تولید محتوای استارت آپ

چند نکته طلایی برای تولید محتوای استارت آپ

بازاریابی برای محصولات و خدمات یکی از مهم ترین کار هایی است که هر شرکت استارت آپی ای باید آن را انجام دهد. یکی از رایج ترین راه ها برای بازاریابی، تولید محتواست. تولید محتوا کار چندان سختی نیست اما ساده هم نیست. به همین دلیل ما در این مقاله درمورد تمامی نکاتی که لازم است در رابطه با تولید محتوای استارت آپ بدانید توضیح داده ایم.

چرا تولید محتوای استارت آپ تا این حد اهمیت دارد؟

تولید محتوای استارت آپ

تولید محتوا چه برای کسب و کار های بزرگ و چه برای کسب و کار نوپا روشی مقرون به صرفه برای ایجاد آگاهی از برند و تبلیغات است. تولید محتوای ارگانیگ مانند پست وبلاگ ها، راهنما ها و ویدیو های مختلف می توانند تاثیر طولانی مدت و مثبتی برای سایت و برند داشته باشند. اگر محتوای خوبی تولید کنید و آن را همیشه سبز نگه دارید، می توانید تا سال ها از آن محتوا ترافیک جذب کنید.

تلاش های مرتبط با تبلیغات پولی مانند جستجوی هدفمند و تبلیغات اجتماعی نیز می توانند راهی عالی برای جذب مخاطب باشند؛ اما همه این موارد راه حلی کوتاه مدت هستند. به همین دلیل است که تولید محتوای استارت آپ تا این حد اهمیت دارد.

تولید محتوای مفید به شما کمک می کند تا:

  • مشتریان جدیدی را به وب سایت خود جذب کنید و از آن ها سرنخ بگیرید.
  • با به اشتراک گذاشتن اطلاعات مفید و معتبر می توانید مخاطبان هدفمندی داشته باشید.
  • به کمک محتوا می توانید سئو سایت خود را بهبود دهید و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنید.

چگونه یک محتوای استارتاپی قدرتمند ایجاد کنیم؟

راه اندازی پیش نیاز ها

چگونه یک محتوای استارتاپی قدرتمند ایجاد کنیم؟

قبل از اینکه شروع به تولید محتوای استارت آپ کنید، حتما باید مطمئن شوید که ساختار مطمئنی دارید و می توانید محتوای خود را به راحتی منتشر کنید. برای این کار لازم است که مدیر عامل، سرمایه گذاران و هیئت مدیره منابع مورد نیاز تولید محتوا را در اختیار شما بگذارند.

برای اینکه بتوانید محتوا تولید کنید، باید صادق و شفاف باشید. مزایای تولید محتوا را شرح دهید و نشان دهید که چگونه برای موفقیت های خود اقدام می کنید. همچنین نباید وعده هایی بدهید که نتوانید به آن ها عمل کنید.

برای تولید محتوای استارت آپ باید توجه داشته باشید که کسب و کاری که برای آن تولید محتوا انجام می دهید، چه نوع کسب و کسب و کاری است. برای مثال اگر استارت آپ در یک حوزه خیلی خاص  کار می کند که کلمات کلیدی مرتبط با آن حجم جستجوی کمی دارند، باید این مورد را با مدیر کسب و کار در میان بگذارید.

برای این مدل کسب و کار ها باید استراتژی مشخصی داشت. شما می توانید پس از برقراری ارتباط با تیم فروش و مشتریان خود به درک کلی از کسب و کار برسید و استراتژی هایی را ایجاد کنید که بتواند باعث پیشرفت کسب و کار شود.

همچنین برای تولید محتوای استارت آپ باید تمامی منابع ضروری را آماده کنید. این را به یاد داشته باشید تنها زمانی محتوای تولید شده اثر بخشی خواهد داشت که شما بستری مناسب برای انتشار آن داشته باشید. اکثر شرکت هایی که بدون در نظر گرفتن این موارد محتوا تولید می کنند، فقط منابع خود را هدر می دهند.

برای اینکه بتوانید محتوای خود را منتشر کنید، باید یک سایت بهینه با تعداد صفحات لازم داشته باشید. همچنین شما باید به CTA سایت نیز اهمیت زیادی بدهید. علاوه بر این ها شما باید پس از تولید محتوا بتوانید سرنخ های لازم را دریافت کنید.

تولید محتوایی با هدف مشخص و مرتبط با کسب و کار

تولید محتوایی با هدف مشخص و مرتبط با کسب و کار

قبل از اینکه شروع به تولید محتوای استارت آپ کنید، باید دقیق مشخص کنید که در چه موقعیتی قرار گرفته اید.

  • تیم: در حال حاضر برای پیشرفت کسب و کار با چه تیمی کار می کنید. آیا برای انجام برخی کار ها به برون سپاری نیاز خواهید داشت یا خیر؟
  • بودجه: مقدار بودجه ای که برای بازاریابی خواهید داشت چقدر است؟
  • رقابت: رقیبان شما در حوزه ای که می خواهید محتوا تولید کنید چه کسانی هستند؟دقت کنید و ببینید آن ها چه چیز هایی را ارائه می دهند.

بعد از اینکه توانستید موقعیت خود را مشخص کنید، باید اهدف خود را تعیین کنید. ببینید که برای تولید محتوای استارت آپ باید چه کار هایی انجام دهید و برای این کار چقدر زمان دارید. همچنین باید شاخص ها و معیار های کلیدی را هم در نظر بگیرید.

جمع بندی

تولید محتوا راهی مقرون به صرفه و بسیار خوب برای ایجاد آگاهی از برند و بازاریابی است. تولید محتوا به خصوص برای کسب و کار های استارت آپ که معمولا بودجه محدودی دارند کار چندان ساده ای نیست. به همین دلیل ما در این مقاله درمورد چگونگی تولید محتوای استارت آپ توضیح دادیم و به نکاتی لازم است در این زمینه دقت کنیم اشاره کردیم.

نظرات کاربران