محتوای یتیم در وردپرس

شناسایی محتوای یتیم در وردپرس

یکی از مسائلی که در استراتژی تولید محتوا نقشی اساسی دارد، پیوند های درونی محتواست. گوگل و سایر موتور های جستجو از همین پیوند های درونی محتوا استفاده می کنند تا ارتباط یک قطعه از محتوا را متوجه شوند. این پیوندها می توانند از دامنه خودتان یا از دامنه خارجی باشد. از مزیت های استفاده از پیوند از دامنه داخلی این است که این کار یک فرایند بسیار ساده است و میتوان آن را به راحتی مدیریت کرد. حال ممکن است از خود بپرسید که ارتباط این توضیحات با محتوای یتیم در وردپرس چیست. به پست یا صفحه ای در وب سایت شما که هیچ لینک داخلی به آن پیوند نشده باشد، محتوای یتیم می گویند. ممکن است پیوندهایی به یک صفحه یا پست جدید از نقشه سایت و همچنین از صفحات دسته یا برچسب وجود داشته باشد، اما اگر پیوندهای متنی وجود نداشته باشد، این پست ها یا صفحات را می توان محتوای یتیم در نظر گرفت.

محتوای یتیم می تواند لطمه زیادی به سئو و رتبه وب سایت شما در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل وارد کند، زیرا موتورهای جستجو نمی توانند محتواهای یتیم را به عنوان محتوای مرتبط تشخیص دهند. در نتیجه، ممکن است که پست ها و صفحاتی که محتوای یتیم به شمار می آیند به وسیله ربات های گوگل ایندکس نشوند و محتوای شما در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل ظاهر نشود. در نتیجه، برای آن که مطمئن شوید که محتوای شما ایندکس می شود و به وسیله ربات های موتور های جستجو به عنوان محتوای مرتبط تشخیص داده می شود، بهتر است که از پیوند داخلی مرتبط در محتوا های خود استفاده کنید. این کار باعث می شود که محتوای شما به چشم بیاید و با خطر ایندکس نشدن رو به رو نشود.

نحوه پیدا کردن محتوای یتیم در وردپرس

نحوه پیدا کردن محتوای یتیم در وردپرس

روش های زیادی برای پیدا کردن محتوای یتیم وجود دارد. شما هم می توانید با روش دستی و هم با استفاده از افزونه های مختلف موجود در وردپرس، محتوای یتیم را پیدا کنید. برای آن که محتوای یتیم در وردپرس را به صورت دستی پیدا کنید، باید وب سایت وردپرس خود را به طور کامل بررسی کنید و تمامی محتواهایی که ایندکس نشده اند را پیدا کنید. در ادامه می توانید محتواها و صفحاتی که ایندکس نشده اند را با آن هایی که پیوندهای داخلی ندارند مقایسه کنید و متوجه شوید که کدام یک از صفحات و محتوا های شما، محتوای یتیم هستند.

اگر وب سایت وردپرس شما جدید باشد و تعداد مطالب و محتوا هایی که در وب سایت خود قرار داده اید محدود باشند، می توانید از روش دستی برای پیدا کردن محتوای یتیم در وردپرس استفاده کنید. اما پیدا کردن محتوای یتیم در وردپرس برای وب سایت های بزرگ تر که تعداد محتوا ها و صفحاتشان زیاد است، کاری دشوار و تا حدی غیر ممکن است. برای این کار، افزونه هایی در وردپرس وجود دارند که شما می توانید با استفاده از آن ها، محتوای یتیم را شناسایی کنید و با ساخت لینک، مشکل آن ها را برطرف کنید. در ادامه مقاله شما را با این افزونه ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

بهترین افزونه ها برای یافتن و برطرف کردن محتوای یتیم در وردپرس

بهترین افزونه ها برای یافتن و برطرف کردن محتوای یتیم در وردپرس

همان طور که بیان کردیم، دو روش برای یافتن و برطرف کردن محتوای یتیم وجود دارد. یکی از آن ها روش دستی است که برای این کار باید تمامی پست ها و صفحاتی که در وب سایت وردپرس خود قرار داده اید را بررسی کنید. بدیهی است که چنین کاری برای وب سایت های بزرگی که تعداد صفحات و پست های آن ها زیاد است، کار بسیار دشواری خواهد بود. در نتیجه، برای این کار افزونه هایی وجود دارند که می توانند به شما در یافتن و برطرف کردن محتوای یتیم در وردپرس کمک کنند. در زیر لیستی از این افزونه ها را برای شما تهیه کرده ایم:

  • Yoast SEO

افزونه Yoast SEO یکی از محبوب ترین افزونه ها در وردپرس برای بهبود سئو سایت است. زمانی که شما نسخه پریمیوم افزونه Yoast SEO را تهیه کنید، به یک ستون اضافی در بخش نمای کلی پست های خود برای محتوای یتیم دسترسی خواهید داشت. استفاده از این بخش از افزونه نیز بسیار ساده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی این بخش کلیک کنید تا تمامی پست هایی که هیچ لینک داخلی برای آن ها ایجاد نشده است را مشاهده کنید.

علاوه بر این، افزونه Yoast SEO پیشنهادات مفیدی برای پست های مرتبط هنگام تولید محتوا در وب سایت شما ارائه می دهد. همچنین، بلوک های لینک داخلی در این افزونه به شما کمک می کنند تا به یک ساختار پیوند سلسله مراتبی در صفحات وب سایت خود دست یابید.

Yoast SEO
  • Interlinks Manager

یکی دیگر از افزونه های خوب برای پیدا کردن محتوای یتیم در وردپرس و ساختن لینک داخلی، افزونه Interlinks Manager است. این افزونه این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که یک نمای کلی از تمامی پیوندهای داخلی خود به همراه اطلاعات بازدید های ایجاد شده از آن پیوند ها را مشاهده کنید. از دیگر مزیت های این افزونه این است که به طور خودکار پیوند های مرتبط را هنگام ایجاد یک محتوای جدید پیشنهاد می کند.

  • Internal Link Juicer: SEO Auto Linker for WordPress

افزونه Internal Link Juicer: SEO Auto Linker for WordPress یک افزونه عالی برای وب سایت هایی است که به دنبال خودکار کردن استراتژی پیوند داخلی محتوا های خود هستند. این افزونه به شما کمک می‌کند لینک‌ های لنگر را متنوع کنید و تلاش‌ های مرتبط با پیوند را در سایت خود افزایش دهید. شما می توانید مجموعه ای از کلمات کلیدی را پیکربندی کنید و لینک ها به طور خودکار ساخته می شوند.

  • Internal Links Manager

Internal Links Manager

Internal Links Manager یک افزونه رایگان است که به شما در یافتن محتوای یتیم در وردپرس و ساختن لینک های داخلی کمک می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی و URL را مشخص کنید و زمانی که آن کلمه کلیدی در محتوای شما استفاده شود، پیوند داخلی برای آن کلمه کلیدی در آن محتوا ایجاد می شود. علاوه بر این، می توانید چندین کلمه کلیدی تنظیم کنید و همچنین تعداد دفعات نمایش پیوند در یک مقاله را افزایش دهید.

 

جمع بندی

در این مقاله با محتوای یتیم در وردپرس آشنا شدیم و نحوه شناسایی آن را یاد گرفتیم. متوجه شدیم که ساخت لینک های داخلی و خارجی در محتوا به بالا رفتن رتبه وب سایت شما کمک زیادی می کند و با انواع افزونه ها آشنا شدیم.

نظرات کاربران