آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان

امروزه اینستاگرام پویا ترین پلتفرم شبکه های اجتماعی برای صاحبان کسب و کار به شمار می آید. اگر می خواهید کسب و کار خود را با این پلتفرم توسعه دهید، ایجاد محتوای با کیفیت و جذاب برای آن اهمیت بسیاری دارد. درمورد استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام چقدر اطلاعات دارید؟ آیا می دانید چه چیزی را باید منتشر کنید؟ آیا می دانید برای گذاشتن پست و استوری چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ در این مقاله با عنوان آموزش تولید محتوا اینستاگرام رایگان ، به تمام این سوالات شما پاسخ می دهیم.

تولید محتوای با کیفیت برای اینستاگرام

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان

اینستاگرام در ماه های گذشته تغییرات بسیاری را پشت سر گذاشته است و شما باید به عنوان مدیر رسانه های اجتماعی خود را با این تغییرات وقف دهید. در این قسمت از این مقاله که درمورد آموزش تولید محتوای اینستاگرام رایگان بحث می کند، نکات مهم تولید محتوای با کیفیت برای این پلتفرم را بررسی می کنیم.

  1. تجزیه و تحلیل پست های قبلی

بعد از ایجاد تقویم محتوایی و گذاشتن چندین پست، عملکرد خود را بررسی کنید تا متوجه شوید چه نوع پست هایی باعث ایجاد تعامل بهتر با مخاطبانتان می شود. محتوای خود را بر اساس تعداد کلیک های انجام شده بر روی  لینک بیو اینستاگرام و تعداد ذخیره ها و اشتراک گذاری پست ها، تجزیه و تحلیل کنید.

  1. طراحی استراتژی محتوا متناسب با پیج خود

مطمئن شوید که یک استراتژی عالی برای محتوای خود دارید که تمام این موارد را پوشش می دهد:

  • Storie
  • Live
  • IGTV
  • Reels

کارشناسان آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان معتقد هستند که با داشتن استراتژی در تمام موارد گفته شده شانس شما برای دیده شدن توسط مخاطبان بیشتر می شود.

  1. تجزیه و تحلیل تعداد ذخیره ها و اشتراک گذاری ها

ذخیره و اشتراک گذاری دو معیار مهم و ضروری در تعیین عملکرد محتوای پیج شماست. برای افزایش تعداد ذخیره و اشتراک گذاری پست ها، این سوال  را از خود بپرسید:

چه نوع محتوایی باعث می شود مخاطبین پست من علاقه مند شوند این پست را  ذخیره کنند؟

پاسخ این سوال شاید گفتن نکات مهم، ترفند ها و یا تولید محتوا آموزشی و پشت صحنه کار هایتان باشد. بهتر است کمی برای پاسخ دادن به این سوال ها وقت بگذارید؛ زیرا اطلاعات استخراج شده از آن ها به شما کمک می ‌کنند محتوایی بسازید و در نتیجه بتوانید با مخاطبین خود تعامل بهتری داشته باشد. تعامل بیشتر با مخاطبین منجر به رشد کسب و کار شما می شود.

تجزیه و تحلیل تعداد ذخیره ها و اشتراک گذاری ها
  1. قرار دادن هشتگ ها در مکان مناسب

نکته بعدی که درباره آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان می خواهیم متذکر شویم قرار دادن هشتگ در مکان مناسب است. برخی از افراد هشتگ های پست خود را در کپشن و برخی دیگر آن را در اولین کامنت یا نظر قرار می دهند. شما باید با توجه به  ROI اینستاگرام خود، امتحان کنید کدام مکان برای قرار دادن هشتگ در پیج شما بهتر است. با این حال، بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده 89 درصد برند ها هشتگ های خود را در کپشن قرار می دهند.

  1. تجزیه و تحلیل تعداد هشتگ هایی که باید استفاده کنید

شما می توانید برای هر پست اینستاگرام خود تنها 30 هشتگ بگذارید. انتخاب هشتگ مناسب می تواند به جذب مخاطب بیشتر کمک کند؛ اما به کار بردن کلمات نامربوط مخاطب را از دنبال کردن شما نا امید می کند. هشتگ ها کلمات کلیدی پست شما هستند که می توانید از آن ها برای سازماندهی صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید و به کاربران کمک کنید تا برند شما را هر چه سریع تر پیدا کنند.

