کلمات کلیدی تجاری

انواع کلمات کلیدی تجاری چیست؟

از آنجایی که مشتریان بیشتر و بیشتر خرید خود را به صورت آنلاین انجام می دهند، دسترسی کسب و کار ها به مشتریان بسیار مهم است. یادگیری الگو های جستجوی آنلاین می تواند به شرکت ها کمک کند تا مشتریان بالقوه را پیدا کنند و در سایت خود تولید محتوا کنند. کلمات کلیدی تجاری به شما کمک می کند محصولات و خدمات سایت خود را با متناسب با علایق مشتریان خود تنظیم کنید.

کلمات کلیدی تجاری چیست؟

کلمات کلیدی تجاری کلمات و عباراتی هستند که افراد برای جستجوی محصولات در اینترنت استفاده می کنند. موتور های جستجو الگوریتم هایی دارند که کاربران را به نتایج مرتبط وصل می کنند. کلمات کلیدی، تعداد دفعات به روز رسانی محتوا و اعتبار سایت در نتایج موتور های جستجو تاثیر زیادی دارند.

این کلمات کلیدی نشان دهنده علاقه به یک محصول یا خدمات خاص هستند و معمولا منجر به خرید می شوند. یک مثال برای کلمات کلیدی تجاری «بهترین ابزار بازاریابی ایمیلی» است. کاربرانی که این کلمه را جستجو می کنند به احتمال زیاد به ابزار بازاریابی ایمیلی نیاز دارند و به همین دلیل است که به دنبال وبسایت های مرتبط می گردند.

چرا باید از کلمات کلیدی تجاری استفاده کنیم؟

کلمات کلیدی تجاری

شرکت ها برای افزایش رتبه خود در نتایج جستجو از کلمات کلیدی تجاری استفاده می کنند. زمانی که محتوای وبسایت شما با جستجو های رایج مرتبط با کسب و کار شما مطابقت داشته باشد، می توانید ترافیک وبسایت بیشتری جذب کنید، دیگران را با برند خود آشنا کنید و فروش خود را افزایش دهید.

هنگام استفاده از کلمات کلیدی تجاری، مهم است که درمورد اصطلاحاتی که مردم برای جستجوی محصولات و خدمات مشابه شما استفاده می کنند، تحقیق کنید. این می تواند به شما کمک کند تا بازار هدف خود را پیدا کنید. کلمات کلیدی تجاری باعث جذب مشتری بالقوه و افزایش نرخ تبدیل بازدیدکنندگان می شوند. شما می توانید از کلمات کلیدی تجاری در این قسمت استفاده کنید:

  • تولید محتوای وبسایت
  • توضیحات متای وبسایت
  • پست ها و هشتگ های شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات دیجیتال
  • تگ های وبسایت

انواع کلمات کلیدی تجاری

انواع کلمات کلیدی تجاری
  1. کلمات کلیدی در بازار

کلمات کلیدی در بخش بازار، صنعت یا نوع کالایی را که کاربر در جستجوی آن است مشخص می کند. این نوع کلمات کلیدی ممکن است یک دسته بندی گسترده یا خاص داشته باشند.

  1. کلمات کلیدی مرتبط با مشتری

کلمات کلیدی مرتبط با مشتری شامل یک کلمه یا عبارتی است که عبارت جستجو را به جمعیت خاصی از مشتریان محدود می کند.

  1. کلمات کلیدی محصولات

کلمات کلیدی محصولات به نوع محصول و برند خاصی اشاره دارد که کاربر به دنبال آن است. برای مثال کاربری مدل ماشین خاصی را در اینترنت جستجو می کند. این نشان می دهد که کاربر به دنبال نوع خاصی از وسیله نقلیه از برند مشخصی است.

  1. کلمات کلیدی تجاری برند

کلمات کلیدی برند شامل یک نام تجاری هستندٰ اما از کلمه کلیدی محصولات کلی تر هستند. برای مثال کاربر برند های مختلف عطر را جستجو می کند.

  1. کلمات کلیدی بدون برند

کلمات کلیدی بدون برند شامل نام تجاری خاصی نیستند. استفاده مکرر از کلمات کلیدی توصیفی و کلمات کلیدی برند می تواند ترافیک وبسایت شما را کاهش دهد. مهم است که در تولید محتوای وبسایت از هر دو نوع کلمات کلیدی برند و بدون برند استفاده کنید.

  1. کلمات کلیدی رقیب

کلمات کلیدی رقیب کلماتی هستند که حاوی نام تجاری رقبای شما هستند. شرکت ها می توانند درمورد کلمات کلیدی رقیب تحقیق کنند تا بدانند هر کاربر در یک صنعت خاص چه چیزی را جستجو می کند.

  1. کلمات کلیدی کوتاه

کلمات کلیدی کوتاه سه کلمه یا کمتر هستند. این نوع کلمات کلیدی می توانند تعداد بیشتری از نتایج را به کاربر نشان دهند. بااینکه می توانید ترافیک سایت خود را از طریف کلمات کلیدی کوتاه افزایش دهید؛ اما نسبت به کلمات کلیدی بلند، این کلمات نرخ تبدیل زیادی برای سایت شما نخواهند داشت. این نوع کلمات کلیدی در نتایج جستجو رقابتی هستند؛ زیرا بسیاری از شرکت ها از کلمات کلیدی کوتاه برای وبسایت خود استفاده می کنند.

  1. کلمات کلیدی متوسط

این نوع کلمه کلیدی ممکن است سه یا چهار کلمه طولانی باشند. این نوع کلمات شاید نسبت به کلمات کلیدی کوتاه ترافیک کمتری برای سایت شما داشته باشند؛ اما مخاطبان هدفمندی را به سایت شما هدایت می کنند که احتمال خریدشان بیشتر است.

  1. کلمات کلیدی بلند
کلمات کلیدی بلند

کلمات کلیدی long tail یا بلند خاص ترین نوع کلمات کلیدی تجاری هستند و رقابت کمتری در رتبه بندی های موتور های جستجو دارند. این کلمات تعداد بازدیدکنندگان سایت شما را افزایش نمی دهند. اما کاربرانی را که علاقه بیشتری به محصولات شما دارند و احتمال خریدشان خیلی بیشتر است، به سایت شما هدایت می کنند.

  1. کلمات کلیدی خریدار

کلمات کلیدی خریدار نوعی از کلمات کلیدی تجاری هستند که درمورد خرید یک محصول یا خدمات توضیح می دهند. این نوع کلمه کلیدی به جز کلمات کلیدی تجاری، انواعی دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • اطلاعاتی: کلمات کلیدی اطلاعاتی برای کاربرانی است که به تازگی فرایند جستجو را آغاز کرده اند و به دنبال اطلاعاتی درمورد یک محصول یا خدمات هستند. برای مثال «چگونه پرستار کودک استخدام کنیم؟» از کلمات کلیدی اطلاعاتی است.
  • ناوبری: بازدیدکنندگان بیشتر در هنگام خرید یک محصول از کلمات کلیدی ناوبری برای رفتن به یک وبسایت خاص استفاده می کنند. برای مثال «شهربازی در تهران» از کلمات کلیدی ناوبری است.
  • تراکنشی: هنگامی که کاربران آماده خرید هستند، از کلمات کلیدی تراکنشی مانند «فرم ثبت نام مدرسه» استفاده می کنند.

جمع بندی

ما در این مقاله کلمات کلیدی تجاری و انواع آن را به شما معرفی کردیم. شما می توانید از ابزار گوگل ادز برای پیدا کردن کلمات کلیدی تجاری استفاده کنید.

نظرات کاربران