YMYL چیست

YMYL چیست و چرا مهم است؟

احتمالا با شنیدن کلمه YMYL کنجکاو شده باشید که معنای این کلمه چیست. این کلمه مخفف عبارت “Your Money Your Life” است و محتوا هایی هستند که بر شادی، سلامت، ثبات مالی یا ایمنی فرد تاثیر می گذارند. برای مثال مقاله ای که درمورد انواع دیابت توضیح داده است، یک مقاله YMYL است. گوگل نتایج جستجو را براساس دستورالعمل های خاصی ارزیابی می کند. گوگل الگوریتم های مبتنی بر هوش مصنوعی دارد و این الگوریتم ها کیفیت صفحات وب را ارزیابی می کنند. الگوریتم گوگل به روز می شود و گوگل در سال 2018 در آپدیت جدید خود، YMYL را معرفی کرد. ما در این مقاله توضیح می دهیم YMYL چیست، چرا مهم است و برای تبدیل صفحات خود به صفحات YMYL باید چه کار هایی انجام دهید.

YMYL چیست؟

YMYL چیست

در مقدمه اشاره کردیم که این کلمه مخفف چه عبارتی است. صفحات YMYL موضوعات زیر را پوشش می دهند:

  • اخبار و رویداد ها: اخبار و رویداد های بین المللی مانند سیاست، اقتصاد و …
  • قانون و دولت: اطلاعات مربوط به تولید محتوای حقوقی، خدمات اجتماعی و …
  • امور مالی: اطلاعات درباره سرمایه گذاری، مالیات، بانکداری و …
  • خرید: صفحاتی درمورد خرید و امکان خرید آنلاین
  • سلامت و ایمنی: مسائل پزشکی، دارو ها، بیمارستان ها و …
  • مسائل ملی: صفحاتی درمورد ملیت، نژاد و …
  • سایر موضوعات: هر موضوعی که به پول یا زندگی شما مربوط باشد. مانند تناسب اندام، سلامت روان، یافتن شغل، مسکن و …

چرا صفحات YMYL مهم هستند؟

چرا صفحات YMYL مهم هستند

حال که متوجه شدید YMYL چیست، بهتر است با اهمیت این نوع صفحات آشنا شوید. همانطور که گفتیم صفحات YMYL با سلامت و زندگی انسان ارتباط مستقیمی دارند. برای مثال اگر بدن شما علائم سرماخوردگی داشته باشد، شما در گوگل سرچ می کنید «راه های درمان سرماخوردگی». اگر به سایتی بروید که تولید محتوای پزشکی دارد و اطلاعات اشتباه به شما دهد، احتمالا بیماری شما بدتر خواهد شد. صفحات YMYL بسیار مهم هستند و گوگل برای قرار دادن صفحه شما در صفحات YMYL، استاندارد های سطح بالایی را در نظر می گیرد.

بهترین روش ها برای قرار گرفتن در YMYL چیست؟

  1. اول از همه باید صبور باشید

پس از پاسخ به سوال YMYL چیست، بهتر است به روش های قرار گرفتن در صفحات YMYL بپردازیم. بعید است که به محض ایجاد سایت جدید، گوگل شما را در دسته سایت های YMYL قرار دهد. شما باید مدتی طولانی منتظر باشید و تولید محتوا درمورد موضوعات YMYL را جدی بگیرید تا گوگل صفحه شما را در صفحات YMYL قرار دهد. بهتر است در زمان انتظار، روی راهکار ها و روش های دیگر تمرکز کنید.

  1. سعی کنید وبسایت های معتبر از شما اسم بیاورند

یکی از بهترین کار ها برای قرار گرفتن در صفحات YMYL این است که نام شما در وبسایت های معتبری که خودشان YMYL هستند، بیاید. ذکر نام سایت شما در منابع تخصصی، انجمن های حرفه ای یا توسط افراد خوشنام باعث می شود که هم افراد بیشتری سایت شما را ببینند هم سایت شما در دسته سایت های YMYL قرار بگیرد.

  1. از منابع و کارشناسان معتبر استفاده کنید

صفحات YMYLبرای اینکه اطلاعات سایت شما معتبر و قابل استناد باشد، باید از بهترین منابع و معتبر ترین آن ها استفاده کنید. بهتر است که از کارشناسان واقعی برای نوشتن محتوا ها استفاده کنید. اگر نمی توانید از کارشناسان استفاده کنید، بهتر است که با کارشناس موردنظر مصاحبه کنید و از یک متخصص کپی رایتینگ بخواهید که مصاحبه را به یک محتوای باکیفیت تبدیل کند.

بسیاری از سایت ها از افرادی که در آن زمینه تخصص ندارند، برای تولید محتوا استفاده می کنند. در این صورت حتما باید از یک متخصص بخواهید که مقاله شما را از نظر تخصصی بررسی کند. احتمالا در سایت های معتبر در حوزه سلامتی با عبارت هایی مانند medically reviewed مواجه شده اید.

  1. اطلاعات مالکان وبسایت و نویسندگان را به وضوح بیان کنید

اگر می خواهید صفحه شما در دسته صفحات YMYL و E-A-T قرار بگیرد، باید بیوگرافی نویسنده، اطلاعات وبسایت و اطلاعات تماس را حتما باید در سایت قرار دهید. بیوگرافی نویسنده ای را وارد کنید که متخصص و معتبر است و صفحه شما را قابل اعتماد می کند.

  1. متن شما باید شفاف باشد و به سوال خواننده پاسخ دهد

علاوه بر این موارد، متن شما باید با مثال هایی خواننده را درگیر کند. مثلا وبسایت هایی که درمورد قوانین صحبت می کنند، اغلب خشک هستند و خواننده را درگیر مفاهیم نمی کنند. این نوع سایت ها باید علاوه بر استفاده از منابع معتبر، مثال هایی نیز برای ملموس شدن مفاهیم ارائه دهند.

  1. منابع را در پایان متن ذکر کنید

ذکر منابع باعث جلب بیشتر اعتماد مخاطب می شود. البته باید منابع را نیز از نظر اعتبار بررسی کنید. آیا منبع را شخص موثقی نوشته است یا افراد متخصص آن را بررسی کرده اند؟

  1. محتوای خود را مرتبا به روز کنید

محتوا هایی که کیفیت بالایی دارند، باید هر سه تا پنج ماه اصلاح و به روز شوند.

جمع بندی

همانطور که گفتیم گوگل استاندار های بسیار سطح بالایی برای صفحات YMYL دارد و شما باید برای قرار گرفتن در این صفحات، تلاش زیادی بکنید. YMYL مخفف “Your Money Your Life” است و شامل موضوعاتی مانند اخبار جاری، قوانین حقوقی، سرمایه گذاری و امور مالی، سلامت و امنیت و دیگر موضوعات می شود. برای قرار گرفتن در صفحات YMYL باید از کارشناسان معتبر استفاده کنید و تا جایی که می توانید محتوای خود را باکیفیت بنویسید. ما در این مقاله بررسی کردیم YMYL چیست و چه اهمیتی دارد.

نظرات کاربران