سئو سایت چقدر زمان می برد

سئو سایت چقدر زمان می برد ؟

یکی از متداول ترین سوالاتی که از متخصصان سئو می پرسند این است که سئو سایت چقدر زمان می برد؟ جواب این سوال قطعی نیست و به عوامل زیادی بستگی دارد. این موضوع به این دلیل است که علاوه بر همه عواملی که در بهینه سازی وبسایت شما نقش دارند، باید همان عوامل را در سایت رقبای خود نیز ارزیابی کنید. این موضوع می تواند پاسخ به این سوال را بی نهایت دشوار کند. ما در این مقاله سعی می کنیم به سوال سئو سایت چقدر زمان می برد پاسخ دهیم.

عوامل تاثیرگذار در سئو سایت

سه عامل اصلی تاثیر گذار در سئو عبارتند از:

  • رقابت
  • لینک های ورودی
  • محتوا

فهمیدن اینکه سئو سایت چقدر زمان می برد به این بستگی دارد که ابتدا این عوامل را ارزیابی کنید، کار را شروع کنید و بررسی کنید که با چه سرعتی دارید نتایج را می بینید و سپس تخمین بزنید که چقدر زمان لازم است تا به هدف خود برسید. ما به هر یک از این عوامل موثر در سئو می پردازیم تا متوجه شویم سئو سایت چقدر زمان می برد .

  1. رقابت

سئو سایت چقدر زمان می برد

اگر چیزی مانند غلات صبحانه با طعم ماهی می فروشید، احتمالا هیچ رقیبی نخواهید داشت. آن دسته از محصولاتی که فروش دارند، براساس تقاضا با درجات مختلفی از رقابت مواجه می شوند. همانطور که ممکن است تصور کنید، هرچه رتبه شما در serp بالاتر برود به زحمت بیشتری برای رسیدن به صفحه اول گوگل نیاز دارید. درواقع رتبه بندی صفحات پایین تر آسان تر و سریع تر است. این موضوع هم به دلیل حجم رقباست و هم به این دلیل است که صفحات با رتبه های بالاتر معمولا از متخصصان سئوی باتجربه استفاده می کنند. متخصصان باتجربه سئو تمام جنبه های سئوی رقبای خود را بررسی می کنند؛ اما باید فراتر از جایگاه امروزشان را ببینند. همچنین به فعالیت رقبا در چند ماه گذشته نگاه کنید. شما برای پیشی گرفتن از رقبای خود باید تلاش بیشتری نسبت به آن ها انجام دهید.

  1. لینک های ورودی

بر کسی پوشیده نیست که لینک بیلدینگ و لینک ها نقش بسیار زیادی در سئو دارند؛ اما تاثیر آن ها بر اینکه سئو سایت چقدر زمان می برد ، به چندین عامل بستگی دارد. اولین مورد حجم لینک های وبسایت شماست. به طور کلی لینک های بیشتر به شما کمک می کند تا با سرعت بیشتری سئو سایت خود را بهبود دهید. به طور کلی لینک های کمتر و با کیفیت بالا از وبسایت های مرتبط بسیار بیشتر از لینک های بیشتر و با کیفیت پایین موثر است. البته به طور کلی دریافت لینک هایی با کیفیت بالا بسیار دشوار است. بنابراین انجام این کار برای رقبای شما دشوار خواهد بود.

سرعت دریافت لینک ها هم می تواند یکی از عوامل موثر در لینک های ورودی باشد؛ زیرا به طور کلی افزایش ناگهانی می تواند نشان دهنده تلاشی غیرطبیعی برای دستکار رتبه بندی باشد. اگر از دستور العمل هایی استفاده می کنید که قوانین گوگل را رعایت نمی کنند، ممکن است مشمول پنالتی گوگل شوید.

