تولید محتوای ستونی چگونه است

محتوای ستونی؛ روشی سریع برای جذب مخاطبان بسیار

محتوای ستونی محتوای آموزنده قابل توجهی است که اغلب طولانی است و درمورد موضوعی خاص اطلاعات ارزشمندی در اختیار خوانندگان قرار می دهد. این نوع محتوا می تواند شامل هر چیزی از اینفوگرافیک و ویدیو گرفته تا مقالات وبلاگ باشد. ما در این مقاله شما را با نحوه نوشتن محتوای ستونی آشنا می کنیم.

چرا به محتوای ستونی نیاز دارید؟

محتوای ستونی

محتوای ستونی به سایت کسب و کار شما می کند تا در صفحه نتایج جستجو پیدا شود. شما باید صفحاتی ایجاد کنید که منبعی برای دیگران باشد و حاوی اطلاعات پیشگامانه ای باشد که در جای دیگری منتشر نشده است. شما نه تنها رتبه خود را در serp افزایش خواهید داد، بلکه سایت خود را در آن موضوع خاص، سایت مرجع خواهید کرد.

از آنجایی که محتوای ستونی یک متن معتبر و کاملا پژوهشی است، برای سئو سایت بسیار مهم و موثر است. همه این کار ها برند شما را مرجع یک موضوع خاص قرار می دهد، اعتماد و وفاداری مخاطبان را بیشتر می کند و منجر به افزایش نرخ تبدیل می شود.

از آنجایی که محتوای ستونی مطالب بسیار عمیقی دارد، در میان بهترین مطالب سایت شما قرار می گیرد. این نوع محتوا به نوعی محتوای سبز است و ماندگاری طولانی ای خواهد داشت. محتوای ستونی نوعی اطلاعات معتبر درمورد موضوعی است که به طور مداوم مورد توجه قرار می گیرد. بازدیدکنندگان زیادی آن محتوا را می بینند و سایت های دیگری ممکن است به مطلب شما لینک دهند. حتی مدت ها پس از انتشار آن مطلب. محتوای ستونی شما با به روز رسانی ها و ویرایش های مداوم، همیشه ماندگار خواهد ماند.

همچنین محتوا های ستونی به چندین روش به سئو سایت شما کمک می کنند که شامل موارد زیر می شود:

  • بهبود رتبه بندی شما در صفحات گوگل
  • تجربه کاربری بهتر برای خوانندگان
  • تولید محتوا باکیفیت تر
  • جذب ترافیک به وبسایت
  • افزایش تعامل با مخاطبان

تولید محتوای ستونی چگونه است؟

  1. مخاطب خود را بشناسید

برای شروع به جمعیت مخاطبان خود نگاه کنید. جنسیت، سن و علاقمندی های هر کدام می تواند چیز های زیادی درمورد شخصیت کاربر به شما بگوید. شما باید به جزئیات دیگری مانند موارد زیر توجه کنید:

  • چه نوع سوالاتی می پرسند؟
  • محتوای شما چگونه می تواند به سوال آن ها جواب دهد و مشکل آن ها را حل کند؟
  • براساس رفتار های قبلی مخاطب، چه نوع محتوایی در گذشته بیشترین تعامل را داشته است؟

بعد از پرسیدن این سوالات به رسانه های اجتماعی بروید. 4 میلیارد نفر در رسانه های اجتماعی هستند و شما می توانید از این منبع عالی برای تولید محتوای ستونی خود استفاده کنید. ببینید مردم درمورد برند، محصولات و رقبای شما چه می گویند. وقتی هدف جستجوی آن ها را فهمیدید، نوعی محتوای ستونی ایجاد کنید تا به سوالات خاص آن ها پاسخ دهد و مشکلات آن ها را حل کند.

  1. به دنبال کلمات کلیدی مناسب بگردید

شما باید بدانید که مخاطبان شما برای جستجوی محصولات شما از چه کلمات و عباراتی استفاده می کنند. درحالیکه هزاران ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی هست، سریع ترین، ساده ترین و رایگان ترین راه برای شناسایی کلمات کلیدی، جستجوی ساده در گوگل است.

  1. رقبای خود را بررسی کنید

به صفحات رقبای خود سر بزنید و ببینید که آن ها چگونه محتوای ستونی ایجاد می کنند. حجم ترافیک کلمات کلیدی آن ها را پیدا کنید و ببینید چه موضوعاتی بازدید بیشتری دارند. رسانه های اجتماعی را زیر نظر داشته باشید تا ببینید مردم درمورد رقبای شما چه می گویند.

