هزینه تولید محتوا اینستاگرام

هزینه تولید محتوا اینستاگرام

احتمالا این سوال برای شما هم بارها پیش آمده است که اینفلوئنسر ها یا بلاگر ها برای هر پست یا استوری ای که در پیج هایشان قرار می دهند چقدر پول دریافت می کنند؟ طبق بررسی های انجام شده در سال ۲۰۲۰، ارزش جهانی اینفلوئنسر مارکتینگ ۹٫۷ میلیارد دلار برآورد شده است. Mediakix در نظرسنجی سال ۲۰۱۹ خود اعلام کرد که ۴۸ درصد از دارندگان کسب و کار در اینستاگرام، بازده سرمایه گذاری را در اینفلوئنسر مارکتینگ (ROI) بهتر از سایر کانال های درآمدی می دانند.

در مقاله پیش رو قصد داریم هزینه تولید محتوا اینستاگرام را بررسی کنیم. اگر کسب و کاری در این پلفترم دارید و می خواهید در آینده ای نزدیک فعالیت آن را آغاز کنید، پیشنهاد می کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

عوامل تاثیر گذار در هزینه تولید محتوا اینستاگرام

هزینه تولید محتوا اینستاگرام

همان گونه که می دانید در حال حاضر می توانیم به جرئت بگوییم که تبلیغات و تولید محتوا اینستاگرام جایگزین تبلیغات سنتی شده است و امروزه بخش بزرگی از استراتژی های رسانه های اجتماعی را در بر می گیرد. بر اساس گزارشات، این صنعت در سال ۲۰۱۶ صنعت ۱٫۷ میلیارد دلاری بوده و روندی صعودی را پشت سر گذاشته است.

روند رشد این صنعت حقیقتا در طی این سال ها حیرت انگیز بوده است؛ زیرا همان طور که در بخش پیشین اشاره شد، بر اساس گزارش اینفلوئنسر مارکتینگ، ارزش جهانی این مارکت در سال ۲۰۲۰ رقمی بالغ بر ۹٫۷ میلیارد دلار برآورد شده است. بر اساس نظرسنجی های انجام شده بیش از ۷۱ درصد افراد بهترین راه برای تبلیغ یک کسب و کار را تبلیغ بلاگرها یا اینفلوئنسر ها می دانستند و اعتقاد داشتند ترافیک ناشی از این نوع بازاریابی تاثیر بسزایی در افزایش درآمد آن ها داشته است.

وقتی صحبت از هزینه تولید محتوا اینستاگرام به میان می آید، با تنوع گسترده ای در ساختار های پرداختی مواجه می شوید. انواع پرداخت ها ممکن است متفاوت باشد؛ اما درک میزان هزینه برای هر پست، ساده است.

 پیش از این که هزینه بازاریابی گران بهای خود را پرداخت کنید، بهتر است این متغیر ها را در نظر بگیرید:

  • مخاطبین مورد نیاز دارید
  • نوع تاثیر گذاری
  • بستر رسانه ای مورد نیاز
  • کیفیت رسانه
  • سطح مشارکت مطلوب
  • دستور العمل های خلاقانه
  • هزینه های تولید
  • جدول زمانی
  • بازگشت سرمایه

انواع اینفلوئنسر ها در اینستاگرام

انواع اینفلوئنسر ها در اینستاگرام

شاید مهم ترین گزینه از نظر صاحبان کسب و کار برای تعیین هزینه تولید محتوا اینستاگرام ، تعداد فالوور های پیج مورد نظر باشد. با در نظر گرفتن این موضوع، اینفلوئنسر های شبکه های اجتماعی بیشتر بر اساس تعداد مخاطبان خود در این دسته ها طبقه بندی می شوند:

مشاهیر و افراد معروف

مشاهیر و افراد معروف، افرادی اند که بیش از ۱ میلیون دنبال کننده دارند؛ مانند ستاره های سینما، تلویزیون، موسیقی یا ورزش.

اینفلوئنسر های کلان

 افرادی که بین ۲۵۰ هزار تا ۱ میلیون دنبال کننده دارند و بیشتر به وسیله رسانه های اجتماعی محبوب شده اند، اینفلوئنسر های کلان نامیده می شوند.

اینفلوئنسر میانی

 بلاگر هایی با ۷۵ تا ۲۵۰ هزار مخاطب در این دسته قرار می گیرند و در مقایسه با سایر سطوح اینفلوئنسر، در سطح متوسط ​​هستند.

میکرو اینفلوئنسر ها

افرادی که بین ۱۰ تا ۷۵ هزار فالوور با نفوذ و حقیقی دارند.

نانو اینفلوئنسر ها

 نانو اینفلوئنسر ها کمتر از ۱۰ هزار دنبال کننده دارند که معمولا تاثیر خوبی بر آن ها می گذارند.

البته همیشه مخاطبین بیشتر، نتایج بهتری به همراه ندارند. در مقاله ای ذکر شده است که بازاریابی تاثیر گذار میکرو اینفلوئنسر ها بهترین نرخ تعامل را دارد در حالی که تعداد فالوور های آن ها در مقایسه با دیگر بلاگر ها چندان بالا به نظر نمی رسد. اگر قصد دارید ارزش هزینه پرداختی  را بر اساس تعداد فالوور ها قضاوت  کنید، این نکته را در نظر داشته باشید.

هزینه تولید محتوا اینستاگرام بر اساس تعداد مخاطب

هزینه تولید محتوا اینستاگرام بر اس اس تعداد مخاطب

از آنجایی که اینستاگرام پرکاربرد ترین پلتفرم رسانه اجتماعی است، هزینه تولید محتوا در آن با سایر شبکه های اجتماعی متفاوت است.

در ادامه میانگین هزینه تولید محتوا اینستاگرام را در سال ۲۰۲۱ بر اساس نوع اینفلوئنسر بررسی می کنیم:

  • نانو اینفلوئنسر: ۲۵ تا ۲۰۰ دلار
  • میکرو اینفلوئنسر: ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار
  • اینفلوئنسر میانی: ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار
  • ماکرو اینفلوئنسر: ۳۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار
  • افراد مشهور: بیش از ۲۰۰۰۰ دلار

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم زوایای مختلف هزینه تولید محتوا اینستاگرام را به صورت مختصر بررسی کنیم. همان طور که گفته شد وقتی صحبت از پرداخت هزینه به اینفلوئنسر ها به میان می آید، عوامل مختلفی مانند تعداد مخاطب، نوع محتوا و نرخ تعامل با بلاگر هایی که می ‌خواهید با آن ها همکاری کنید باید در نظر گرفته شوند. تنها در صورت دانستن این موارد می توانید قیمت گذاری منصفانه ای داشته باشید و ورودی مورد نیاز خود را دریافت کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کرده باشید و بتوانید برنامه استراتژیک مناسبی برای تبلیغات پیج خود طراحی کنید.

نظرات کاربران