عوامل دیگری مانند پوشش های رسانه ای، عرضه یک محصول جدید و ایجاد یک کمپین بازاریابی می توانند تاثیری شگفت انگیز بر لینک های ورودی شما بگذارند. بنابراین به طور کلی هر چه سریع تر بتوانید لینک های مرتبط و باکیفیت به دست آورید، سریع تر رتبه بندی می شوید. سرعت دریافت لینک ها باید رشد نسبتا پایداری داشته باشد. شما نباید از استراتژی های سئو کلاه سیاه استفاده کنید.

  1. محتوا

عوامل تاثیرگذار در سئو سایت

محتوای منتشر شده در وبسایت شما در سرعت مشاهده نتایج نقش دارد و اولین چیزی که باید بدانید این است که کیفیت محتوا در اینکه سئو سایت چقدر زمان می برد بسیار مهم است. طول محتوا خیلی مهم نیست. محتوا باید به اندازه ای طولانی باشد تا مشکل بازدیدکننده را حل کند.

این باور اشتباه است که شما باید محتوای جدید را به آرامی منتشر کنید و انتشار زیاد محتوای جدید باعث می شود که گوگل فعالیت شما را غیر طبیعی در نظر بگیرد. این موضوع به طور رسمی از طرف گوگل رد شده است. اگر محتوای آماده دارید لازم است که آن را به سرعت منتشر کنید و رتبه خود را ارتقا دهید. البته به دو دلیل لازم است که یک برنامه منظم برای انتشار داشته باشید. اولا این موضوع به گوگل نشان می دهد که محتوای جدید به طور منظم به وبسایت شما اضافه می شود که عموما باعث می شود خزنده های وب گوگل زودتر به سایت شما بخزند. ثانیا این کار کاربران را تشویق می کند که در زمان های مشخصی به سایت شما مراجعه کنند. مراجعه منظم کاربران به گوگل کمک می کند تا سیگنال های مثبت تجربه کاربر بیشتری تشخیص دهد و سئو سایت شما بهبود یابد.

البته فقط تولید محتوا نیست که بر اینکه سئو چقدر طول می کشید اثر می گذارد. مهم این است که کدام محتوا را حفظ کنید، کدام محتوا را حذف کنید و کدام محتوا را به روز رسانی کنید. نکته کلیدی این است که محتوای شما چقدر مفید است و چطور نیاز های مخاطبان را برطرف می کند. محتوای با کیفیت بالاتر و طولانی در مقایسه با محتوای بی کیفیت و کوتاه لینک های بیشتری دریافت می کند.

سئو دقیقا چقدر زمان می برد؟

سئو دقیقا چقدر زمان می برد

کار متخصصان سئو مانند کار متخصصان هواشناسی است. آن ها علیرغم دانش و تجربه زیاد و داشتن ابزار ها ممکن است اشتباه هم بکنند. بخشی از کار یک متخصص سئو مدیریت انتظارات مشتری است. این حوزه ای است که بسیاری در آن شکست می خورند. امروزه بسیاری از مشتریان انتظارات غیرواقعی دارند. بسیاری فکر می کنند سئو چیزی است که فقط چند هفته طول می کشد. برای پاسخ دقیق به این سوال که سئو سایت چقدر زمان می برد. باید بگوییم که طبق گفته گوگل تقریبا چهار ماه تا یک سال طول می کشد تا سئو نتیجه دهد.

جمع بندی

شما ممکن است در عرض چند هفته با کلمات کلیدی کم رقابت شاهد بهبود در افزایش ترافیک ارگانیک باشید. از سوی دیگر کلمات کلیدی با رقابت متوسط ممکن است ماه ها طول بکشد؛ درحالیکه کلمات کلیدی با رقابت زیاد ممکن است یک سال یا بیشتر نتیجه دهند. شما نمی توانید دقیقا پیش بینی کنید که سئو سایت چقدر زمان می برد تا نتیجه دهد. با این حال می توانید براساس عواملی مانند رقابت، لینک های داخلی و محتوا مقدار زمان بردن سئو را حدس بزنید.

نظرات کاربران