search intent چیست

search intent چیست؟

search intent یا هدف جستجو که بعضی اوقات ممکن است با عنوان user intent یا audience intent نیز شناخته شود، عبارتی است که برای توصیف هدف و دلیل یک جستجوی آنلاین و اینترنتی که به وسیله یک کاربر انجام می شود، مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد که search intent چیست.

هر شخص و کاربری که عبارت یا کلمه کلیدی خاصی را در موتور های جستجو مثل گوگل جستجو می کند، دلیل و هدف خاصی دارد. ممکن است شما سوالی را جستجو کنید و به دنبال پاسخ آن باشید. همچنین امکان دارد که به دنبال وب سایت خاصی می گردید اما آن وب سایت را پیدا نمی کنید، در نتیجه کلمه کلیدی یا عبارتی را که به نظرتان به محتوای وب سایتی که دنبالش می گردید نزدیک است، جستجو کنید تا شاید وب سایت مورد نظرتان در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل پیدا شود. همچنین یکی دیگر از دلایلی که ممکن است کاربران عبارتی را جستجو کنند، این است که بخواهند چیزی را به صورت آنلاین و اینترنتی خریداری کنند. به طور کلی، دلایل زیادی پشت هر جستجو نهفته است. در واقع این دلایل، به سوال search intent چیست، پاسخ می دهد.

در طول این سال ها، شرکت گوگل چون به رابط کاربری و آسایش کاربران اهمیت زیادی می دهد، در بهبود الگوریتم های جستجو خود تلاش بسیاری کرده است تا وب سایت هایی که در صفحه نتایج جستجو گوگل برای کاربران ظاهر می شود، به آن چیزی که کاربران به دنبالش بودند، نزدیک تر باشد. یکی از بخش هایی که گوگل در الگوریتم هایش سعی در بهبود آن داشته، این است که به search intent یا دلیلی که کاربر به خاطر آن عبارت یا کلمه کلیدی خاصی را جستجو می کند، پی ببرد و وب سایت هایی را که در صفحه نتایج جستجو گوگل نمایان می شوند، طبق search intent رتبه بندی کند. به همین دلیل بهتر است که مطمئن شوید که پست یا صفحه وب سایت شما با هدف جستجو و search intent مخاطبان و کاربران شما، مطابقت دارد.

دلیل اهمیت search intent چیست؟

موفقیت گوگل به عنوان یک شرکت تجاری، وابسته به نمایش بهترین وب سایت ها در صفحه نتایج جستجو گوگل برای درخواست کاربران است. هدف گوگل ارائه بهترین و کاربردی ترین نتایج برای درخواست کاربران است بنابراین سعی می کند کشف کند، برای یک کاربر search intent چیست. به طور مثال اگر به موتور جستجوی Bing دقت کنید، متوجه می شوید که افرادی که از Bing استفاده می کنند، بسیار کمتر از افرادی هستند که از موتور جستجو گوگل استفاده می کنند. دلیل چنین مسئله ای هم این است که هنگامی که شما عبارت یا کلمه کلیدی خاصی را در نوار جستجوی موتور جستجوی Bing جستجو کنید، نتایجی که در صفحه نتایج جستجو برای شما ظاهر می شود، به آن چیزی که شما دنبالش می گشتید نزدیک نیست و شباهتی به آن ندارد. از این رو بدیهی است که نمایش نتایجی که به عبارت و کلمه کلیدی خاصی که جستجو شده است، نزدیک تر باشد، از اهمیت بالایی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو برخوردار است.

اهمیت search intent چیست

حال گوگل برای آن که ربات هایش بتوانند بهترین وب سایت های ممکن را به عنوان نتایج جستجو برای کاربران نمایش دهند، الگوریتم هایی ترتیب دیده است تا ربات هایش از این الگوریتم های گوگل پیروی کنند. گوگل به طور ماهانه این الگوریتم های خود را به روز رسانی می کند.

یکی از مسائلی که گوگل به تازگی در الگوریتم هایش در نظر گرفته است، پیدا کردن پاسخ این مسئله است که برای کاربران search intent چیست. مسئله ای که در تمامی الگوریتم ها به آن دقت شده و کاملا بدیهی است. این است که محتوای وب سایت هایی در صفحه نتایج جستجوی گوگل یا SERP ظاهر می شود، که شباهت زیادی با عبارت یا کلمه کلیدی خاص جستجو شده، داشته باشد. اما مسئله ای که در کنار این موضوع، باعث افزایش دقت جستجو گوگل می شود، search intent است که باعث می شود گوگل بین صفحات وب سایت هایی که به عنوان نتایج جستجو تعیین کرده، بهترین گزینه ها را که مطابقت بیشتری با هدف و دلیل جستجو کاربر دارند، انتخاب کند. در نتیجه باید سعی کنید که محتوایی که تولید می کنید با هدف جستجوی کاربران هماهنگ باشد و در نظر داشته باشید که search intent چیست.

انواع search intent چیست؟

انواع search intent چیست

search intent از انواع مختلفی تشکیل شده است. ما در این بخش می خواهیم به این موضوع بپردازیم که انواع search intent چیست. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

  • پیدا کردن اطلاعات

بخش گسترده ای از جستجوهای کاربران، به دلیل این است که به دنبال اطلاعات خاصی می گردند و می خواهند برای سوال خود پاسخی پیدا کنند. این اطلاعات می تواند شامل پیش بینی آب و هوا چند روز آینده، آموزش سئو، نحوه تربیت کودکان و هزاران مسئله دیگر باشد.

شاید پیش خود فکر کنید که این نوع از search intent بسیار جامع است و انواع زیادی از جستجو ها را در بر می گیرد و چگونه دانستن این موضوع که هدف جستجوی یک کاربر تنها پیدا کردن جواب برای سوالش است، می تواند به موتور جستجو گوگل کمک کند.

باید توجه داشته باشید که درک گوگل از قصد بسیاری از افراد در جستجو، فراتر از نشان دادن نتایجی است که اطلاعات مربوط به یک اصطلاح خاص را ارائه می دهد. به طور مثال اگر شخصی عبارت «سس گوجه فرنگی» را جستجو کند، گوگل حدس می زند که این شخص به احتمال زیاد به دنبال دستورالعمل پخت گوجه فرنگی است نه به دنبال تاریخچه آشپزی سس گوجه فرنگی. در نتیجه در صفحه نتایج موتور جستجو گوگل، صفحاتی در رابطه با دستور العمال پخت برای این شخص نمایان می شود.

  • پیدا کردن وب سایت

یکی دیگر از اهداف جستجویی که گوگل شناسایی می کند و می داند برای یک کاربر search intent چیست، عنوان وبسایت ها است. بسیاری از اوقات ممکن است که وب سایتی را فراموش کرده باشید. در این صورت اگر بخواهید وب سایت مورد نظرتان را پیدا کنید، ممکن است که کلمه کلیدی و عبارتی که به محتوای وب سایت مورد نظرتان شباهت دارد را جستجو کنید تا به دلیل ارتباط وب سایت مورد نظرتان با عبارتی که جستجو کردید، وب سایت مورد نظرتان در صفحه نتایج جستجو گوگل ظاهر شود.

 

نظرات کاربران