انواع مختلفی از هشتگ گذاری ها هستند که می توانید برای ارتقاء برند یا محصولات خود از آن ها استفاده کنید. پرکاربرد ترین آن ها عبارت اند از:

  • هشتگ های عمومی
  • هشتگ های مکان
  • هشتگ های خاص
  • هشتگ های مارک دار
  • هشتگ های مرتبط با جامعه

البته افراط بیش از اندازه در این زمینه می تواند مخاطب را سردرگم کند؛ بنابراین تصور نکنید هر چه تعداد هشتگ هایتان بیشتر باشد، مخاطبین بیشتری را جذب می کنید.

  1. ارزیابی طول کپشن پست های اینستاگرام خود

نکته بعدی که در آموزش تولید محتوا اینستاگرام رایگان اهمیت دارد. ارزیابی طول کپشن پست هایی است که منتشر می کنید. وقتی صحبت از اینستاگرام به میان می آید، ارائه یک کپشن عالی بسیار سخت به نظر می رسد. شما باید متنی بنویسید که علاوه بر کافی بودن حوصله سر بر نباشد.

معیار هایی که به شما کمک می کنند تا بفهمید چه طولی برای کپشن شما مناسب است عبارت اند از:

  • تعداد لایک ها
  • تعداد نظرات کاربران
  • تعداد ذخیره کردن ها
  • تعداد به اشتراک گذاری ها

به خاطر داشته باشید که امروزه افراد زمان زیادی برای خواندن ندارند و خیلی سریع پست های اینستاگرام را اسکرول می کنند؛ بنابراین مطمئن شوید در سه خط اول کپشن، پیام مهم خود را منتقل کرده اید و توانسته اید توجه کاربران را جلب کنید.

ارزیابی طول کپشن پست های  اینستاگرام خود
  1. پیش بینی رفتار مخاطبان بر اساس محتواهای قبلی

اقدامات و رفتار مخاطبان اینستاگرام منبع خوبی برای جمع آوری اطلاعات است. شما می توانید با پیش بینی رفتار و بررسی علایق مخاطب، محتوایی پست کنید که کاربر تعامل بیشتری با آن داشته باشد. همچنین می توانید از داده های رسانه های اجتماعی برای بازاریابی بهتر و نزدیک شدن به مشتریان بالقوه استفاده کنید.

علاوه بر این با این کار می توانید محصولات مورد نیاز مخاطبین خود را تشخیص دهید و انتظارات آن ها را برآورده سازید.

  1. تجزیه و تحلیل استراتژی محتوای سایر رقبا

آخرین نکته ای که در این مقاله به آن اشاره می کنیم، تجزیه و تحلیل استراتژی محتوای رقبا است. هنگامی که در مرحله برنامه ریزی برای پیج خود قرار دارید باید دو نوع رقیب را در اینستاگرام بررسی کنید:

گروه اول رقبای برتر یا کسانی هستند که احتمالا می توانند بر درآمد سالانه شما تاثیر بگذارند.

گروه دوم برند هایی هستند که شما آن ها را دنبال کرده اید.

تجزیه و تحلیل محتوای سایر رقبا، به شما کمک می کند تا شکاف های موجود در محتوای پیج خود را تشخیص دهید.

جمع بندی

در این مقاله به نکات مهمی درمورد اصول گذاشتن پست و استوری در این شبکه اجتماعی اشاره کردیم. همان طور که گفته شد بهترین راه برای پیشی گرفتن از رقبا و افزایش اعتبار برند خود در شبکه های اجتماعی، ایجاد معیار های رقابتی در اینستاگرام است؛ بنابراین سعی کنید صنعت خود را با دقت زیادی تجزیه و تحلیل کنید و استراتژی مناسبی برای شبکه های اجتماعی خود انتخاب نمایید. امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات خوبی درمورد آموزش تولید محتوا در اینستاگرام رایگان کسب کرده باشید.

نظرات کاربران