پسوند دامنه در سئو سایت

پسوند دامنه در سئو سایت چه تاثیری دارد ؟

تمام اهداف سئو کاران ارتقای رتبه و کسب جایگاه برتر در گوگل است. اگر می خواهید در کسب و کار خود به صورت آنلاین حضور پیدا کنید باید نام دامنه ای را برای خود برگزینید. فرقی نمی کند که در حال راه اندازی یک کسب و کار کوچک، بزرگ یا جدیدی باشید و یا قصد داشته باشید به شغل خود یک کسب و کار فرعی اضافه کنید. در هر حال بهتر است پیش از تعیین دامنه سایت و تعهد به آن سئو را در نظر بگیرید. اگر می خواهید دامنه تان از حداکثر مزایای سئو بهره ببرد باید نکاتی را به خاطر داشته باشید. یکی از مهم ترین آن ها تاثیر پسوند دامنه در سئو سایت شماست. در این مطلب این عوامل را به طور مبسوط توضیح می دهیم.

دامنه سایت در چه صورتی بیشترین مزایای سئو را از آن خود می کند؟

پسوند دامنه در سئو سایت

برای این کار دامنه شما باید شرایط خاصی داشته باشد. برای مثال باید کاملا توضیح دهد که تجارت شما در چه حوزه ای است. در حقیقت باید قابل تشخیص باشد. همچنین ذکر نام تجاری در دامنه در رشد کسب و کارتان تاثیر بسزایی دارد. در این صورت زمانی که کاربر در اینترنت به جست و جوی کسب و کار اختصاصی شما می پردازد، به آسانی به وبسایتان منتقل می شود. هر چقدر بازدید او از سایت شما راحت تر صورت گیرد، احتمال این که مجددا به آن بازگردد و به جست و جو و خرید بپردازد، بیشتر می شود.

در صورتی که مشتری بالقوه شما بتوانند به آسانی تایپ کنند:«yourbrand.com»، در کلیک های اضافی شان صرفه جویی می شود و تاخیر در ورود نیز کاهش می یابد. علاوه بر این ها اگر نام تجاری خود را در دامنه تان به کار ببرید، کاربرانی که به آن سر می زنند می دانند دقیقا به دنبال چه چیزی هستند؛ در نتیجه نرخ پرش وبسایتتان کمتر می شود. همان گونه که می دانید نرخ پرش یکی از مهم ترین شاخص های الگوریتم گوگل است. بنابراین دفعه بعد که جست و جو انجام می شود، احتمال این که جایگاه صفحه شما نسبت به قبل ارتقا یابد، بیشتر است. در ادامه علاوه بر بررسی تاثیر پسوند دامنه در سئو سایت راه های دیگر را برای تعیین بهترین آن بررسی می کنیم:

  • دامنه ساده ای بسازید.

فروشگاه Bob’s Auto Parts فروشنده محصولاتی است. تصور کنید مشتری پس از خرید از این فروشگاه می خواهد محصولات دیگرش را ببیند یا به طور کلی اطلاعات بیشتری درباره اش کسب کند. نام این وبسایت bobsautopartz3.com است. هنگامی که فروشنده آن را با صدای بلند می خواند ممکن است مشتری گیج شود و انگیزه خود را نسبت به جست و جو در این سایت از دست بدهد.

غرض از این مثال آن بود که بگوییم نام دامنه وبسایت شما بهتر است تا حد امکان آسان، ساده و کوتاه باشد. راحت نوشته شود و اعداد گیج کننده در آن دیده نشود. در این صورت است که بهتر در ذهن ها ماندگار می شود.

ساخت دامنه ای ساده
  • پسوند دامنه را در نظر بگیرید.

به حروفی که پس از متن اصلی دامنه قرار می گیرند، پسوند دامنه می گویند. این دامنه ها در بیشتر سایت ها .com هستند. به طور کلی پسوند دامنه در سئو سایت شما تاثیر چندانی ندارد. تنها تاثیر آن را می توانیم از جنبه روانی بررسی کنیم. کاربران بیشتر پسوند های .net، .com و .org را می شناسند و آن ها نسبت به افزونه های دیگر اعتبار و اعتماد بیشتری به سایت شما می بخشند. برخلاف آن ها کاربران بیشتری پسوند هایی را مانند .biz و .info اسپم می کنند. برخلاف ظاهر، انتخاب دامنه اشتباه به این معنی است که وبسایتتان به وبسایت هایی که رتبه پایینی دارند شبیه است. از این رو افراد برای این که وارد لینک شما شوند، شک و تردید می کنند و این موضوع در نهایت می تواند بر سئو سایتتان تاثیر منفی داشته باشد.

  • از کلمات کلیدی بپرهیزید.

همه ما می دانیم که کلمات کلیدی موجب می شوند که هدایت کاربران از نتایج جست و جو به وبسایت شما آسان تر صورت گیرد. با این همه بهتر است آن ها را در دامنه خود به حداقل برسانید؛ زیرا کلمات کلیدی زیاد از حد کاری می کند که آدرس وبسایتتان جعلی به نظر برسد. در این حالت کاربر تمایلی به کلیک روی آن نشان نمی دهد، نرخ کلیک و در نتیجه سئو سایتتان کاهش می یابد. حتی اگر از این کلمات استفاده می کنید، بهتر است زیرکانه عمل کنید و کمی خلاقیت به خرج دهید.

پرهیز از کلمات کلیدی

جمع بندی

ساخت یک دامنه درست می تواند تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایتتان بگذارد. در حقیقت ساخت دامنه چندان هم ساده نیست و باید پیش از اقدام به این کار چندین نکته را در نظر بگیرید. به طور کلی باید دامنه ای را برگزینید که ساده باشد، راحت تلفظ و نوشته شود و به آسانی در ذهن ها باقی بماند. در این مقاله تمام این موارد را توضیح دادیم و بیان کردیم که پسوند دامنه در سئو سایت چه تاثیری دارد.

نظرات کاربران