پنج مرحله برای تولید محتوای ستونی

پنج مرحله برای تولید محتوای ستونی

مرحله اول: درمورد موضوع و محتوای خوشه ای خود تصمیم بگیرید

درمورد همه موضوعات فکر کنید. سپس از میان آن ها موضوعی را انتخاب کنید که هر ماه جستجو های زیادی دارد. موضوع شما باید به حدی گسترده باشد که بتوانید برای آن محتوای خوشه ای بنویسید. موضوعی که:

  • محصولات و خدمات شما را در بر بگیرد.
  • توسط مخاطبان شما جستجو شده باشد.
  • با دیگر محتوا های شما مرتبط باشد.

هدف نهایی محتوای ستونی شما افزایش نرخ تبدیل است. شما می توانید از ابزار کلمات کلیدی برای پیدا کردن موضوعات پر طرفدار استفاده کنید. هنگامی که موضوع خود را پیدا کردید، درمورد محتوای خوشه ای خود فکر کنید. موضوعات فرعی محتوای خوشه ای نیز باید حجم جستجوی ماهانه بالایی (بین 10 تا 400 جستجو) داشته باشند.

مرحله دوم: محتوای ستونی را بنویسید

خوبی محتوای ستونی در این است که می توانید از ابتدا شروع کنید یا پست های قدیمی وبلاگ را دوباره از نو بنویسید و به روز رسانی کنید. به یاد داشته باشید که محتوای ستونی محتوای معتبر، کامل، جذاب و مفید است که مردم آن را ذخیره می کنند و با یک دیگر به اشتراک می گذارند. برای دستیابی به این هدف این موارد را رعایت کنید:

  • عنوان جذاب
  • مطرح کردن یک واقعیت جالب
  • شروع کردن متن با یک حکایت جذاب و استفاده از تکنیک داستان گویی
  • ساختار سازمان یافته همراه با زیر عنوان ها، تصاویر، پاراگراف ها، بولت ها و شماره گذاری
  • استفاده از آمار ها و نمودار ها
  • استفاده از CTA

بعد از نوشتن سوالات این سوالات را بپرسید:

  • آیا این مطلب به اندازه کافی جامع است؟
  • آیا نیاز های مخاطبان من را برآورده می کند؟
  • آیا ارزشمند تر از چیزی است که رقبای من ارائه می دهند؟

اگر جواب این سوالات منفی بود در نوشته خود تجدید نظر کنید و آن را ویرایش کنید.

مرحله سوم: در هر جایی لینک بدهید

لینک های قدرت خارق العاده محتوای ستونی هستند

لینک های قدرت خارق العاده محتوای ستونی هستند. هر زمان که مقاله های وبسایت شما به موضوع محتوای ستونی اشاره می کنند، به آن لینک بدهید. لینک ها نه تنها باعث می شوند خوانندگان مطلب شما را ببینند، بلکه به موتورهای جستجو کمک می کنند تصویر واضح تری از محتوای سایت شما ترسیم کند. این باعث افزایش رتبه شما و ترافیک سایت شما می شود.

مرحله چهارم: محتوای ستونی را در همه جا تبلیغ کنید

ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا محتوای ستونی ایندکس شود. با تبلیغ مقالات خود این روند را تند تر کنید. شما باید مقاله را در کمپین های اجتماعی، رسانه های اجتماعی و … تبلیغ کنید. شاید بتوانید برای تبلیغ محتوای خود کمی پول خرج کنید. اما واضح ترین مکان برای تبلیغ محتوای ستونی وبسایت شماست. شما باید لینک محتوای ستونی را در صفحه اصلی، پست های پربازدید، صفحه درباره ما و … تبلیغ کنید.

مرحله پنجم: محتوای ستونی خود را به روز نگه دارید

شاید محتوای شما با تحقیقات جدید همخوانی نداشته باشد. شما باید به صورت دوره ای محتوای خود را به روز کنید.

جمع بندی

محتوای ستونی فقط راهی برای هدایت ترافیک به سایت شما نیست. این نوع محتوا می تواند نیاز های مخاطبان شما را برطرف کند و نرخ تبدیل سایت شما را بالا ببرد. درست است که نوشتن محتوای ستونی وقت زیادی می برد؛ اما نوشتن آن یک سرمایه گذاری بلند مدت است.

نظرات کاربران