قیمت سئو

محاسبه قیمت سئو

همان طور که می دانید، سئو بخش حیاتی از سایت که برای کسب و کار شما اهمیت بسیار زیادی دارد. متاسفانه بسیاری از کسب و کار های کوچک سئو را جدی نمی گیرند و از آن غفلت می کنند. به همین خاطر است که معمولا ضربه سختی می خورند. اگر شما تصمیم گرفته اید که سئوی سایت خود را بهبود دهید، ابتدا باید با قیمت سئو و هزینه های آن آشنا شوید. در واقع قیمت گذاری برای خدمات سئو چندان ساده نیست زیرا به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد و استانداردی برای قیمت گذاری آن وجود ندارد. ما در این مقاله درمورد هزینه های سئو توضیح داده ایم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

مدل های قیمت گذاری برای ارائه خدمات سئو

قیمت سئو
  • بر اساس ساعت کاری

یکی از روش های قیمت گذاری برای کار بر روی سئو سایت، به صورت ساعتی است. از این روش معمولا افراد مستقل و فریلنسر ها استفاده می کنند. این روش توسط شرکت هایی که بازاریابی اینترنتی انجام می دهند، استفاده نمی شود.

  • قیمت گذاری ماهانه

این روش، روش معمول کار آژانس های سئو و بازاریابی است. این شرکت ها خدمات سئوی سایت شما را انجام می دهند و در ازای آن، به صورت ماهانه از شما پول می گیرند. قیمت سئو ماهانه شرکت ها متفاوت است. این شرکت ها می توانند خدماتی مانند تحقیق برای کلمات کلیدی، تحقیقات در مورد رقبا، نوشتن محتوای سئو و خیلی از کار های دیگر را برای شما انجام دهند.

  • قیمت گذاری بر اساس پروژه

برخی از آژانس های سئو از روش قیمت گذاری در ازای هر پروژه استفاده می کند. در این موارد معمولا شرکت مورد نظر در مورد قیمت سئو و خدمات آن با شما صحبت می کند. امکان سفارشی سازی نیز وجود دارد اما می تواند هزینه های شما را افزایش دهد.

بخش های اصلی سئو

بخش های اصلی سئو

هنگامی که برای خدمات سئو پول پرداخت می کنید، باید بدانید که چه قسمت هایی از سایت شما بهبود می یابند. این قسمت ها شامل:

  • پیشینه تحقیق

این کار، اولین وظیفه ای است که آژانس های سئو به عهده دارند. آژانس های سئو در مورد این که مخاطبان سایت شما چه کسانی هستند و چه محتوایی باید برای آن ها تولید کرد تحقیق می کنند.

  • تحقیق کلمات کلیدی

بهبود سئو سایت، کار زمان بر و سختی است. به همین خاطر است که قیمت سئو توسط هر آژانس خدمات دهنده ای فرق دارد. یکی از کار های بسیار مهم آژانس های سئو ، تحقیق در مورد رقبا و کلمات کلیدی است. وجود و استفاده از کلمه کلیدی مناسب در سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر از کلمات کلیدی مناسبی استفاده نکنید، ترافیک ارزشمندی را از دست خواهید داد.

  • بهینه سازی سایت

یکی دیگر از وظایف آژانس های سئو ، بهینه سازی سایت شما است. سایت شما باید بهینگی خوبی داشته باشد. منظور از بهینگی این است که ساده و در عین حال زیبا و سریع باشد. همچنین سایت باید در کوتاه ترین زمان ممکن برای کاربر بارگذاری شود و سنگین نباشد.

  • تولید محتوا

یکی دیگر از وظایف آژانس های سئو که بر قیمت سئو تاثیر می گذارد، وظیفه تولید محتوا است. وب سایت شما همیشه به چند محتوای با کیفیت نیاز دارد. این محتوا ها در عین مفید بودن ، باید از الگوریتم های گوگل پیروی کنند تا بتواند رتبه خوبی را کسب کند.

هزینه های سئو

هزینه های سئو
  • سئو DIY

این مورد به صورت انفرادی و توسط خودتان انجام می شود. هزینه زیادی ندارد و به کمک آن می توان بخش های فنی سایت را بهبود داد. برای این کار باید تجربه و دانش زیادی داشته باشید.

  • سئوی ارزان

سئوی ارزان معمولا برای کسب و کار های کوچک استفاده می شود. در مورد قیمت سئو باید بدانید که سئو ارزان خدمات مقرون به صرفه ای را ارائه می دهد که می توانید به کمک آن بازاریابی محتوا و کار های اولیه سئو را در سایت خود پیاده سازی کنید. مشکلی که این سرویس دارد این است که برخی از سرویس های ارائه دهنده سئوی ارزان ممکن است که تجربه کافی نداشته باشند.

  • سئوی میان رده

سئوی میان رده ، مخصوص کسب و کار های متوسط است که امکانات خوبی را به کسب و کار می دهد.

  • سئوی بالا رده

مخصوص سایت هایی با ترافیک بالا. این سرویس را فقط آژانس های معتبر و بزرگ ارائه می دهند تا در بازاریابی تخصصی به شما کمک کنند.

  • سئوی سازمانی

مخصوص شرکت هایی با ترافیک بسیار بالا. در این سرویس آژانس های سئو محتوای زیادی برای سایت شما تولید می کنند و اطمینان حاصل می کنند که سایت به طور کامل از نظر فنی بهینه است و در زمینه سئو نیز مشکلی وجود ندارد.

کدام سئو برای شما مناسب تر است؟

هر کسب و کاری نیاز به چیز های خاصی دارد که ممکن است یک کسب و کار دیگر به آن نیاز نداشته باشد. برای انتخاب سئوی مناسب، باید آژانس معتبری را استخدام کنید که بتواند سئوی مورد نیاز شما را تشخیص دهد و بتواند سئوی شما را بهینه کند. به همین خاطر مهم ترین نکته برای انتخاب سئوی مناسب، استخدام یک آژانس سئو معتبر است.

جمع بندی

سئو را می توان یکی از حیاتی ترین قسمت های یک کسب و کار آنلاین دانست. برای این که بتوانید سئوی مناسبی داشته باشید، باید آژانس سئو معتبری را استخدام کنید. شرکت های مختلف برای بهینه سایت، قیمت های متفاوتی را به شما پیشنهاد می دهند. به همین خاطر برای آشنایی بیشتر با قیمت سئو، در مورد نکات موجود در این زمینه توضیح دادیم.

نظرات کاربران