کسب و کار بزرگ

چگونه کسب و کار کوچک خود را به یک کسب و کار بزرگ تبدیل کنیم؟

در چند سال اول کسب و کار، بیشتر کسب و کار ها روی بقا تمرکز می کنند. با این حال، باید برای رشد کسب و کار هم برنامه هایی داشته باشید و آن را در اولویت قرار دهید تا تبدیل به یک کسب و کار بزرگ شوید. با داشتن چنین برنامه ای نه تنها کسب و کارتان دوام خواهد داشت بلکه به رفاه اقتصادی و آینده مالی پایدار شما نیز کمک می کند.

چه کاری می توانید انجام دهید تا کسب و کار خود را از حد تامین کف مخارج بالاتر ببرید؟ برای تبدیل کسب و کارتان به یک منبع درآمدزا چه کاری می توانید انجام دهید؟ چندین استراتژی رشد هست که می توانید آن ها را برای تبدیل شدن به یک کسب و کار بزرگ امتحان کنید. ما در این مقاله این استراتژی ها را معرفی می کنیم.

وفاداری مشتریان را بالا ببرید

جذب مشتری جدید تنها راه رشد کسب و کار شما نیست. در بسیاری از مواقع، مشتریانی که شما در حال حاضر دارید، بهترین گزینه برای افزایش فروش شما هستند و مطالعات نشان داده است که حفظ مشتریان وفادار، شما را به یک کسب و کار بزرگ تبدیل می کند. پس راهکارهای ایجاد وفاداری در مشتری را در پیش بگیرید. اطلاعات تماس مشتری را در دست داشته باشید و حضورتان را هر از گاهی به او گوشزد کنید. برای بازگرداندن مشتری تلاش کنید و سعی کنید یک استراتژی مشتری محور در پیش بگیرید.

برای تبدیل شدن به یک کسب و کار بزرگ، مشتری جدید جذب کنید

کسب و کار بزرگ

مطمئناً جذب مشتریان جدید به پیشرفت کسب و کار شما کمک می کند. یکی از راه های جذب مشتری این است که از مشتری فعلی خود بخواهید که شما را به کسب و کار های دیگر معرفی کند. مشتریان وفادار در حال حاضر بازار هدف شما هستند؛ پس افرادی که در محافل اجتماعی ملاقات می کنند یا با آن ها ارتباط کاری دارند نیز احتمالاً بازار هدف شما خواهند بود. با در نظر گرفتن کد تخفیف و امکانات مشابه، مشتری وفادار خود را تشویق کنید تا برای شما تبلیغ کند. برای تشویق مشتریان می توانید از راهکار های زیر استفاده کنید:

  • از مشتریان راضی بپرسید آیا کسی را می شناسند که به محصولات یا خدمات شما علاقه مند باشد.
  • معرفی نامه ها را با کد تخفیف در نظر بگیرید.
  • مشتریان را تشویق کنید تا نام برند شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و برای تبلیغ شما هشتگ بزنند.

هزینه های خود را کنترل کنید

اگر با بزرگ شدن کسب و کار هزینه های شما خیلی بیشتر از قبل شود، در واقع به خاطر این رشد هیچ سودی نکرده اید. بنابراین در حالی که به دنبال راه هایی برای رشد کسب و کار خود هستید، به هزینه های مربوط به اداره کسب و کار و رساندن محصولات یا خدمات خود به مشتریان بسیار توجه کنید. کاهش این هزینه ها یکی از راه های موثر برای تبدیل شدن شما به یک کسب و کار بزرگ است. می توانید از این دو روش برای کاهش هزینه ها استفاده کنید:

  • از رده خارج کردن محصولات کم درآمد یا حذف خدمات کم بازده
  • بهبود گردش موجودی خود از طریق تاکتیک های جدید بازاریابی و فروش

مراقب باشید هزینه ها را به گونه ای کاهش ندهید که بر خدمات مشتری یا رضایت کارکنان شما تأثیر بگذارد. مشتریان خوشحال و کارمندان مشتاق هر دو عامل اصلی رشد کسب و کار شما هستند.

