لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ یکی از نکاتی است که هنگام تنظیم سئوی سایت باید به آن دقت کنید. اگر شما هم نمی دانید که لینک بیلیدینگ چیست، باید بگوییم که ما در این مقاله به طور کامل در مورد آن توضیح داده ایم.

لینک بیلدینگ چیست؟

لینک بیلدینگ به زبان ساده یک فرآیند است که باعث می شود بقیه سایت ها به سایت شما بک لینک دهند. تمامی بازاریابان و صاجبان کسب و کار باید کاری کنند که بتوانند بقیه سایت ها به سایت شما بک لینک دهند. این باعث می شود تا ترافیک ورودی و اعتبار سایت شما افزایش یابد.

اما سوالی که پیش می آید این است که چرا باید به لینک بیلدینگ اهیمت دهیم و لینک بسیازیم. در این مورد ابتدا باید گفت الگوریتم گوگل همیشه در حال تغییر است و هر روز کامل تر می شود. اما چیزی که در طول سال در الگوریتم گوگل دست نخورده باقی مانده است بک لینک است. گوگل هنوز هم مانند گذشته برای تعیین سئو و رتبه یک سایت از بک لینک ها کمک می گیرد.

به همین خاطر است یکی از روش های بهینه سازی سایت برای سئو، بک لینک ها هستند. بک لینک ها در واقع معیاری برای گوگل هستند که نشان می دهد سایت شما منبعی با کیفیت و معتبر است. به همین خاطر است که سایت هایی که بک لینک بیشتری دارند، شایسته دریافت رتبه بالاتری هستند. با استفاده از لینک بیلدینگ به راحتی می توان بک لینک های بسیار زیادی را از سایت های مختلف دریافت کرد.

لینک بیلدینگ چیست؟

راه های درست و اشتباه دریافت بک لینک

به طور کلی برای دریافت بک لینک، راه های درست و اشتباهی وجود دارد. اگر به ماندگاری طولانی وب سایت خود اهیمت می دهید و می خواهید که رتبه خوبی را کسب کنید، فقط و فقط باید از روش های طبیعی دریافت بک لینک استفاده کنید. روش های اشتباه معمولا خریدن بک لینک و دستکاری در سایت برای دریافت بک لینک است. در صورتی که از این روش ها استفاده کنید و گوگل متوجه شود، ممکن است به عنوان جریمه به طور کلی از صفحه نتایج جست و جو حذف شوید.

اما روش طبیعی و ارگانیگ آن که اصطلاحا لینک بیلدینگ گفته می شود، یکی از روش هایی است که با آن می توانید برای سایت خود بک لینک دریافت کنید. این روش کمی دشوار و وقت گیر است. زیرا باید سعی کنید که از سایت های معتبر و بزرگ بک لینک دریافت کنید. دریافت بک لینک از سایت های معتبر تاثیر بیشتری در سئو شما دارد و به همین نسبت دریافت بک لینک از سایت های کوچکتر و ناشناخته تر تاثیر کمتر. به همین خاطر است که دریافت بک لینک از سایت های معتبر کار نسبتا سخت و زمان بری شناخته می شود.

راه های درست و اشتباه دریافت بک لینک

دلیل اهمیت لینک بیلدینگ در سئو

لینک بیلدینگ یکی از عوامل بسیار مهمی است که در رتبه بندی صفحات نقش دارند. به گفته خود گوگل سایت ها می توانند با افزایش و دریافت بیشتر بک لینک های باکیفیت رتبه خود را در سئو بهبود دهند.

برای مثال فکر کنید ما سایتی هستیم که تجهیزات توربین بادی می فروشد. در همین حین با سایت های زیاد دیگری رقابت می کنیم تا نتایج بهتری داشته باشیم. در اینجا است که بک لینک به شما می تواند کمک بسیاری کند. زیرا یکی از عوامل مهمی که گوگل به آن در رتبه بندی سایت توجه می کند، میزان بک لینک های معتبری است که دریافت کرده اید.

استفاده از لینک بیلدینگ و دریافت بک لینک موجب می شود تا گوگل سایت شما را معتبر بداند. همچنین برخی از مزایای دیگر بک لینک عبارتند از :

  • افزایش اعتماد و اعتبار صفحات پیوند دهنده
  • سئو و بهینه سازی محتوای سایت های مربوطه
  • متن لنگر و لینک های دریافتی

مهم ترین مفهومی که شما باید در این جا درک کنید این است که تا جایی که می توانید بک لینک های خارجی دریافت کنید. با این کار محتوایی که بر اساس کلمات کلیدی تهیه کرده اید رتبه بهتری خواهد داشت.

دلیل اهمیت لینک بیلدینگ در سئو

ساده ترین استراتژی های دریافت بک لینک

برخی از ساده ترین و بهترین استراتژی ها برای لینک بیلدینگ و دریافت بک لینک عبارتند از :

  • تولید محتوا: ساده ترین راه همین است. تولید محتوای جذاب، منحصر به فرد و با کیفیت. سعی کنید محتوایی تولید کنید که آنقدر مفید و جذاب باشد که مردم دوست داشته باشند آن را به اشتراک بگذارند و به آن لینک بدهند. به همین خاطر است در اولین کار برای دریافت بک لینک، باید خودتان اقدام کنید و محتوای جذاب خود را منتشر کنید.
  • ذکر نظرات : مرحله بعدی این است که محصول، خدمات یا به طور کلی سایت خود را به افراد بزرگی در صنعت شما مشغول به کار هستند نشان دهید. همچنین می توانید برای لینک بیلدینگ سایت خود را به افرادی که در رسانه های احتماعی دنبال کنندگان زیادی دارند نشان دهید تا بک لینک دریافت کنید.
  • کمک گرفتن از دوستان و شرکا: از افراد نزدیک خود، همکاران و دوستان خود استفاده کنید و از آن ها بخواهید تا به سایت شما لینک دهند. به همین خاطر است که داشتن ارتباط بسیار مهم است. در ضمن دریافت بک لینک از سایتی که به حوضه تخصصی شما مرتبط است، تاثیر بیشتری از سایت های تصادفی و نامرتبط خواهد داشت.

آخرین نکته ای باید به آن دقت داشته باشید این است که دریافت بک لینک قطعا زمان می برد و طول می کشد. شما فقط باید صبر و پشتکار داشته باشید و تنها کاری که نباید در لینک بیلدینگ انجام دهید، انجام ندادن کار هایی است که خلاف دستورات گوگل مانند خریدن بک لینک یا دستکاری در تنظیمات سایت است. هرگز برای سریعتر رسیدن به نتیجه دلخواه ریسک نکنید. زیرا برای سئو شما مخرب خواهند بود.

ساده ترین استراتژی های دریافت

لینک سازی داخلی

یکی از راه های ساده، آسان و بدون هزینه این است که به صفحاتی که قصد دارید رتبه آن ها را بهبود دهید، لینک سازی داخلی برای آن صفحه است. در این روش همه چیز در اختیار شماست و نیازی به دیگران ندارید. این روش برای بهبود رتبه صفحات خاصی که در نظر دارید بسیار مفید است. هرچند که این روش به اندازه بک لینک خارجی موثر نیست اما باز هم ارزش این را دارد که برای آن تلاش کنید.

 

جمع بندی

در این مقاله در مورد لینک بیلدینگ صحبت کردیم. متوجه شدیم که لینک بیلدینگ در واقع فرآیندی است که در طی آن سعی می شود تا از سایت های معتبر و با کیفیت بک لینک دریافت شود. علت آن نیز اهیمت بسیار بالای بک لینک در سئو سایت است.

نظرات کاربران