کلمات کلیدی ارزشمند

نحوه یافتن کلمات کلیدی ارزشمند برای تولید محتوا

وجود کلمات کلیدی ارزشمند در محتواهای سایت شما می‌تواند به رتبه بندی بهتر محتوای شما در موتورهای جستجو کمک کند. با کمی برنامه ریزی، می‌توانید گزینه های خود برای کلمات کلیدی مناسب را محدود کرده و استراتژی کلمات کلیدی خود را در مسیر درست حرکت دهید. در ادامه 4 مرحله برای یافتن کلمات کلیدی ارزشمند را فرا خواهیم گرفت.

4 مرحله برای یافتن کلمات کلیدی ارزشمند

اگر کلمات کلیدی برای کسب رتبه برتر در صفحه نمایش‌های نتایج موتورهای جستجو ضروری هستند، برای یافتن موارد مناسب برای سایت خود چه چیزی لازم است؟ این لیست نحوه یافتن بهترین کلمات کلیدی و گنجاندن آنها در استراتژی شما برای بازگشت سرمایه بهینه و جذب مخاطب را شرح می‌دهد.

4 مرحله برای یافتن کلمات کلیدی ارزشمند

1.پیدا کردن کلمات کلیدی که برای آنها رتبه بندی کرده اید

قبل از جستجوی کلمات کلیدی جدید، بهتر است که تصوری از کلماتی که برای آن رتبه بندی کرده اید داشته باشید. با دانستن این مورد، می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید. مشاهده مواردی که قبلاً برای آن رتبه بندی کرده اید به این معنی است که می توانید کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید، زیرا می‌دانید که با عبارت اصلی در صفحه نمایش نتایج موتورهای جستجو جایگاه خود را حفظ کرده اید.

Moz ،SEMrush  و Ahrefs ابزارهای تحقیق درباره کلمات کلیدی را ارائه می‌دهند که می‌توانید  URL  های خود را با محتوای مختلف رتبه بندی کنید. حتی می‌توانید رقبا را مشاهده کنید تا از نحوه عملکرد آنها با کلمات کلیدی مشابه مطلع شوید. دانستن اینکه برای چه کلمه ای رتبه بندی می کنید برای صرفه جویی در وقت و کاهش بقیه استراتژی شما ضروری است.

2. تحقیق درباره کلمات کلیدی ارزشمند

اولین قدم در تحقیقات کلمات کلیدی این است که تمام اصطلاحاتی را که می‌خواهید برای رتبه بندی محتوای خود استفاده کنید، مورد بحث قرار دهید. مرحله بعدی شامل وارد کردن اطلاعات درباره هر کلمه کلیدی است و ممکن است از میزان حجم عبارات اضافی شگفت زده شوید. پس از ایجاد یک لیست اولیه، یافتن کلمات کلیدی مناسب مدت زمان کمی می برد. عبارات کلیدی را طوری انتخاب کنید که مخاطب آن را در موتور جستجو تایپ کند. برای مثال کلمه کلیدی “مبلمان” به “ترمیم مبلمان قدیمی” یا “مبلمان برای خانه کوچک” تبدیل می شود.

تحقیق درباره کلمات کلیدی ارزشمند

3.تکمیل تجزیه و تحلیل رقابتی

این مورد شامل رتبه بندی کلمات کلیدی است که قبلاً پیدا کرده اید، سایت MOZ.com را برای یافتن این کلمات مناسب است. برای مثال نمره سختی معمولاً از 0 تا 100 درجه بندی می‌شود. هرچه امتیاز بالاتر باشد رتبه بندی بر اساس رقابت فعلی دشوارتر است. اگر سایت شما دارای قدرت دامنه بالاتری است، از پتانسیل بهتری برای رتبه بندی با شرایط سخت تر برخوردار هستید.

ابتدا یک صفحه اکسل ایجاد کنید که همه کلمات کلیدی شما را در آن قرار دهد. در ستون بعدی، حجم جستجوی ماهانه را وارد کنید و در آخرین ستون، نمره دشواری آنها را اضافه می‌کنید. با استفاده از ویژگی فیلتر در برنامه صفحه گسترده خود، اکنون می‌توانید شرایط را بر حسب حجم، سپس به سختی سفارش دهید و لیستی شبیه به این را در نهایت می‌بینید:

کلمه کلیدی

تعداد جستجو میزان یا نمره دشواری

مبلمان

118000

55

مبلمان آنتیک 65000

49

پس از تهیه این لیست، تحقیقات کلمات کلیدی شما عمدتا کامل است. بسته به مرحله بعدی، با این حال، ممکن است لازم باشد برای یافتن شرایط اضافی به این لیست برگردید.

4.انتخاب دسته های موضوعی

دسته های موضوعی پاسخ الگوریتم در حال تغییر گوگل هستند. به جای جستجوی کلمات کلیدی، گوگل محتوا را بر اساس هدف جستجو رتبه بندی می کند. به همین دلیل، موضوع محتوای شما اکنون بسیار انتقادی تر از قبل است. آنچه برای کلمات کلیدی خود باید بدانید این است که برای پیشرفت باید تحت یک گروه خاص دسته بندی شوند. این بدان معناست که کلمات کلیدی شما باید در یک موضوع خاص متناسب باشند.

بنابراین اگر یکی از دسته‌های شما درباره “مبلمان آنتیک” باشد، کلمات کلیدی همه موارد مرتبط با آن خواهد بود ، مانند “ترمیم مبلمان قدیمی” ، “کجا مبلمان آنتیک پیدا کنید” یا “مبلمان آنتیک ارزش خرید دارند”. کلمات کلیدی نیز می‌توانند متفاوت باشند. پس از اختصاص کلمات کلیدی ارزشمند ، می‌توانید شروع به ایجاد عناوین با استفاده از کلمات کلیدی ارزشمند کنید و مطمئن شوید که همه آنها به محتوای اصلی شما پیوند داده می شوند.

تولید محتوای ارزشمند

داشتن کلمات کلیدی قوی به‌تنهایی کافی نیست. شما به محتوای ارزشمندی نیاز دارید که افراد را وادار به خواندن مقالات شما کند. اگر بر بازاریابی مشتری محور تمرکز کرده اید، در حال حاضر در مسیر درستی برای ایجاد محتوای مناسب برای مخاطبان خود قرار دارید. برنامه ریزی و تحقیق خود را به طور دقیق انجام دهید. به کلمات کلیدی خود زمان دهید تا از طریق محتوای با سئو همیشه سبز در سایت قرار بگیرند و از افزایش رتبه در صفحات نتیجه جستجو خود شگفت زده خواهید شد.

تولید محتوای ارزشمند

سخن پایانی

وجود کلمات کلیدی ارزشمند به بهبود رتبه بندی سایت در موتورهای جستجو و دیده شدن سایت و مطالب دیگر آن کمک می کند. این برای صاحبان سایت که به دنبال فروش محصول یا دیده شدن مطالب خود هستند بسیار اهمیت دارد، بنابراین با طی مراحل گفته شده می‌توان کلمات کلیدی ارزشمند برای تولید محتوا را شناسایی کرد.

نظرات کاربران