دسترسی به بازار هدف را گسترش دهید

دسترسی به بازار هدف را گسترش دهید

روش های مختلفی برای تبدیل شدن شما به یک کسب و کار بزرگ وجود دارد که باعث می شود افراد بیشتری از محصولات یا خدمات شما آگاه شوند. بعضی از این روش ها عبارتند از:

  • یک فروشگاه آنلاین داشته باشید: حتما در فضای اینترنت حضور داشته باشید. داشتن فضایی برای فروش مانند وبسایت و فروشگاه آنلاین، این امکان را به شما می دهد که محصول خود را برای مشتریان جدید عرضه کنید و آن ها را به خرید محصولات و خدمات خود ترغیب کنید.
  • بازار های هدف جدید پیدا کنید: گروه های دیگری را که می توانند از محصولات و خدمات شما استفاده کنند شناسایی کنید. وقتی بازار هدف جدیدی را شناسایی کردید، می توانید در رسانه هایی که آن بازار را هدف قرار می دهند تبلیغ کنید یا به ایجاد کمپین های بازاریابی سفارشی فکر کنید.
  • روش های استفاده از محصولات و خدمات خود را به روز کنید: کشف و ترویج روش های جدید استفاده از محصولات یا خدمات به شما امکان می دهد مشتریان فعلی را به خرید بیشتر تشویق کنید. همچنین می تواند به شما در جذب مشتری جدید که به دلایل مختلف ممکن است به محصولات شما نیاز داشته باشند کمک کند.

همه این رویکردها به شما امکان می دهد سهم خود را در بازار گسترش دهید. این موارد نه تنها فروش را افزایش می دهند، بلکه باعث می شوند بیزینس پلن شما کاربردی تر و پایدار تر باشد. تکیه کردن بر یک نوع بازار هدف کسب و کار شما را در برابر تغییرات بازار شکننده می کند.

در نمایشگاه های تجاری شرکت کنید

حضور پررنگ شما در نمایشگاه های مختلف می تواند به رونق کسب و کارتان کمک کند، شما را به یک لیدر در عرصه کاری تان تبدیل کند و باعث بزرگ شدن کسب و کار شما شود. نمایشگاه های تجاری باعث می شوند افرادی که از قبل به نوع محصول یا خدماتی که شما ارائه می دهید علاقه داشته اند، به سمت کسب و کار شما جذب شوند. این فضا ها به شما فرصتی می دهد تا مستقیماً با گروه بزرگی از افراد که باید در میان مخاطبان شما باشند، ارتباط بگیرید.

نمایشگاه ها همچنین به شما امکان تعامل حضوری را می دهند که باعث برقراری ارتباط و افزایش نرخ تبدیل مشتریان بالقوه می شود. نمایشگاه ها همچنین باعث می شوند با سایر کسب و کارهای مرتبط با صنعت خود ارتباط برقرار کنید. این موضوع راه را برای فرصت های جدید، کمپین های تبلیغاتی و همکاری های متقابل باز می کند. کار با کسب و کارهای بزرگ دیگر می تواند به شما در جذب مشتری جدید کمک کند و اعتبار شما را در مقیاس ملی یا حتی بین المللی بالا ببرد. همه این ها می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

استراتژی رشد مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

استراتژی رشد مناسب را برای کسب و کار خود انتخاب کنید

یافتن استراتژی مناسب رشد به دو چیز بستگی دارد: مرحله ای که کسب و کار شما در آن قرار دارد و منابعی که در حال حاضر در دسترس دارید. هر چیزی که باید بر روی آن ها سرمایه گذاری کنید مانند پول، وقت، تخصص یا پرسنل و همچنین بازار فعلی، اهداف تجاری و منافع مشتریان خود را در نظر بگیرید.

هر استراتژی برای هر کسب و کاری مناسب نیست. برای شروع:

  • یکی دو ایده متناسب با کسب و کار و شرایط خود انتخاب کنید.
  • بر اساس آن استراتژی یک بیزینس پلن جدید ایجاد کنید.
  • معیارهایی برای رشد، هزینه ها و درآمد تعیین کنید.
  • این معیارها را به طور منظم پیگیری کنید تا پیشرفت خود را کنترل کنید.

جمع بندی

اگرچه شما بلافاصله رشد را تجربه نخواهید کرد، اگر به اجرای منظم و مداوم برنامه خود ادامه دهید، پیشرفت خواهید کرد و تبدیل به یک کسب و کار بزرگ می شوید و اگر یک استراتژی جواب نداد، طرح جدیدی را آماده کنید و آن را امتحان کنید. ما در این مقاله چند راهکار را برای تبدیل شدن به یک کسب و کار بزرگ را بررسی کردیم.

نظرات کاربران