نکات اصلی سئو داخلی

پنج نکته از نکات اصلی سئو داخلی

اگر مایل هستید که در زمان کم سریع ترین نتیجه را بگیرید، بهترین راه بالا بردن سئو سایت است. سئو سایت درباره اینکه محتوای بلاگ شما دقیقا چیست به گوگل اطلاعاتی می دهد و ترافیک و رتبه بندی بهتری به سایت شما می بخشد. ما در این مقاله نکات اصلی سئو داخلی را در اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید وبسایت خود را به بهترین شکل بهینه سازی کنید.

مهم ترین نکات سئو داخلی

نکات اصلی سئو داخلی
  • تگ عنوان

تگ عنوان در نتیجه موتور جستجو، در قسمت بالای URL و پایین توضیحات متا قرار می گیرد. تگ عنوان باید چشم گیر، جذاب و به روز باشد و برای کلمه کلیدی شما بهینه سازی شده باشد. قوانین تگ عنوان ساده هستند اما نحوه عمل به آن ها ممکن است اندکی پیچیده باشد. این قاعده، رسمی است که تعداد حروف باید کمتر از 60 حرف باشد اما بهتر است که بین 51 تا 55 باشد تا گوگل آن را بازنویسی نکند. اگر می خواهید که برای یک مشتری تگ عنوان بنویسید، درست نوشتن آن به مشتری نشان می دهد که شما درک درستی از مخاطبان، محصولات و صنعت او دارید. این امر در جلب اعتماد مشتری تاثیر بسیار زیادی دارد.

  • محتوای ارزشمند بدون توجه به اندازه آن

یکی از نکات اصلی سئو داخلی این است که آینده صفحه شما به این امر بستگی دارد که زبان را به طور طبیعی به کار ببرید و در جستجوی معنا باشید؛ یعنی اینکه نه تنها متن شما از نظر کلمات کلیدی کامل است، بلکه در مجموع و از منظر های دیگر هم غنی و عمیق باشد. محتوای شما باید بتواند هم به پرسش هایی که در ذهن مخاطب است و هم به پرسش های احتمالی آینده او پاسخ دهد. بهتر است که متن شما به طور طبیعی خلاصه و کوتاه باشد اما از کلمات هوشمندانه استفاده کنید. کلمات شما بهتر است این موارد را در خود داشته باشد:

  1. استفاده از مقرراتی که محتوای شما را از لحاظ معنا به کلمات کلیدی هدف نزدیک کند.
  2. امکان خوانش آسان متن هم برای افراد و هم برای دستگاه ها.
  3. تیتر های جامع و کامل
3. تیتر های جامع و کامل

نکته دیگر از نکات اصلی سئو داخلی این است که بدانید مهم نیست که چه حرفی می زنید. مهم این است که آن حرف را چطور و کجا بزنید. اینکه کلمه کلیدی مورد نظر خود را در عنوان های اصلی و یا حتی فرعی به کار ببرید، چندان هوشمندانه به نظر نمی رسد. شما در بهینه سازی H1  تاثیر به سزایی نسبت به پنهان کردن آن در متن مشاهده می کنید. H1  هم مانند تگ عنوان بهتر است که مخاطب را از طریق قانع کننده بودن و غنی بودن از نظر کلمات کلیدی، کاملا در جریان محتوای اصلی قرار دهد. H2  و H3  تیتر هایی هستند که برای بهبود سئو بسیار خوب و مناسب اند؛ زیرا به احتمال زیاد قدیمی شده اند، دیده نشده و بهینه سازی هم نشده اند.

  • اهمیت متن جایگزین تصویر توصیفی

با توجه به محتوای متن خود، این نکته به عنوان یکی از مهم ترین نکات سئو داخلی، یا خیلی مهم یا از آن بالا تر بسیار ضروری است. این نکته، استفاده از عکس برای بهینه سازی سایت است. در صورتی که محتوای شما درباره موضوعات بصری باشد مانند طراحی های داخلی یا گرایش های مد، استفاده از تصویر در دسته لازم و ضروری قرار می گیرد. این نکته حائز اهمیت است که متن جایگزین برای کسانی که نابینا هستند، باید آورده شود. این موارد از جمله نکات اصلی سئو داخلی هستند. اگر دنبال یک راه حل موقت برای اضافه کردن متن جایگزین هستید، ابزاری مانند PageImprove می تواند بسیار کمک کننده باشد.

4. اهمیت متن جایگزین تصویر توصیفی
  • پاسخ به سوالات متداول مردم

اگر می خواهید برای بهینه سازی سایت خود از نکات اصلی سئو داخلی آگاه شوید، باید بدانید که در موضوع جستجو از نظر معنا در مورد SERP های خود، نخستین جایی که باید به دنبال آن باشید کادر PAA (people also ask)  است. در نتیجه جستجو، یک کادری ظاهر می شود که سوالاتی را که جستجو گران درباره سوال اصلی شما پرسیده اند نشان می دهد. PAA باعث می شود گوگل بتواند قطعه برجسته در SERP را زیاد کند. برای بهینه سازی PAA پرسش های خود را به طور مستقیم در ذیل عنوان های فرعی ذکر کنید و فهرستی از پاسخ ها تهیه نمایید. در مقاله های طولانی، این کار را می توانید در H2  انجام دهید. برای صفحات تجارت الکترونیک این امکان را دارید که یک بخش سوالات متداول اختصاصی ایجاد کنید.

جمع بندی

برای بهینه سازی محتوای سایت خود راهکار هایی ارائه می شوند که خود این راهکار ها یک چیز اند و توانایی شما در عملی کردن این راهکار ها چیز دیگری. ما در این مقاله سعی کردیم از مهم ترین نکات اصلی سئو سایت داخلی را برای شما شرح دهیم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان از کار خود نتیجه لازم را بگیرید.

نظرات کاربران