست و جو رتبه بهتری را کسب کنید

کلمات کلیدی
  • از تیتر های زرد استفاده نکنید.

به تیتر هایی که به بهانه های مختلف و دروغین مخاطبان را به سمت خود جذب می کنند، تیتر های زرد گفته می شود. این نوع از تیتر ها شاید در ابتدا موفق عمل کنند؛ اما بعد از مدتی باعث خواهند شد که مردم اعتماد خود را نسبت به محتوا های شما از دست بدهند و دیگر برای خواندن یا دیدن آن ها به سایت شما مراجعه نکنند. استفاده از عنوان جذاب دروغین برای کسب و کار هایی که تنها بر اساس کلیک هایی دریافت می کنند درآمد کسب می کنند شاید مفید باشد؛ اما اگر کسب و کاری دارید که نیاز به جلب اعتماد مردم دارد، استفاده از این نوع تیتر ها می تواند ضربه های جربان ناپذیری به کسب و کار شما وارد کند.

حتما عنوانی را برای محتوای خود انتخاب کنید که مطمئن هستید با متن و درونمایه آن مطابقت دارد. از عنوان هایی که در توضیحات آن ها زیاده روی شده و اطلاعات دروغین را ارائه می دهند، به هیچ عنوان استفاده نکنید. به همین دلیل اگر قصد دارید مخاطبان زیادی را جذب کنید که همیشه به پست های شما سر بزنند، از روش های دیگر برای نوشتن عنوان های جذاب استفاده کنید.

جمع بندی

عنوان را می توان یکی از مهم ترین بخش های هر مقاله یا ویدیو دانست؛ زیرا عنوان اولین چیزی است که مخاطب با آن رو به رو خواهد شد. به همین دلیل نقش مهمی را در جذب یا دفع مخاطب خواهد داشت. برای این که عنوان های جذابی بنویسید، راه های زیادی وجود دارد. برای مثال تمرین کردن برای نوشتن عنوان های جذاب و استفاده نکردن از تیتر های زرد، برخی از راه هایی هستند که می توانید به کمک آن ها یک عنوان جذاب بنویسید.

نظرات کاربران