KPI در اینستاگرام

معرفی کلیدی ترین KPI در اینستاگرام

امروزه بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام مشغول به کار و کسب در آمد هستند. اگر می خواهید که روی حساب کاری خود و ارزیابی و اندازه گیری محتوای تولید شده خود تسلط بیشتری داشته باشید، باید از یک برنامه مشخص استفاده کنید. یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن نتایج بازاریابی در رسانه های اجتماعی، تنظیم و اندازه گیری KPI است. ما در این مقاله در موردKPI  در اینستاگرام توضیح داده ایم.

KPI چیست؟

به طور کلی، KPI ها شاخص های کلیدی هر عملکرد شما هستند. به وسیله KPI می توانید از گزینه های بسیار زیادی برای اندازه گیری میزان پیشرفت استفاده کنید.

امروزه بسیاری از کسب و کار ها از KPI برای بررسی عملکرد تیم خود در بخش های خاص استفاده می کنند.

درمورد بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز همین گونه است.KPI  ها برای اندازه گیری موفقیت و تأثیر فعالیت ها و کمپین های پلتفرم رسانه های اجتماعی استفاده می شود. به کمک KPI شما می توانید ارزیابی کنید که استراتژی حال حاضر شما تأثیر مثبتی دارد یا اینکه اینگونه نیست و باید در آن تغییراتی ایجاد کنید.

راهنمای استفاده از KPI

KPI در اینستاگرام

همان طور که توضیح دادیم، KPI در اینستاگرام برای بررسی عملکرد ها به کار گرفته می شود. برای استفاده از KPI باید معیار هایی داشته باشید. برای مثال:

  • سعی کنید هدف خاصی را برای پیشرفت در نظر داشته باشید. برای مثال هدف شما این است که میزان بازدید های پست خود را از 50 به 100 نفر افزایش دهید.
  • یکی از معیار های دیگر، اندازه گیری است. همیشه پارامتر هایی را برای اندازه گیری و پیگیری پیشرفت خود تنظیم کنید. برای مثال می توانید از یک جلسه گزارش ماهانه استفاده کنید.
  • یکی از راه های استفاده از KPI در اینستاگرام این است که اهداف قابل دستیابی را انتخاب کنید که عاقلانه باشند.
  • نکته مهم بعدی این است که در هنگام استفاده از KPI، مدل هایی را تنظیم کنید که به اهداف تجاری شما مرتبط هستند.

برای استفاده از KPI سعی کنید طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • هدف خود در استفاده از KPI را مشخص کنید.
  • این موضوع که هر فرد از اعضای تیم چه بخشی از وظیفه کنترل KPI را به عهده خواهد داشت، مشخص کنید.
  • برای اینکه بتوانید از KPI در اینستاگرام استفاده کنید، باید بفهمید برای چه معیار هایی تلاش می کنید تا بتوانید میزان پیشرفت آن ها را اندازه گیری کنید.
  • مرحله بعدی نیز بررسی KPI است. اینکه هر چند وقت یکبار آن را بررسی می کنید، به طول و مدت کمپین اینستاگرام شما بستگی دارد.
  • مرحله بعدی بررسی شاخص های کلیدی عملکرد های شماست. خوب است که همیشه آن ها را به طور سالانه بررسی کنید و ببینید که هنوز هم استراتژی های شما جواب می دهند یا خیر.

مهم ترین KPI های اینستاگرام

Reach & Impressions
  • Reach & Impressions

برای آشنایی با KPI در اینستاگرام، خوب است که با مهم ترین مدل های آن آشنا شوید. یکی از مهم ترین مدل ها، نمونه نام برده است. اگر بخواهیم آن را توضیح دهیم، می توانیم این گونه بیان کنیم:

معیار Reach در واقع به تعداد افراد مشخصی گفته می شود که محتوای اینستاگرام شما را دیده اند.

اما معیار Impression به تعداد دفعاتی گفته می شود که از محتوای شما در اینستاگرام بازدید شده است. حالا توسط هر کاربری که می خواهد باشد.

در بیشتر اوقات از معیار Impression یا همان دسترسی استفاده می شود. خبر خوبی هم که درمورد این مدل از KPI در اینستاگرام وجود دارد، این است که تمامی این دو معیار به طور جداگانه در Insights شما ثبت می شوند؛ به همین دلیل پیگیری این مدل بسیار آسان است. شما می توانید به کمک این معیار ها در مورد کاربر های خود اطلاعات کسب کنید و ببینید که آیا استراتژی های شما مؤثر هستند یا خیر.

  • نرخ مشارکت

اگر می خواهید پیگیری کنید که محتوا های شما توسط فالوور های شما چگونه ارزیابی می شود، باید آن ها را بر اساس معیار نرخ مشارکت بررسی کنید. به جای نگاه کردن به تعداد لایک ها، کامنت ها، میزان ذخیره پست و اشتراک گذاری ها، بهتر است میزان مشارکت را بررسی کنید.

نرخ مشارکت به عنوان یک KPI در اینستاگرام محسوب می شود. برای اندازه گیری آن ساده ترین راه این است که میزان تعاملات پست خود را جمع کنید و آن ها را بر تعداد فالوور هایی که دارید تقسیم کنید و در 100 ضرب کنید تا نرخ مشارکت به دست بیاید.

نرخ مشارکت
  • نرخ رشد فالوور

یکی از KPI های دیگر، نرخ رشد فالوور است. همان طور که از اسم این مدل پیداست، نرخ رشد فالوور می تواند سرعت افزایش فالوور های شما را نشان دهد؛ البته این مورد می تواند منفی باشد که به آن ریزش فالوور می گویند.

به عنوان یک KPI در اینستاگرام، باید میزان فالوور های خود را هر ماه بررسی کنید. فرض کنید در ابتدای اردیبهشت ماه، 2300 فالوور داشته اید. سپس تا پایان اردیبهشت توانسته اید که 2455 فالوور داشته باشید.

برای بررسی این نرخ، ابتدا تعداد فالوور های جدیدی که به دست آورده اید را بر تعداد فالوور های قدیمی خود تقسیم کنید. نتیجه ای که ما حساب کردیم در اینجا 0.067 می شود. سپس با ضرب کردن آن می توانید نرخ رشد فالوور خود را به دست بیاورید که در اینجا 6.7 درصد می شود؛ یعنی نرخ رشد فالوور ما 6.7 درصد است.

  • بهترین زمان ارسال پست

شما باید بررسی کنید که بهترین زمان منتشر کردن محتوای شما چه زمانی است. برای این کار می توانید به برنامه Insights بروید و بررسی کنید که مخاطبان شما چه زمانی بیشتر فعال هستند. با بررسی این مورد می توانید متوجه شوید که بهترین زمان برای ارسال پست چه زمانی است تا بتوانید شانس خود را برای دسترسی به نتایج بهتر افزایش دهید.

جمع بندی

در واقع KPI ها در اینستاگرام نقش بسیار مهمی دارند. شما به کمک KPI  ها می توانید معیار های مختلفی از حساب خود بدست بیاورید تا به کمک آن ها کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی گسترش دهید؛ به همین دلیل برای آشنایی بیشتر شما با KPI در اینستاگرام، درمورد اینکه KPI چیست و چه مدل هایی دارد توضیح دادیم.

نظرات کاربران