لینکدین چیست

لینکدین چیست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

چه مدیر بازاریابی باشید، چه بخواهید رئیس یک شرکت بزرگ بشوید و یا حتی اگر یک کسب و کار کوچک را اداره کنید، باید بدانید که لینکدین چیست و با آن آشنا شوید. لینکدین یکی از ابزار های فوق العاده ای است که می تواند برای کسانی که به دنبال فرصت های شغلی جدید هستند، مفید باشد.

لینکدین در واقع یک سایت کاریابی است که به کمک آن می توانید برای خود موقعیت های شغلی پیدا کنید. برای اینکه بدانید لینکدین چیست خوب است بدانید که به کمک لینکدین می توانید با متخصصان صحبت کنید و مشورت بگیرید و برای خود وقت مصاحبه شغلی بگیرید.

اگر بخواهیم مقایسه ای داشته باشیم، می توانیم بگوییم که لینکدین تا حدود بسیار زیادی شبیه به فیسبوک است؛ اما امکاناتی که لینکدین ارائه می دهد، بیشتر و حرفه ای تر است و می تواند برای کاربران حرفه ای مناسب باشد.

ویژگی های اصلی لینکدین

لینکدین چیست
  • صفحه اصلی: هنگامی که وارد لینکدین می شوید، صفحه اصلی یا همان هوم، فید خبری شما است و می توانید پست های چند وقت اخیر شرکت هایی که صفحات آن ها را دنبال می کنید در آن مشاهده کنید.
  • نمایه: نمایه یا همان پروفایل، نام، عکس، موقعیت مکانی، شغل و موارد دیگر را درمورد شما نشان می دهد. برای اینکه بدانید لینکدین چیست ، خوب است بگوییم که شما می توانید اطلاعات دیگری نیز مانند خلاصه ای از تجربه کاری و هر چیزی که به فکرتان می رسد را در نمایه پروفایل خود قرار دهید.
  • شبکه من: در این قسمت می توانید لیستی از افرادی که در لینکدین با آن ها در ارتباط هستید را مشاهده کنید. اگر موس خود را کمی بالا ببرید و روی گزینه نگه دارید، می توانید مخاطبین دیگری که هنوز با آن ها ارتباط برقرار نکرده اید را پیدا کنید.
  • مشاغل: برای اینکه بدانید لینکدین چیست ، خوب است در مورد قسمت مشاغل بیشتر بدانید. در قسمت مشاغل، لیست های شغلی ای قرار دارند که هر روز توسط کارفرمایان در لینکدین پست می شوند. در این قسمت می توانید با توجه به اطلاعات و موقعیت مکانی خود شغل هایی که لینکدین به شما توصیه می کند و برای شما بهتر می داند را پیدا کنید.
  • علایق: برای اینکه بهتر بدانید لینکدین چیست، خوب است بدانید که علاوه بر قسمت شبکه من، قسمت دیگری به نام علایق وجود دارد. در این قسمت می توانید علاوه بر ارتباط با افراد متخصص، علایق خود را نیز دنبال کنید. برای مثال می توانید گروه ها، صفحات شرکت های مختلف یا هر چیز دیگری را دنبال کنید.
نوار جستجو لینکدین
  • نوار جست و جو: نوار جست و جوی لینکدین بسیار قدرتمند است. شما می توانید به کمک این نوار جست و جو، نتایجی که در ذهن دارید را به کمک فیلد های قابل تنظیم فیلتر کنید تا سریع تر به نتیجه برسید.
  • پیام ها: این شبکه اجتماعی فضای مخصوصی برای پیام ها دارد. هنگامی که به فردی پیام می دهید یا فردی به شما پیام می دهد به راحتی می توانید آن را مشاهده کنید.
  • اعلان ها: مانند تمامی شبکه های اجتماعی، لینکدین هم دارای یک ویژگی اعلان برای هنگامی است که کسی شما را دنبال می کند، دعوت شده اید یا پستی با موضوع مورد علاقه شما گذاشته شده است.
  • دعوت نامه های در حال انتظار: در آخر باید گفت که دعوت نامه در لینکدین چیست. وقتی سایر افراد در لینکدین از شما دعوت می کنند تا با آن ها ارتباط برقرار کنید، باید دعوت نامه بفرستند که این دعوت نامه ها در بخش دعوت نامه های در حال انتظار خواهد ماند. شما باید برای ارتباط برقرار کردن با شخص مورد نظر این دعوت نامه ها را تأیید کنید.

پیشنهاد هایی برای استفاده بهتر از لینکدین

پیشنهاد هایی برای استفاده بهتر از لینکدین
  • با همکاران قدیمی خود در ارتباط باشید.

برای اینکه بدانید لینکدین چیست و چگونه می توانید بهتر از آن استفاده کنید، خوب است بگوییم که شما می توانید با استفاده از آن با افراد حرفه ای در ارتباط باشید و مشاوره بگیرید و یا حتی می توانید با مخاطبین و همکاران قدیمی خود که در لینکدین هستند هم در ارتباط باشید.

  • از پروفایل خود به عنوان رزومه استفاده کنید.

شما می توانید برای استفاده بهتر از لینکدین، از پروفایل خود برای نوشتن رزومه کاری خودتان استفاده کنید. پروفایل لینکدین شما این امکان را به شما می دهد که در آن اطلاعاتی را قرار دهید که به نوعی این اطلاعات می تواند تکمیل کننده رزومه تان باشد.

  • به گروه های موجود در لینکدین بپیوندید.

یکی از راه های استفاده بهتر از لینکدین، این است که به گروه های مورد علاقه خود در لینکدین بپیوندید. شما می توانید با عضویت در این گروه ها با افراد حرفه ای ارتباط برقرار کنید و مشورت بگیرید. همچنین می توانید با افرادی که با شما علایق یکسانی دارند صحبت کنید.

نظرات کاربران